امروز همه اخبار در فضای مجازی به دست مردم می‌رسد اما همچنان روزنامه‌های کاغذی طرفداران خود را دارد. شاید دلیل این موضوع تغییرات در رویه کار روزنامه‌ها با توجه به ذائقه مخاطب است. در گذشته افراد از طریق روزنامه اطلاع کسب می‌کردند اما با گسترش اینترنت و فضای مجازی در جهان، انتشار خبر با سرعت زیادی انجام می‌شود. اما آنچه روزنامه را همچنان در صدر اطلاع‌رسانی نگه می‌دارد، تحلیل‌هایی است که در آن استفاده می‌شود. روزنامه جام‌جم در بخش‌های مختلف توانسته این رسالت را انجام دهد و بتواند مخاطبان خود را نگه دارد. در بخش اقتصادی که بیشتر مورد مطالعه من است همیشه شاهد تحلیل‌های مختلفی هستم و به قول معروف، جام‌جم اقتصادی یکطرفه پیش قاضی نمی‌رود. همیشه افراد حامی دولت در گزارش‌های این روزنامه مشاهده می‌شوند و بیشتر به یک مرکز تحلیل کارشناسانه تبدیل شده تا یک روزنامه کاغذی.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۴۹

اگر بخواهیم جامجم را مورد تحلیل و نقد قرار دهیم، باید گفت از زمان تأسیس این روزنامه تاکنون چندین بار سیاستهای اجرایی و اهداف آن تغییر کرده است. چند سالی است که روزنامه جامجم به کاغذ برند تبدیل شده و توانسته توجه بسیاری از مسئولان و مردم را به مطالب خود جلب کند.

قطعا سرمایههای هر بنگاه اقتصادی، مشتریان آن هستند و برای بخش مطبوعات نیز مخاطبان نقش مشتری را ایفا میکنند. در نتیجه مطالبی که به مرحله انتشار میرسد، باید بیانگر خواسته آنها باشد.

در بخشهای مختلف روزنامه قطعا افراد زیادی زحمت میکشند و آنچه به چاپ میرسد، چکیدهای از آن زحمات است. به یاد دارم یکبار از گروه اقتصاد با من تماس گرفتند که در جلسه بودم. در آن موقع نتوانستم پاسخ دهم. نکته جالب این بود که یک استاد دانشگاه نزد من نشسته بود و متوجه شدم از همین روزنامه با ایشان هم تماس گرفتند. آن موقع متوجه شدم برای گزارشهایی که چند کارشناس اظهارنظر میکنند قطعا به تعداد ده برابر آن تماس و پیگیری شده تا تعداد اندکی به نتیجه برسد. همچنین یکبار دیگر برای مصاحبه تماس گرفتند و موضوعی را مطرح کردند که از آن اطلاع نداشتم. وقتی از خبرنگار مربوط جویا شدم که این موضوع را از کجا شنیدید، گفت: یک فرد در مورد آن به ما خبر داد و ما بازدید حضوری از آن منطقه داشتیم.

مهمترین رسالتی که روزنامه جامجم را با سایر رسانهها متمایز میکند، انقلابی بودن آن است. این روزنامه توانسته بخوبی خواستههای مردم را طبق اصول قانون اساسی به گوش مسئولان برساند. دفاع از نظام اسلامی ایران یک راهبرد ویژه برای کشور است که جامجم این وظیفه را خوب انجام داده است. پیگیری مطالبات مردم یکی از مهمترین اهدافی است که روزنامه جامجم دارد و امیدواریم در ادامه مسیر خود موفقتر از گذشته باشد.

بیژن عبدی

اقتصاددان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها