تا دلتان بخواهد کار ارزشمند و خاطره خوب از رویا تیموریان به یاد مانده است از سریال رعنا گرفته تا نقش کوتاهش در فیلم خانه پدری. حالا به این همه خاطره خوب یک اثر دیگر هم اضاقه شده است؛ کتاب صوتی «لیلی لال» با صدای رویا تیموریان. بازیگر کارکشته تئاتر و تلویزیون و سینمای ایران عصر دوشنبه مهمان عرفه موسس نوین کتاب گویا بود و در جشن امضا و رونمایی کتاب صوتی «لیلی لال» حضور داشت که توسط حسین قنواتی، شاعر و روزنامه‌نگار تالیف شده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۴۰

شعرهای این کتاب درباره جامعه زنان ایران است و این طور که شاعر گفته، هر شعر آن داستان یکی از این زنان را روایت میکند. سرگذشتی است که یک زن رنج کشیده ایرانی تحمل کرده است و حالا به سخن درآمده، شاید شرایط خود را به دیگران بفهماند. مهر نوشته که سرودن این اشعار نزدیک به دوسال زمان برده و شخصیتهایی که اشعار بر اساس آنها سروده شده است همه واقعی هستند. به هر حال قنواتی روزنامهنگار است و با افراد جامعه و مسائل آن از نزدیک برخورد کرده و رنج و درد آدمها را لمس کرده است. شاید همین ویژگیها باعث شده که رویا تیموریان به خواندن این کتاب صوتی علاقه نشان دهد.

گویا انتشار این کتاب هفت سال از رویا تیموریان، شاعر و ناشر زمان گرفته و به همین دلیل انتشار آن برای تیموریان بسیار لذت بخش و ارزشمند است.

خودش میگوید: خوشحالم امروز این آلبوم صوتی در زمانی منتشر میشود که اقبال به شنیدن این دست آثار روز به روز بیشتر میشود. رویا تیموریان و همسرش مسعود رایگان پیشنهادهای متعددی برای خوانش کتاب و انتشار کتاب صوتی داشتهاند اما این اولین کاری است که آنها پذیرفتهاند چون به گفته بازیگر کافه ستاره، اشعار این مجموعه بشدت بر او تاثیر گذاشته است. تیموریان جهان اشعار حسین قنواتی را در لیلی لال، زیبا و بزرگ توصیف میکند؛ جهانی که زن را از مرز زن بودن به مرز انسان بودن میرساند. طبیعی است تیموریان فقط اشعار این کتاب را خوانش نکرده بلکه به عنوان بازیگر به کلماتش روح و جان داده است. جنبه بازیگری در این کار برای او قویتر از خوانش شعرها بوده و شعر قنواتی به او اجازه داده با صدایش زنان این اشعار را بازی و زندگی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها