‌مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور تجهیزات پزشکی گفت: بر اساس سیاست‌های طرح تحول سلامت مبنی بر در دسترس بودن تجهیزات و ملزومات پزشکی در مراکز درمانی و ارجاع نشدن بیمار به خارج از بیمارستان، سقف قیمت این ملزومات تعیین شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۸۱

به گزارش جامجم، رضا مسائلی افزود: وزارت بهداشت به منظور معرفی اقلام با اصالت و با کیفیت تجهیزات پزشکی، با توجه به اهمیت مدیریت منابع مالی خود در اجرای سیاست های طرح تحول سلامت مبنی بر در دسترس بودن تجهیزات و ملزومات پزشکی در مراکز درمانی و ارجاع نشدن بیمار به خارج از بیمارستان، سقف قیمت این ملزومات پزشکی مصرفی را با توجه به مصوبه هیات دولت از طریق کمیسیون قیمت گذاری تجهیزات پزشکی تعیین کرد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت سقف قیمت این تجهیزات را در وبسایت اداره کل تجهیزات پزشکی(imed) در بخش استعلام، بارگذاری کرده است.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: براساس بخشنامه های وزارت بهداشت، مراکز درمانی دولتی و خصوصی باید در سقف قیمت های اعلامی، نسبت به خرید اقدام کنند و خرید خارج از فهرست اداره کل تجهیزات پزشکی imed مجاز نبوده و تخلف محسوب می شود.

مسائلی عنوان کرد: مراکز درمانی دولتی و خصوصی در خرید سایر اقلامی که در اداره کل تجهیزات پزشکی imed برای آنها تعیین قیمت صورت نگرفته، باید مطابق آیین نامه مالی و معاملاتی خود و بر مبنای اصل رقابت اقدام به خرید کنند و استعلام سقف قیمت ملزومات پزشکی مصرفی در وبسایت اداره کل تجهیزات پزشکی به نشانی www.imed.ir در دسترس عموم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها