سخنگوی ارشد ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی دیروز اعلام کرد، رهبر کره‌شمالی به رئیس‌جمهور این کشور گفته است اصلی‌ترین سایت آزمایش هسته‌ای کشورش را ماه می‌تعطیل خواهد کرد و به همین مناسبت بزودی از کارشناسان و روزنامه‌نگاران ایالات متحده و کره‌جنوبی برای ورود به این کشور دعوت به عمل خواهد آورد. روز جمعه گذشته کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی اولین بار با سفر به کره‌جنوبی با رئیس‌جمهور و مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. از این دیدار در رسانه‌های جهان به‌عنوان یک اقدام تاریخی و درجهت گسترش صلح در شبه جزیره کره‌ یاد شد .
کد خبر: ۱۱۳۸۴۲۷

یون یونگ چان، سخنگوی ارشد کاخ ریاست جمهوری کرهجنوبی دیروز با بیان اینکه کرهشمالی اصلیترین سایت آزمایش های هستهای خود را تعطیل خواهد کرد، افزود: کرهشمالی همچنین ساعت رسمی خود را با ساعت رسمی سئول هماهنگ خواهد کرد. دو کشور نیم ساعت اختلاف زمانی دارند. یونگ چان همچنین در یک اظهار نظر دیگر گفت رهبر کرهشمالی در نشست اخیر سران دو کرهگفته بود آماده گفتوگو با نخستوزیر ژاپن در هر زمان ممکن است. مون جائه این، رئیسجمهور کرهجنوبی پس از دیدار با رهبر کرهشمالی به مدت 45 دقیقه با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن گفتوگوی تلفنی داشت و درباره نتیجه نشست مشترک خود با رهبر کرهشمالی با نخست وزیر ژاپن صحبت کرد.

اینها همه در حالی است که دونالد ترامپ گفته است تا یک ماه دیگر با رهبر کرهشمالی دیدار خواهد کرد. وی طی سخنانی در جمع هوادارانش در میشیگان، گفت: «فکر میکنم ما طی سه یا چهار هفته آینده دیداری خواهیم داشت و شبه جزیره کرهباید خلع سلاح شود». مایک پمپئو، وزیر خارجه جدید آمریکا نیز گفته بود در جریان سفر اخیرش به پیونگیانگ «مکالمه خوبی» با رهبر کرهشمالی داشته و کیم جونگ اون گفته است «آمادگی دارد تا نقشه راهی بریزد که ما را در دستیابی به خلع سلاح هستهای» کمک کند.

گفتنی است خبرگزاری رسمی کرهشمالی (KCNA) چندی پیش اعلام کرده بود پیونگ یانگ در تلاش برای دستیابی به رشد اقتصادی و برقراری صلح در شبه جزیره کره، آزمایشهای هستهای و موشکی خود را فورا به حالت تعلیق در میآورد و یک مرکز آزمایش هستهای در شمال این کشور را تعطیل میکند. پیونگ یانگ میگوید دیگر نیازی به اجرای آزمایشهای هستهای یا آزمایشهای موشک بالستیک قاره پیما ندارد؛ چون روند تولید تسلیحات هستهای را تکمیل کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها