در شهر لندن 13 کیوسک سبزرنگ وجود دارد که مأمنی برای رانندگان تاکسی خسته این شهر است.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۲۰

به گزارش فردا نیوز، این کیوسکها در حقیقت سرپناههایی برای در امان ماندن درشکهچیان از بارانهای سیلآسای این شهر بودند که در دوران ویکتوریا ساخته شدند.

ایده ساخت این کیوسکها به اواخر قرن نوزدهم بازمیگردد و از آنجا آغاز میشود که جورج آرمسترانگ، سردبیر نشریه گلوب، هنگام توفان نتوانست درشکهای کرایه کند. او متوجه شد درشکهچیان هنگام توفان در کافهها جمع میشوند و خدمترسانی را متوقف میکنند. پیگیریهای او در نهایت به تاسیس کیوسکهای سرپناه برای درشکهچیان در سال 1875 منجر شد.

این کلبهها قوانین خاص خود را داشت و نوشیدن الکل، نزاع و قمار در آنها ممنوع بود. این کیوسکها در خیابانهای مختلف شهر احداث شده بودند، اما امروزه فقط
13 عدد از آنها باقیمانده که به خدمترسانی به رانندگان تاکسی برگزیده و ممتاز در لندن میپردازد. این رانندگان میتوانند در این کلبهها رفع خستگی کرده، قهوه و چای بنوشند یا وعده غذایی صرف کنند.

گشت عجیب پلیس هلند

پلیس در شهر روتردام هلند در سال 2018 میلادی برنامهٔ آزمایشی و جنجالی را با هدف کاهش جرم در پیش گرفته است.

به گزارش تابناک طبق این برنامه پلیس هلند میتواند لباسها و جواهرات گرانقیمت را از جوانانی که به نظر میرسد برای داشتن این اشیاء فقیرند بگیرد. اگر این افراد نتوانند اثبات کنند که چگونه هزینهٔ این لباسها و تزئینات را پرداخته اند پلیس آن اشیا را مصادره خواهد کرد. این ایده در جهت ممانعت از ارتکاب جرائم و دزدی است. اداره پلیس روتردام با دادستان عمومی این کشور موارد قابل ضبط را مشخص کردهاند. رئیس پلیس روتردام گفت: «برخی از جوانان را میبینیم که با کت 1800 یورویی در خیابان تردد میکنند در حالیکه هیچ منبع درآمدی ندارند بنابراین سوال این است که چگونه چنین اشیایی را خریدهاند؟ در بسیاری از موارد جوانان مورد هدف منبع درآمدی ندارند و به دلیل جریمه محکومیتهای سابق بدهکارند با این وجود لباسهای گرانقیمت میپوشند.» این طرح موقتی با انتقادات بسیاری مواجه شده و بسیاری آن را غیرقانونی و مسبب شکلگیری چالشهای نژادی میدانند؛ زیرا به ادعای آنها پلیس به شهروندان سفیدپوست توجهای ندارد بلکه بهدنبال سیاهپوستان است.

بازیگر تاج و تخت؛ قویترین مرد جهان شد

عنوان قویترین مرد جهان به بازیگر نقش «کوه سوارکار» در سریال «بازی تاج و تخت» رسید.

به گزارش فارس، هفتور جولیوس بیورنسون، بازیگر ایسلندی سریال «بازی تاج و تخت» توانست عنوان قویترین مرد جهان را به دست آورد. او هفتمین بار است که در مسابقات قویترین مرد جهان در فیلیپین شرکت میکند. اسپوتنیک گزارش داده یکی از آخرین مراحل رقابت، برداشتن پنج وسیله به وزن 163 کیلوگرم روی یک پلت فرم مخصوص بود. او در 41 ثانیه توانست چهار وسیله را بلند کند. این ورزشکار در سریال «بازی تاج و تخت» در نقش «سر گرگور» (کوه سوارکار) به ایفای نقش پرداخته است.

خودروی 6 متری پوتین

پوتین در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، با رونمایی از لیموزین جدیدش مورد توجه میلیونها بیننده قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این لیموزین که Aurus نام دارد خودروی ملی روسیه است.

طول این لیموزین 62/6 متر، عرض آن دو متر و ارتفاع آن 695/1 متر است و موتور آن از نوع بی توربو با حجم 4/4 لیتر و قدرت 598 اسب بخار است. وزیر صنعت روسیه اعلام کرده هزینه ساخت خودروی ملی کارتژ بیش از 4/12 میلیارد دلار است.

عروس با مرام

یک افسر پلیس در چین وقتی در حال تمرینهای نظامی بود و با وجود اطلاع از مراسم عروسیاش وقت برای پوشیدن لباس رسمی ازدواج نداشت با یک غافلگیری بزرگ مواجه شد. به گزارش تابناک، عروس خانم خودش یک عکاس برد و از او خواست تا با همان لباس نظامی عکس بگیرند و مراسم ازدواجشان را برگزار کنند. یانگ لی و خانم لیولو در شهر میانیانگ در استان سیچوان جنوب غرب چین این مراسم را برگزار کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها