زلزله مقاومت در جولان

بامداد پنجشنبه، شلیک موشک‌های مقاومت که در پاسخ به شرارت‌های پیاپی اسرائیل صورت گرفت، خواب صهیونیست‌ها را آشفته کرد و آژیر خطر فضای جولان اشغالی را پر کرد.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۶۲

این حملات توسط ارتش سوریه انجام شد و در آن ده مرکز نظامی اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی با نزدیک به 70 موشک، مورد هدف قرار گرفت؛ اقدامی که صهیونیستها را شوکه کرد و تلاش کردند این اتفاق را به ایران منسوب کنند.

گرچه آنطور که برخی رسانهها گزارش کردند به فرماندهان نظامی صهیونیست دستور داده شد تا از مواضعی که مورد اصابت قرار گرفتند و خسارتهای وارده، سخنی نگویند و این اطلاعات محرمانه باقی بماند اما اطلاعات منتشر شده از هدف قرار گرفتن برخی مراکز نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی حکایت دارد که همین مساله باعث سردرگمی بیشتر مقامات اسرائیل و حامیانشان شده است. بر اساس گزارشها یکی از این مراکز، یگان 9900، محرمانهترین یگان جاسوسی اسرائیل است.

فارغ از اهمیت پاسخ قاطع محور مقاومت به تجاوزهای رژیم صهیونیستی و ضرب شستی که به این رژیم نشان داده شد، موضوعی که از نگاه تحلیلگران بسیار بیشتر اهمیت دارد،مراکزی است که مورد هدف قرار گرفتهاند، چراکه هدف قرار گرفتن مراکز سری به این معنی است که شلیککننده راکتها بخوبی مختصات، وظایف و حتی اقدامات ارتش اسرائیل را در این پایگاهها زیر نظر دارد.

به گزارش المیادین، مراکز اصلی اسرائیلی که مورد حمله قرار گرفتند، عبارتند از:

مرکز نظامی اصلی شناسایی فنی و الکترونیک

مقر یگان مرزی وابسته به «یگان جمعآوری اطلاعات تصویری 9900»

مرکز نظامی اصلی عملیات اختلال الکترونیک

مرکز اصلی شنود شبکههای بیسیمی و غیر بیسیمی در سلسله غربی

ایستگاههای ارتباطی سیستمهای دریافت و ارسال پیام

مرکز یگان سلاحهای دقیق زن و هدایت شونده طی عملیات زمینی

باند فرود بالگردهای نظامی

مقر فرماندهی نظامی منطقهای لشکر810

مقر فرماندهی بخش گردانهای نظامی در حرمون

مقر زمستانه یگان ویژه برف «بنستیم»

تلاش برای پوشاندن شکست

این نخستین بار پس از دهها سال بود که رژیم اشغالگر قدس با این تعداد گسترده از موشک هدف قرار گرفت از این رو رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا از یک سو این اتفاق را به جمهوری اسلامی ایران منسوب کرده و از سوی دیگر با یک نمایش نظامی از وقوع معادلهای جدید در منطقه جلوگیری کند؛ اقدامی که در آن ناکام ماند.

اسرائیلیها از چندی قبل و پس از حمله به پایگاه نظامی تی4 در سوریه که به شهادت چند نفر از مستشاران ایرانی منجر شد در هراس انتقام جمهوری اسلامی ایران هستند و بر اساس اخبار منتشر شده، نتانیاهو در سفر اخیرش به مسکو از پوتین خواسته از روابطش با ایران استفاده کرده و مانع اقدام تلافیجویانه کشورمان شود.

اکنون هم که حملات محور مقاومت به بلندیهای جولان صورت گرفته و ارتش سوریه اعلام کرد این حملات به تلافی تجاوزهای اسرائیل انجام شده، اسرائیل به دنبال ربط دادن آن به جمهوری اسلامی ایران است و بر همین اساس ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیهای مدعی شد: تمام مراکزی که هدف قرار گرفتهاند با موشکهای ایرانی مورد حمله قرار گرفتهاند و سردار قاسم سلیمانی حمله موشکی به مراکز نظامی در جولان را فرماندهی کرده است.

بعد هم در حملاتی به سوریه مدعی شدند مراکز نظامی ایران را در این کشور مورد حمله قرار دادهاند. بنیامین نتانیاهو هم مدعی شد ایران از خط قرمز عبور کرده است و پاسخ اسرائیل مناسب بود. اما مدیر دفتر العالم در سوریه به نقل از منابع آگاه گزارش داد رژیم اشغالگر چند موشک به مناطق مختلفی در خاک سوریه شلیک کرد؛ اما سامانه پدافند هوایی سوریه 80درصد از آنها را رهگیری کرد.

براساس این گزارش، برخی مناطق سوریه از جمله خان ارمله و حضر در حومه قنیطره و نیز جمرایا و ریف دمشق و برخی مواضع دیگر در این حمله، هدف قرار گرفتند. حسین مرتضی، مدیر دفتر العالم در سوریه تأکید کرد رژیم صهیونیستی تلاش کرد اماکن حساسی را در سوریه هدف قرار دهد، اما پدافند هوایی سوریه با آنها مقابله کرد و متجاوزان در تحقق اهداف خود ناکام ماندند و فقط مرکز رادار و برخی انبارهای سلاح هدف قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها