پرسپولیس امشب در ابوظبی به مصاف الجزیره می‌رود

عنکبوت را به دام بینداز

ساعت 20 امشب، ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی میزبان نخستین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیاست؛ دیداری که یک پای آن تیم پرطرفدار پرسپولیس است و پای دیگر، الجزیره که در کشورش به عنکبوت‌ها معروف هستند.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۱۲

اگرچه هیچ حریفی را نباید دستکم گرفت یا کوچک شمرد، اما از نگاه هواداران پرسپولیس، باخت به الجزیره در این مرحله یعنی یک فاجعه بزرگ. حریف امروز قرمزها، روی کاغذ ضعیفترین تیمی است که به مرحله حذفی لیگ قهرمانان صعود کرده است. فقط کافی است شرایط الجزیره را با دیگر تیمهای دوم گروهی منطقه غرب آسیا مقایسه کرد؛ با تیمهای ذوبآهن ایران، السد قطر و العین امارات. طبیعتا اگر خود پرسپولیسیها حق انتخاب داشتند باز هم الجزیره امارات را انتخاب میکردند. همانطور که استقلال، الاهلی عربستان و الدحیل قطر دوست داشتند در مرحله یکهشتم نهایی با حریفی در اندازههای الجزیره بازی کنند.

الجزیره در ده بازی آخرش، فقط دو بازی را برده! در شش بازی بازنده بوده! فقط یک بار کلین شیت کرده! و 19 بار دروازهاش باز شده است. سوای این نتایج، عملکرد آنها در فصل اخیر لیگ امارات هم بشدت انتقادآمیز بوده است. الجزیره، قهرمان فصل گذشته امارات، تیمی که در طول فصل فقط دو بازی را باخت و با اقتدار جام قهرمانی را بالای سر برد، امسال هشت بار در 22 بازی شکست خورد و با اختلاف 27 امتیاز نسبت به تیم صدرنشین العین، در جایگاه هفتم قرار گرفت.

همه اینها یک معنی دارد؛ اینکه اگر برانکو و شاگردانش هوشیار باشند، میتوانند همین امشب در امارات کار را یکسره کنند و در تهران، میزبانی آسوده خیال باشند.

آمار به نفع پرسپولیس

پرسپولیس تا به حال هشت بار مقابل اماراتیها در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته است، اما بازی امشب مقابل الجزیره، اولین تقابل دو تیم به شمار میرود.

در هشت تقابل قبلی پرسپولیس و اماراتیها کفه ترازو به سمت نماینده قرمزپوش کشورمان سنگین بوده است. درواقع شش برد، یک مساوی و فقط یک باخت حاصل کار پرسپولیس برابر تیمهای اماراتی در لیگ قهرمانان محسوب میشود. جالب آنکه هر شش بازی آخر پرسپولیس و اماراتیها را پرسپولیس برده است.

برخلاف پرسپولیس، الجزیره آمار ضعیفی برابر ایرانیها دارد و در 16 بازی فقط یک برد آورده است. این تیم در مرحله گروهی با تراکتورسازی همگروه بود که هر دو بازی رفت و برگشت با نتیجه مساوی به پایان رسید.

پرسپولیس در پنج بازی از شش بازی خود در لیگ قهرمانان آسیای 2018 دروازه خود را بسته نگه داشته است و رکورددار کلین شیت در آسیاست. این تیم 384 دقیقه است دروازه خود را در لیگ قهرمانان بسته نگه داشته است. البته پرسپولیسیها امشب کاپیتان سید جلال حسینی را به دلیل محرومیت در ترکیب ندارند و بیشتر باید حواسشان به علیمبخوت، مهاجم سرشناس الجزیره باشد.

السد یا الاهلی

در دیگر بازی حساس مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، امشب تیم السد که مرتضی پورعلی گنجی را در ترکیب خود دارد به مصاف الاهلی عربستان میرود. السد که تا قبل از بازی با پرسپولیس صدرنشین گروه c بود، پس از شکست مقابل نماینده کشورمان در روز پایانی مرحله گروهی، صدر جدول را هم از دست داد تا امشب به جای بازی با الجزیره در امارات، مجبور باشد از الاهلی عربستان که تیم بهمراتب قویتری است میزبانی کند.

در فصلی که به کام نمایندگان فوتبال عربستان تلخ شد، الاهلی تنها بازمانده عربستانی هاست و دوست ندارد در همین مرحله نخست حذفی از گردونه رقابتها خارج شود. با این حال السد هم امسال در قواره یک مدعی ظاهر شده و پیشبینی اینکه کدام یکی از این دو تیم شانس بیشتری برای صعود دارند، کمی دشوار است.

علیپور میرسد

آقای گل فصل هفدهم فوتبال ایران که در دیدار پایانی فصل مقابل سپیدرود بهدلیل مصدومیت غایب بود، با حضوری فعال طی تمرینات گروهی اخیر، مهیای دیدار با الجزیره امارات شده است.

علی علیپور مجوزهای لازم را برای همراهی سرخپوشان بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت و تمرینات اختصاصی دریافت کرده تا از این حیث برانکو قادر به در اختیار گرفتن این بازیکن شود.

علیپور طی شش دیدار اخیر سه گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده و امید اول گلزنی این تیم در استادیوم محمد بن زاید مقابل الجزیره امارات محسوب میشود.

4000 تماشاگر، سهمیه پرسپولیس

جلسه هماهنگی پیش از دیدار تیمهای الجزیره امارات و پرسپولیس با حضور نمایندگان این دو تیم در ورزشگاه زاید برگزار شد. در این جلسه مقرر شد تیم الجزیره با لباسهای یکدست سفید و پرسپولیس با لباسهای یکدست قرمز امروز به میدان بروند. مسئولان باشگاه الجزیره در این جلسه اعلام کردند برای این بازی 4000 تماشاگرسهمیه باشگاه پرسپولیس است و هواداران بیشتر از این تعداد اجازه ورود به ورزشگاه را نخواهند داشت. همچنین درهای ورزشگاه ساعت 17 روی هواداران باز خواهد شد و اعضای تیم پرسپولیس 90 دقیقه قبل از آغاز بازی وارد ورزشگاه زاید خواهند شد. قرار است هواداران پرسپولیس در پشت دروازه مستقر شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها