چگونه ال‌کلاسیکوی تشریفاتی حساس شد؟‌

جنگی برای اعاده حیثیت

شاید روی کاغذ ال‌کلاسیکوی امشب، ‌خاصیت‌ و رنگ و بویی نداشته باشد؛ اما همین بازی هم به دلیل تلاش رسانه‌های مادریدی و کاتالانی به یکباره حساس شد. از همان روزی که زین‌الدین زیدان، در بزنگاه فصل، حساس‌ترین ال‌کلاسیکوی خود را در بازی رفت این فصل، به بارسلونا باخت و فاصله دو تیم را زیاد دید، رسانه‌ها شروع به گمانه‌زنی کردند و درباره تونل افتخار رئال مادرید برای قهرمان زودهنگام لالیگا نوشتند. این اولین جرقه برای روشن کردن آتشی بود که باید فوتبال اسپانیا را در این فصل گرم می‌کرد. فصلی که با برخورد خونین گارد ویژه مادرید با همه‌پرسی ایالت کاتالونیا، سیاسی‌تر از همیشه بود؛ حتی سیاسی‌تر از روزهای ژنرال فرانکو.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۴۷

سوال بزرگ تمام فصل این بود؛ اگر کاتالونیا از اسپانیا جدا شود، تکلیف بارسلونا چه خواهد شد و آبیاناریها در کدام لیگ اروپایی حاضر خواهند شد؟ بارسا در چنین شرایطی و در حالی که یک بازی این فصل را به دلیل اغتشاشات ناشی از جداییطلبی تندروها، در ورزشگاه خالی از تماشاگر نیوکمپ برگزار کرده بود، فاصله خود را از رقبا زیاد و زیادتر کرد و این مسیر درست را آنقدر ادامه داد تا بعد از برد در خانه لاکرونیا به قهرمانی رسید. پیشبینی این بود که زیدان اگر مجبور شود تونل افتخار بزند، تیم دوم خود را به زمین میفرستد؛ اما حالا برنامه رئال متفاوت شده است. این تیم نمیخواهد بارسلونا با همین اقتدار، فصل را به پایان برساند. بارسلونا تا اینجای فصل شکست نخورده و تا همین جا هم رکورد لالیگا را شکسته؛ اما اینکه بارسا تا پایان فصل شکست نخورد، این تیم را دست نیافتنی میکند. آس، روزنامه اول مادرید دیروز ادعا کرد رئال مادرید که به فینال لیگ قهرمانان رسیده، نمیخواهد بارسلونا به این روند ادامه دهد و به دنبال آن است که به هر صورت ممکن این تیم را شکست دهد. رئال در دو بازی سوپرجام اسپانیا در ابتدای این فصل بارسلونا را در مادرید و بارسلون تحقیر کرد؛ اما این بازی تفاوتهای عمدهای با آن بازی دارد. بارسلونا از دو بازی سوپرجام تا اولین الکلاسیکوی این فصل در آخرین روزهای سال 2017، به شکلی کاملا محسوس تغییر کرده بود. زمان برد تا بارسلونا به فرم مطلوب بدون نیمار دست یابد، اما این زمان اندک بود و بارسا خیلی زود خود را پیدا کرد. برتری 3 بر صفر در سانتیاگو برنابئو نشان داد بارسا نسبت به سوپرجام، تیم بهتری شده و حالا به عنوان تیمی که هم لالیگا و هم جام حذفی اسپانیا را مال خود کرده در برابر رئال مادرید میایستد؛ تیمی که در لیگ قهرمانان اروپا دستنیافتنی است و باز هم به فینال معتبرترین لیگ اروپا رسیده است.

امشب در نیوکمپ بارسلونا و رئال مادرید هر دو برای حفظ حیثیت خود بازی میکنند. جدا از توقع افراطیهای دوسو، این دو انگیزه فراوانی برای جنگیدن در بازی امشب دارند. رئال باید شکست بازی رفت را تلافی کند و بارسلونا هم باید نشان دهد که شایسته قهرمانی این فصل لالیگا بوده است. زیدان به دنبال آن است که بگوید تیمش لیاقت حضور در فینال لیگ قهرمانان را داشته و والورده هم میخواهد ثابت کند شکست تیم او در برابر رم، یک اتفاق بوده است. اگر گمانهزنی رسانههای مادرید و کاتالونیا درست بوده باشد و دو تیم با ترکیب اصلی به این بازی برسند، دنیای فوتبال یک بازی جذاب و پرگل را خواهد دید؛ مسابقهای که شاید بزرگترین غایبانش در ترکیب اصلی دو تیم، اینیستا و کارواخال بازیکنان اصلی اسپانیا در جامجهانی پیش رو باشند؛ اما اگر رئال ترکیب اصلی خود را برای این بازی انتخاب نکند، بازی را از حالت عادی و زیبای خود خارج میکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها