گزارش جام‌جم از حاشیه‌های مراسم اهدای جام به استقلال تهران

شلم‌شوربای جام حذفی!

پنجشنبه‌شب گذشته و در ورزشگاه خرمشهر، همه شاهد یک خروش دیگر بودند. این بار دشمنی در کار نبود و طرفداران فوتبال با خروشی تاریخی، به داخل زمین ریختند تا یکی از تلخ‌ترین تصاویر فوتبال ایران در سال‌های گذشته رقم بخورد.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۹۵

بعد از برد استقلال مقابل خونه به خونه بابل و قهرمانی آبیها در جام حذفی، پیش از شروع مراسم اهدای مدالها و کاپ، خبرنگاران و عکاسان تصور میکردند فضای ورزشگاه ملتهب است. انگار هواداران حاضر تنها منتظر بودند مراسم شروع شود تا کمکم از دست ماموران نیروی انتظامی در بروند و داخل زمین بیایند. پس از آن که بازیکنان مدالهای خود را گرفتند و سیدمهدی رحمتی، کاپیتان استقلال هم جام را بالا برد، آرام آرام سر و کله آنها پیدا شد. در چشم بههمزدنی، بازیکنان استقلال روی سکوی قهرمانی از تنهایی درآمدند و هواداران هم به آنها اضافه شدند. تعداد آنها به بیش از یکی دو هزار نفر میرسید و زمین مملو شد از آدمهای متفرقه.

ابتدا هواداران سراغ جام قهرمانی رفتند. یکی از بازیکنان استقلال روی سکو رفته بود و از دیگر بازیکنان میخواست جام را به او بدهندریال ولی خبری از جام نبود. هواداران ظاهرا خود را برای گرفتن عکس ارجحتر از بازیکنان میدانستند. وینفرد شفر و دستیارانش هاج و واج در گوشهای ایستاده بودند که «اینجا چه خبر است؟!» هواداران به سمت آنها هم هجوم بردند تا آرامششان را به هم بزنند. چند نفر حتی گردن مربی استقلال را گرفته بودند تا به زور با او عکس بگیرند و شفر دیگر احساس ترس میکرد.

سیدمجید حسینی، مدافع استقلال از جمله بازیکنانی بود که توسط هواداران دوره شد. مدال او را به زور از گردنش در آوردند و دزدیدند تا بیمدال باقی بماند! حسینی گلر تیم هم توسط هواداران دوره شده بود و جای نفس کشیدن نداشت. چند بار تلاش کردند تا مدال را از گردنش در بیاورند. حتی یکی از هواداران پاپیچ او شده بود که «همین الان باید لباست را دربیاوری و به من بدهی!» سرور جپاروف که در عمرش چنین صحنههایی ندیده بود دست به دست به هواداران میچرخید و وقتی عکس سلفی با او میگرفتند رهایش میکردند.

روزبه چشمی در آن گیر و دار، نمیدانست باید به کدام طرف فرار کند. هواداران طوری او را به چنگشان گرفته بودند که گیج شده بود. او با خنده میگفت: «اینجا چه خبر است؟ مدالم که هیچ، نزدیک است الان خودم هم گل شوم!» خسرو حیدری و امید ابراهیمی باجناقهای استقلال خیلی در شلوغی هوای هم را داشتند تا مبادا دیگری ناپدید شود. هواداران آزادانه در ورزشگاه چرخ میزدند و هر کاری دوست داشتند میکردند. آنها با هرکسی که میخواستند سلفی میگرفتند و اصلا مشکلی وجود نداشت و در این بین کار عکاسان و خبرنگاران هم مختل شده بود. در شلوغی، تجهیزات یکی از عکاسها دزدیده شد و وقتی بازیکنان و مسئولان به خود آمدند دیدند جام هم نیست! جام قهرمانی توسط عدهای دزدیده شده بود که مسئولان سریعا مسئولان کمیته مشوقین استقلال را مامور کردند هرطور شده جام قهرمانی را برگردانند. با تلاش آنها بود که این جام پس گرفته شد و دوباره در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفت. سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ درباره این اتفاقات میگوید: «در این اتفاق هیچکس مقصر نیست نه فدراسیون فوتبال، نه سازمان لیگ، نه هیأت فوتبال استقلال خوزستان و نه یگان ویژه، بلکه مردم باید خودشان رعایت کنند. یکدفعه مردم هجوم آوردند و متأسفانه بینظمی شدیدی بهوجود آمد. اگر اتفاقی در این شلوغی برای بازیکنان استقلال میافتاد چه کسی جوابگو بود. بالاخره جمعیت زیادی وارد زمین شدند و خود هواداران استقلال باید رعایت کنند اگر یکی از بازیکنان استقلال مصدوم میشد در آستانه رقابتهای حساس لیگ قهرمانان آسیا مطمئناً باشگاه استقلال لطمه میخورد و همین هواداران از این کارشان شرمنده میشدند.»

امید ابراهیمی: باید فرهنگسازی شود

امید ابراهیمی، هافبک دفاعی استقلال به انتقاد از اتفاقات جشن قهرمانی حذفی میپردازد و در این باره میگوید: «این صحنهها را هیچ جای دیگر نمیبینید مردم باید کمی شرایط را درک کنند و برخی موضوعات را رعایت کنند چون خیلیها در اقصی نقاط ایران و جهان از تلویزیون این صحنهها را میبینند و زیبنده فوتبال ما نیست. برخی موارد باید فرهنگسازی شود و مردم یاد بگیرند که بعد از جشن قهرمانی برای گرفتن عکس یادگاری زمان دارند.»

مهدی رحمتی: خجالتآور بود

بعد از قهرمانی استقلال، تا دلتان بخواهد اتفاق تلخ در جشن افتاد و بازیکنان مانده بودند شادی کنند یا از دست هواداران فرار کنند. سیدمهدی رحمتی، کاپیتان آبیها در این باره توضیح میدهد: «این جو جام حذفی است. واقعاً به فدراسیون فوتبال و آقای تاج تبریک میگویم. به خاطر چنین جشن قهرمانی. دیدید چه جوی در زمین حاکم بود و چقدر مردم در داخل زمین آمدند. این واقعاً خجالتآور بود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها