مکس دیوانه در تعقیب«ویرانگر» ژاپنی

مل گیبسن، مکس دیوانه دهه 80 میلادی سینما، برای کارگردانی فیلم تازه‌اش از فرهنگ و سنن ژاپنی بهره می‌گیرد. کار تازه بازیگر و فیلمساز 62 ساله سینما، «ویرانگر» نام دارد و یک درام دلهره‌آور جنگی است. خط اصلی داستان فیلمنامه، اختصاص به نبرد و درگیری بین نیروهای متفقین با ارتش امپراتوری ژاپن دارد.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۶۴

به این ترتیب، کامیکازه نقش مهمی در این داستان دارد! فیلمنامه اقتباسی ویرانگر با نگاهی به نوولی از جان ووکویتز نوشته شده است. این نوول با نام جهنم از راه بهشت روی پیشخوان کتابفروشیها قرار گرفت و دوستداران درامهای جنگی را جذب خود کرد. گیبسن که در سالهای اخیر به موضوعات جنگی علاقهمند شده، امتیاز تولید فیلمی سینمایی از داستان این نوول را خریداری کرد. فیلم تازه گیبسن مثل ساخته قبلی او «ستیغ هکساو»، با نبرد معروف اوکیناوا در منطقه جبهه آسیایی اقیانوس آرام سروکار دارد. اما داستان ویرانگر این ماجرای تاریخی را از زاویه دیگری تماشا میکند.

به نوشته هالیوود ریپورتر، ویرانگر داستان قهرمانانه گروهی از اعضای یک کشتی جنگی را تعریف میکند که 16 آوریل 1945 از کشتی خود در برابر حمله 22 کامیکازه دفاع کردند. کامیکازه عملیات انتحاری خلبانان هواپیماهای جنگنده ژاپنی بود. این هواپیماهای تک سرنشین، به عمد خود را به کشتیهای جنگی آمریکایی زده و با از دست دادن جان خود، ضربات مرگباری به نیروهای آمریکایی میزدند. فیلمنامه فیلم را روزالیند راس نوشته است. او از دوستان و همکاران قدیمی گیبسن است و مدتی قبل مجموعه موفق و پربیننده «ماتادور» را در تلویزیون داشت. گیبسن از فیلمنامهای که راس نوشته بسیار راضی است و میگوید، دقیقا همان چیزی است که او میخواهد. هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری ویرانگر تعیین نشده است. اما نزدیکان فیلمساز میگویند به احتمال زیاد اواخر فصل پاییز کار تولید آن آغاز خواهد شد. همین افراد به این نکته اشاره میکنند که خود گیبسن هم، یکی از نقشهای فیلم را به عهده خواهد گرفت. اما او در این رابطه هنوز اظهارنظری نکرده است. فیلم با هزینه تولید 70 میلیون دلاری ساخته میشود.

تلاش گیبسن برای کارگردانی یک درام جنگی تازه، مورد توجه منتقدان سینمایی قرار گرفته است. آنها میگویند گیبسن با دست پر به دنیای سینما برگشته و قصد دارد فعالیت فیلمسازی خود را ادامه و گسترش دهد. اشاره منتقدان به کمکاری چند ساله فیلمساز در امر فیلمسازی است. گیبسن که بیشتر از 15 سال پشت دوربین فیلمبرداری قرار نگرفته بود، در سال 2016 با ستیغ هکساو بازگشت موفقیت‌آمیزی را تجربه کرد. این فیلم از یک‌سو با نقدهای مثبت منتقدان همراه شد و از سوی دیگر، فروش مطلوبی در جدول گیشه نمایش سینماهای جهان داشت. همین مساله، او را به ادامه فعالیت فیلمسازی امیدوار کرد. او ساخت فیلم‌های جنگی را سکه شانس خود می‌داند و برای همین، دوباره به این ژانر برگشته است.

در کنار فعالیت فیلمسازی، گیبسن کار بازیگری را نیز ادامه می‌دهد. کمپانی برادران وارنر خبر از این می‌دهد که او در نسخه تازه «مرد شش میلیون دلاری»، نقش مقابل مارک والبرگ را بازی خواهد کرد. البته برخلاف بازیگران دیگر سینما که در دوران پیری ایفای نقش‌های منفی را به عهده می‌گیرند، کاراکتر گیبسن در این فیلم مثبت است! ظاهرا او در داستان فیلم، در قالب کاراکتر اسکار گولدمن ظاهر خواهد شد. گولدمن افسر ضداطلاعاتی ناسا و رئیس کاراکتر استیو آستین بود. این کاراکتر بعد از سانحه‌ای که برای فضانورد و خلبان زبده‌اش رخ می‌دهد، در یک عملیات فوق‌محرمانه برخی از اعضای بدن او را آهنی می‌کند. استیو آستین بعد از یک جراحی نادر و محرمانه، صاحب دوپا و یک دست و یک چشم مصنوعی می‌شود. به کمک این جراحی، او یک ربات/ انسان قدرتمند می‌شود و به مقابله با شخصیت‌های منفی داستان می‌پردازد. در نسخه تلویزیونی، نقش کاراکتر اسکار گولدمن را ریچارد اندرسن بازی کرد.

نسخه سینمایی این مجموعه تلویزیونی با نام «مرد شش میلیارد دلاری» جلوی دوربین می‌رود. قرار است کلید فیلمبرداری این نسخه، اوایل فصل پاییز سال جاری زده شود. به این ترتیب، گیبسن می‌تواند در این زمان جلوی دوربین مرد شش میلیارد دلاری ظاهر شود. کمی بعد از آن و در اواخر همین فصل، او می‌تواند فیلمبرداری درام جنگی خود را آغاز کند. کمپانی برادران وارنر قصد دارد مرد شش میلیارد دلاری خود را به صورت یک مجموعه فیلم دنباله‌دار تولید کند. بنابراین مل گیبسن همکاری خود را با پروژه‌ای آغاز خواهد کرد که تا سال ها او را درگیر خودش می‌کند.

این فیلم با نگاهی به یک مجموعه بسیار موفق دهه 70 میلادی ساخته می‌شود. لی میجرز با بازی در نقش استیو آستین این مجموعه، تبدیل به یکی از موفق‌ترین بازیگران رسانه تلویزیون در آن ایام شد. اما برخی از طرفداران مجموعه، از انتخاب مارک والبرگ برای ایفای نقش آستین راضی نیستند و می‌گویند سن او بالاتر از سن کاراکتر محبوب آنهاست. جالب این‌که پیشنهاد بازی و حضور گیبسن در مرد شش میلیارد دلاری به تهیه‌کنندگان آن، از سوی والبرگ ارائه شد. او که از همکاری با گیبسن در کمدی خانوادگی «خانه بابا 2» راضی و خشنود بود، درخواست کرد که او در مرد شش میلیارد دلاری هم بازی داشته باشد. خانه بابا 2، دو سال قبل روی پرده سینماها رفت و با استقبال خانواده‌ها و تماشاگران روبه‌رو شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها