انتخاب یک دوست تاشو!

تبلت‌ها، موبایل‌ها و حتی کامپیوترهای رومیزی؛ به جرات می‌توان گفت هیچ کدام نمی‌توانند کارایی و عملکرد لپ‌تاپ‌ها را داشته باشند. فرقی ندارد یک دانشجو باشید یا یک کارمند، مهندس یا حسابدار.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۰۱

قطعا این محصول کامل که می‌تواند همه جا پا به پای شما بیاید، بیشترین کمک را خواهد کرد. پس این شما این هم سه پیشنهاد ۱۵ اینچی.

راند اول

سه محصول انتخابی ما در این مقایسه از میان بازیگران اصلی صنعت لپتاپ انتخاب شدهاند: دل، ایسر و لنوو. ارزانترین محصول در بین سه دستگاه، دل اینسپایرون مدل 15-5570-ACC است. این دستگاه را میتوان محصولی میانرده در نظر گرفت. پردازنده دستگاه از یک تراشه اینتل Core i5 مدل 8250U قدرت میگیرد. در کنار این پردازنده یک کارت گرافیکی Radeon 530 قرار دارد که برای کارهای گرافیکی نهچندان سنگین پاسخگوست.

به اینها 8 گیگابایت رم را هم اضافه کنید. البته این دستگاه دو اسلات رم خالی دیگر هم دارد که به شما امکان میدهد رم دستگاه را تا 32گیگابایت ارتقا دهید. این لپتاپ دو کیلوگرمی ظاهر سادهای دارد و سازندگان آن از اضافه کردن هر جزئیاتی در ساخت آن خودداری کردهاند. صدای دستگاه به شکل غیرقابل انتظاری خوب است و میتوان از این نظر لپتاپ دل را برتر از دو رقیب دیگرش دانست. ویژگی دیگر دستگاه سیستم خنککننده آن است که البته باعث زیاد شدن وزن دستگاه هم شده است، اما کاملا خیالتان راحت است که کار زیاد باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه و کند شدن آن نمیشود. یک نکته منفی در مورد طراحی این دستگاه نبود نور پسزمینه برای کیبورد است که باعث میشود کار کردن در نور کم مشکل شود.

راند دوم

اگر بخواهیم باز هم براساس قیمت پیش برویم، انتخاب دوم ما از شرکت ایسر خواهد بود. لپتاپ مدل Aspire A715 مانند رقیب خود از همان پردازنده Core i5 شرکت اینتل استفاده میکند، اما با این تفاوت که مدل 7300HQ از تراشه به کار رفته در لپتاپ دل کمی قویتر است. مقدار رم دستگاه تفاوتی با محصول قبلی ندارد و همان 8 گیگابایت DDR4 است. هارد دستگاه یک ترابایت و از نوع هیبریدی است که از یک ترابایت، 128 گیگابایت آن SSD بوده که باعث میشود دستگاه سرعت بیشتری داشته باشد. پردازنده گرافیکی دستگاه یک کارت انویدیا قدرتمند مدل GeForce GTX 1050 Ti GDDR5 است، اما مقدار کش آن 4 گیگابایت و هماندازه کارت گرافیک به کار رفته در لپتاپ دل است. وزن دستگاه 2.4 کیلوگرم است تا از این نظر از رقیب خود عقب بماند. بدنه دستگاه از پلاستیک فشرده سیاهرنگ ساخته شده و ظاهر قابل قبولی به محصول داده است. صفحهنمایش 15.6 اینچی دستگاه از جنس مات بوده که از رفلکس نور جلوگیری میکند. خبر خوب اینکه کیبورد با نور پسزمینه در این دستگاه به کار رفته است تا از این نظر از رقیب خود پیشی بگیرد.


راند آخر

آخرین محصول مورد بررسی از شرکت لنوو است. داشتن این محصول نزدیک به دو برابر دو دستگاه دیگر خرج روی دستتان میگذارد، اما محاسن بیشتری دارد. یوگا910 از تراشه اینتل Core i7 7500U استفاده میکند که یک پردازنده 2.8 گیگاهرتزی است و 4 مگابایت حافظه کش دارد. نکته عجیب در مورد این دستگاه کارت گرافیکی آنبورد Intel HD Graphics 620 آن است که به هیچ وجه پردازنده گرافیکی قدرتمندی به حساب نمیآید. حتی مقدار رم به کار رفته در دستگاه نیز شبیه دو رقیب دیگر است و همان 4 گیگابایت رم DDR4 در این دستگاه نیز جا خوش کرده است. ویژگی منحصربهفرد دستگاه وزن پایین آن است. این لپتاپ 14 اینچی تنها 1.38 کیلوگرم وزن دارد تا یک برگ برنده رو کرده باشد. طراحی دستگاه نیز بسیار ظریف و جذاب است و بدنه آن از آلومینیوم ساخته شده است. دیگر ویژگی متفاوت دستگاه صفحه لمسی آن است که باعث شده دیگر خبری از صفحه مات آنتیرفلکس در آن نباشد. لنوو برای صدای دستگاه سراغ شرکت JBL رفته و از دو بلندگوی استریو با فناوری Dolby Audio Premium بهره میبرد. نکته منفی در مورد این دستگاه نبود پورت HDMI و شبکه است که شما را کمی محدود میکند، اما لنوو این کمبود را با بهرهگیری از پورت USB Type-C تا حدودی جبران کرده است.


آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها