اخیرا در سوییس یک پل پیاده‌راه افتتاح شده که تجربه پیاده‌روی در فضای میان نوک درختان یک جنگل را امکان‌پذیر می‌سازد.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۹۹

به گزارش فردا نیوز، ارتفاع این پیاده راه از سطح جنگل از 3 تا 50 متر در بخشهای مختلف تفاوت میکند. فاصله بسیار نزدیک انسان با نوک درختان که تاکنون تجربه نشده است احساسی منحصر به فرد به گردشگران میبخشد.

تولید ربات دونده

شرکت بوستون رباتیک موفق به تولید رباتی شده که از نظر فعالیتها و عملکرد شباهت زیادی به انسان دارد و تولید آن یک نقطه عطف در این صنعت محسوب میشود.

به گزارش مهر، شرکت سازنده چند ویدئو از این محصول منحصر بهفرد را روی اینترنت منتشر کرده است.

در این ویدئوها دو ربات به نامهای اطلس و اسپات مینی به نمایش گذاشته شده اند که به طور طبیعی میدوند و در محیط اطراف خود حرکت میکنند. در یکی از این ویدئوها اطلس که رباتی انسان نماست به نرمی در یک علفزار می‌دود و سپس وقتی که با یک تکه چوب خشک مواجه می‌شود از روی آن می‌پرد.

در ویدئوی دیگر ربات اسپات مینی که ظاهری شبیه به یک سگ دارد به طور خودکار و بدون نیاز به هدایت در محیط یک اداره به سمت چپ و راست حرکت می‌کند و وقتی به پله‌ها می‌رسد، بدون مشکل خاصی از آنها بالا و پایین می‌رود.

ربات یادشده برای حرکت روی پله‌ها تنها نیاز به دریافت نقشه محل دارد و بر اساس این نقشه خود می‌تواند مسیر حرکتش را شناسایی کند. هر دو ربات برای حرکت خودکار علاوه بر نقشه از تعدادی دوربین هم استفاده می‌کنند تا با موانع برخورد نکنند. بوستون دینامیک اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه این ربات‌ها منتشر نکرده است.

سوسک «کیت وینسلت»

گروهی از دانشمندان در کاستاریکا تحت نظر دانشمند حشره‌شناس، تری اروین سوسکی را کشف کردند و نام کیت وینسلت را روی آن گذاشتند.

به گزارش تابناک، این دانشمند می‌گوید کیت وینسلت در فیلم سینمایی تایتانیک غرق نشد و زنده ماند اما ماجرا درباره این سوسک فرق می‌کند؛ احتمال دارد با از بین رفتن جنگل‌های بارانی کاستاریکا و تبدیل آن به بیابان، سوسک‌ها برای همیشه از بین بروند.

رکورد شکنی موج‌ها

دانشمندان اخیرا بزرگ‌ترین موج را در نیمکره جنوبی به ثبت رساندند.

به گزارش فارس،‌ کارشناسان می‌گویند این موج که در نیوزیلند ثبت شده،‌ رکوردها را شکست.ارتفاع این موج 78 فوت و معادل 23/8 متر است. رکورد قبلی بزرگ ترین موج متعلق به موج 22/03 متری در تاسمانیا استرالیا در سال 2012 بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها