17 میلیارد در حساب سلبریتی‌ها

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به این که حدود 17 میلیارد تومان از کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان کرمانشاه در حساب سلبریتی‌ها خاک می‌خورد‌، از سلبریتی‌ها درخواست کرد هرچه سریع‌تر پول‌های جمع‌آوری شده را تعیین تکلیف کنند.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۹۸

به گزارش خانه ملت، قاسم جاسمی در مورد کمکهای مردمی جمعآوری شده برای زلزلهزدگان کرمانشاه با انتقاد از این که کمکهای مردمی هنوز تعیین تکلیف نشده است، گفت: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی استاندار کرمانشاه در نشست مشترک با اعضای کمیسیون اصل 90 و نمایندگان استان کرمانشاه 63 میلیارد تومان کمکهای مردمی در اختیار هلالاحمر، دو تا 5/2 میلیارد تومان کمیته امداد، سه میلیارد و 200 میلیون تومان زیباکلام، 5/8 میلیارد تومان علی دایی و پنج میلیارد و 200 میلیون تومان خانم کلباسی قرار دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: استاندار معتقد بود زیباکلام طرحی را ارائه کرده و هنوز عملیاتی نشده؛ وی به دنبال اجرای سیستم فاضلاب در یک روستا و همچنین راهاندازی شبکه برق سلولهای خورشیدی در روستاهاست که هزینه زیادی میطلبد و هنوز اقدامی در این ارتباط انجام نشده است.

وی ادامه داد: براساس اظهارات استاندار، علی دایی تاکنون کار خاصی انجام نداده و خانم کلباسی حدود 52 خانه را شناسایی و قرار است بعد از پرداخت تسهیلات بازسازی هزینه باقی مانده را پرداخت کند؛ در مجموع این کمکها نسبت به اقداماتی که باید در مناطق زلزله زده انجام شود کافی نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به وضعیت نامناسب زلزلهزدگان از سلبریتیها درخواست و تقاضا داریم هرچه سریعتر پولهای جمعآوری شده را تعیین تکلیف کنند تا با آنها بتوان وضعیت نابسمان زلزلهزدگان را سامان بخشید.

نحوه توزیع کمکهای مردمی به زلزلهزدگان کرمانشاه

جمعیت هلالاحمر نیز با انتشار اطلاعیهای، جزئیات واریز کمک هزینه دو میلیون تومانی خرید لوازم ضروری خانگی را برای 30 هزار خانواده زلزلهزده کرمانشاهی که مسکن آنها از سوی بنیاد مسکن به عنوان تخریبی نوع یک و دو شناساییشده، اعلام کرد.

به گزارش جامجم در بخشی از این اطلاعیه آمده است: هزینه در نظر گرفته شده برای هر خانوار دو میلیون تومان است که براساس خرید کولر آبی کوچک یا پرتابل مناسب برای کانکس و محیطهای کوچک با حداقل قیمت 250 هزار و حداکثر 450 هزارتومان، یخچال تا سقف 12 فوت با حداقل قیمت 800 هزار و حداکثر یک میلیون و صد هزار تومان و فرش شش متری 700 شانه با حداقل قیمت 500 هزار تا حداکثر 700هزار تومان درنظر گرفته شده است.

طبق اعلام جمعیت هلالاحمر، چنانچه نام سرپرستان خانوار در فهرست بنیاد مسکن وجود داشته باشد و پس از گذشت مهلت یک هفتهای واریز، مبلغی به حساب آنها نیامده باشد، میتوانند نام، کد ملی و شماره حساب سرپرست خانواده خود را به شعب جمعیت هلالاحمر کرمانشاه اعلام یا آن را به شماره 30002700 پیامک کنند یا با شماره 112 تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها