انتخاب حمید استیلی به عنوان مدیر تیم امید واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است. گروهی این اتفاق را سورپرایز فدراسیون تاج می‌دانند و عده‌ای هم بر حسب عادت قدیمی با عینک بدبینی به آن نگاه می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۶۶

این که برخی افراد و رسانهها عادت کردهاند سریع در دسته مقابل قرار بگیرند، امر تازهای نیست اما سوال این است که دلیل مخالفت و انتقادشان نسبت به یکی از تصمیمات درست فدراسیون چیست؟ آیا استیلی با آن همه سابقه و کارنامه به آن پختگی و درایت لازم برای مدیریت تیم امید نرسیده است؟پاسخ اگر مثبت است دوستان بفرمایند زمان بلوغ فکری و کار آزمودگی لازم برای ورود یک بازیکن قدیمی چه وقت است؟

رئیس فدراسیون فوتبال درباره این انتخاب گفت: این تیم نیاز به کسی داشت که اهل تعامل باشد، محبوبیت داشته باشد و بدون هیاهو بتواند به تیمها رو بزند و از آنها بازیکن بگیرد. برای همین از حمید استیلی خواستیم قبول زحمت کند. البته ما پای همه هزینههای تیم امید ایستادهایم».

شاید اشاره او به دوره قبل بود که حبیب کاشانی هزینههای زیادی برای تیم امید کرد و همه مخارج را از خارج فدراسیون فراهم کرد اما مثلث او محمد مایلیکهن و محمد خاکپور عملکرد موفقی نداشتند و آن همه هزینه نابود شد. فدراسیون به دنبال فردی موجه میگشت که بین اهالی فوتبال آبرویی داشته باشد. از حشمت مهاجرانی و علی پروین گرفته تا علی دایی و امیر قلعهنویی همه استیلی را قبول دارند. از همه مهمتر مساله کیروش و تیم ملی است که به احتمال فراوان در برخی مقاطع زمانی تداخلی در کار دو تیم ملی و امید پیش خواهد آمد. یقینا کیروش و استیلی بهتر از هر فرد دیگری حرف یکدیگر را میفهمند. استیلی در بخشهای دیگر همچون حل مشکل خروج بازیکنان سرباز از کشور نیز میتواند نگرانیها را به کمترین حد کاهش دهد.

استیلی در همین مدت کوتاه که از انتصابش میگذرد، جلساتی با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک داشته و تضمینهای لازم را برای حمایتشان از تیم امید گرفته که مهمترین آن تامین هزینه استخدام یک مربی خارجی توانمند است.

گرچه مسائل و مشکلات پیش روی تیم امید فراتر از حد تصور است و غیبت طولانی ایران در المپیکها رفته رفته به عادت تبدیل شده است اما در صورت برنامهریزی درست و استفاده مناسب از امکانات مختلف میتوان این طلسم 44 ساله را برای همیشه شکست. مهمترین نکته این است که دستهای ما در هم باشد. کاری که در مورد تیم ملی بزرگسالان انجام ندادیم و تیم ملی تا چند هفته دیگر با کوهی از حاشیه و بحرانی که برایش ساختیم، راهی روسیه میشود.

سیدمهدی فاطمی

روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها