بعد از بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2006 بین بارسلونا و آرسنال که به شکست تیم لندن نشین منجر شد، آرسن ونگر اگرچه از نرسیدن به جام قهرمانی دلسرد و سرخورده شده بود، اما در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت: «ما نسلی از بازیکنان جوان و بااستعداد را پشت سر این تیم داریم. ما در حال حاضر هم قوی هستیم اما گاهی اوقات می‌توان بعد از چنین شکست‌هایی نیز قوی‌تر از گذشته به میادین بازگشت».
کد خبر: ۱۱۳۹۱۹۰

12 سال از این سخنان ونگر گذشت اما خبری از آن نسلی نشد که این مرد فرانسوی میگفت. تنها موفقیتی که آرسنال و ونگر در این سالها به آن نزدیک شدند، نیمهنهایی لیگ قهرمانان در سال 2009 بود که در آنجا هم فرگوسن او و تیمش را از این مسابقات حذف کرد. بعد از نتایج این تیم در فصل گذشته لیگ برتر و عدم راهیابی آرسنال به لیگ قهرمانان بعد از 17 سال متوالی، خیلیها انتظار این را داشتند که ونگر حداقل بتواند در لیگ اروپا به موفقیت رسیده و جامی اروپایی برای توپچیها به ارمغان بیاورد. بعد از آنکه در بازی رفت مرحله نیمه نهایی، اتلتیکو در همان دقایق ابتدایی ده نفر شد، طرفداران آرسنال تصور میکردند پیرمرد فرانسوی حداقل میتواند با یک جام معتبر اروپایی از این باشگاه حداحافظی کند. اما تساوی یک بر یک در بازی رفت و شکست یک بر صفر در بازی پنجشنبه، چیزی جز حسرت برای ونگر و طرفداران آرسنال باقی نگذاشت.

حسرتی که خود ونگر بعد از بازی، آن را اینگونه ابراز کرد: « خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی ناراحتم. خیلی ناراحتم که اینگونه باشگاه را ترک خواهم کرد. کمی زمان میبرد تا از این حالت ریکاوری کنم، پس از آن باید ببینم که چه تصمیمی برای آیندهام میگیرم. فعلا هیچ برنامهای ندارم. من هم مثل تیمم خیلی خیلی ناراحتم، حتی نا امیدم زیرا وقتی 180 دقیقه بازی در دست شماست و عملکرد خوبی داشتهاید و مجبورید رقابتها را ترک کنید، واقعا ناراحتکننده است.»

البته خود ونگر چند وقت پیش از نگرفتن جام اروپایی در آرسنال اینطور دفاع کرده بود: « نه اینکه قبل از آمدن من آنها لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده بودند. این را در ذهن خود داشته باشید که این باشگاه هرگز در اروپا موفق نشده بود. حتی اگر من هم بروم، آرسنال نمیتواند در هر بازی موفق باشد». نکته تلخ این حرفهای ونگر برای طرفداران آرسنال این است که دیگو سیمئونهای که همین پنجشنبهشب تیم محبوبشان را حذف کرد، در هفت سال حضور خود در روخی بلانکا دو بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده، یک جام قهرمانی یوفا به دست آورده و برای رسیدن به دومین جام نیز راه دشواری پیشرو ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها