پرونده قتل کودکان قطور‌‌‌تر شد

«محمدحسین» و «سلاله»؛ قربانیان جدید

سریال قتل کودکان در سال 97 هم ادامه دارد و بعد از قتل هولناک "ندا" در تعطیلات نوروز در مشهد، حالا نوبت به محمد حسین در مشهد و سلاله در آق‌قلا رسید. دو کودکی که در روزهای پایانی هفته قربانی جنایت‌های هولناک و تلخ شدند. پلیس عاملان این دو جنایت را دستگیر کرده اما هنوز انگیزه اصلی آنها از قتل مشخص نشده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۰۳

به گزارش جامجم، ماجرای ناپدید شدن محمدحسین 10 ساله با گزارش خانوادهاش به پلیس فاش شد. مادر محمدحسین به ماموران گفت: ساعت 12 روز چهارشنبه پسرم برای رفتن به مدرسه به مقابل در خانه رفت. هر روز این ساعت سرویس بهدنبال او میآمد. چند لحظه بعد زنگ آیفون را زد و گفت، راننده سرویس چند روز کار دارد، نمیآید. راننده به محمدحسین گفته بود موضوع را به ما بگوید. بعد از آن با آژا نس تماس گرفتم و درخواست ماشین دادم. از آیفون حواسم به محمدحسین بود. یک خودروی پراید سفید به مقابل در آمد و پسرم سوار شد.

وی ادامه داد: چند دقیقه بعد مردی سمند سوار زنگ خانه را زد وگفت از آژانس آمده است. بعد از صحبت با آن مرد، متوجه شدم خودروی پراید از آژانس نبوده است. با مدرسه هم تماس گرفتم اما پسرم به آنجا نرفته بود. به همین خاطر احتمال میدهم او را ربوده باشند.

پس از این شکایت پرونده در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی قرار گرفت و با دستور فرمانده انتظامی استان خراسانرضوی تلاش شبانه روزی برای شناسایی مرد کودک ربا آغاز شد.

ماموران با آموزشهای لازم به خانواده محمدحسین از او خواستند در صورت تماس آدمربا با او قرار بگذارند. با گذشت پنج ساعت از کودکربایی هیچ ردی از محمد حسین به دست نیامد، مرد
کودک ربا هم تماسی نگرفت که این موضوع احتمال کودکربایی با انگیزه اخاذی را رد کرد.

کشف جسد

سرانجام عصر روز چهارشنبه مردی در تماس با پلیس مشهد از کشف جسد پسر بچهای در حوالی شهرک صنعتی، پشت ورزشگاه ثامن خبر داد. تیم جنایی سریع راهی محل کشف جسد شده و با پیکرخونین پسر بچهای با دستهای بسته در حالی که لباس به تن نداشت روبهرو شدند. ضربهای سخت به سر پسر بچه و ضربات چاقو به بدنش وارد شده بود.

در همان بررسیهای مقدماتی مشخص شد، جسد متعلق به
محمد حسین است.

قاضی سیدجواد حسینی، معاون دادستان مشهد در اینباره به جامجم گفت: با توجه به نحوه ربایش کودک و قتل او احتمال دادیم که قاتل فردی بوده که به صورتگذری طعمه را شناسایی کرده و برای اجرای نقشه شیطانی به آنجا آورده است. از سوی دیگر به دلیل حساسیت موضوع، با وجود قتل در خارج از شهر، با دستور دادستان مشهد پرونده در اختیار بازپرس جنایی مشهد قرار گرفت و ردیابی قاتل در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات مقدماتی هم مشخص شد، نیامدن راننده سرویس مدرسه و دیر آمدن آژانس ارتباطی با این کودکربایی نداشته است.

دستگیری قاتل

سرانجام پس از 32 ساعت تلاش کارآگاهان پلیس مشهد، قاتل در خانهاش در یکی از محلههای نزدیک محل ربودن کودک شناسایی و دستگیر شد.

متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی از سوی قاضی میرزایی، بازپرس جنایی مشهد و تیم جنایی پلیس تحت بازجویی قرار گرفت. در ابتدا منکر کودک ربایی مرگبار شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و به قتل اعتراف کرد.

اعتراف به کودک ربایی مرگبار

پسر 27 ساله درباره انگیزهاش از قتل گفت: روز حادثه پسر بچه را سوار ماشین کردم اما بر سر کرایه دعوایمان شد. او نمیخواست کرایه بدهد. به همین خاطر او را به شهرک صنعتی بردم و دستهایش را بستم. بعد هم عصبانی شده و با سنگ ضربهای به سرش زدم. کارد میوه خوری در ماشین داشتم و با آن چند ضربه به بدنش زدم و پنج دقیقه بعد به خانه بازگشتم. در این مدت در خانه مخفی شده بودم و بیرون نمیآمدم.

32 ساعت عملیات

سردار قادر کریمی، رئیس پلیس استان خراسانرضوی دیروز در گفتوگو با جامجم در تشریح این پرونده گفت: پس از شکایت خانواده محمدحسین در کلانتری پرونده در اختیار کارآگاهان قرار گرفت. ماموران 32 ساعت روی این پرونده کار کردند تا توانستند قاتل را شناسایی کنند. بعد از کشف جسد دوربینهای مسیر خانه محمدحسین تا محل قتل را بررسی ‌‌‌‌‌
کردیم . هیچ پلاکی از خودرو مشخص نبود. به همین خاطر تحقیقات بر روی خودروهای پراید سفید، متمرکز شد. سرانجام ساعت 23 و 30 دقیقه پنجشنبه قاتل را دستگیر کردیم.

وی ادامه داد: قاتل پسری 27 ساله، مجرد و لیسانس حقوق است. سابقه کیفری ندارد و درباره انگیزهاش از قتل ادعاهایی مطرح میکند که باید بررسی شود. در حال حاضر مدعی است بهخاطر کرایه پسر بچه را کشته است. درباره علت بیرون آوردن لباسهای مقتول هم گفته، خواستم شناسایی نشود. متهم پس از ربودن پسر بچه او را به شهرک صنعتی برده و به قتل رسانده بود. بر خلاف ادعای برخی رسانه ها، قتل با 21 ضربه چاقو درست نیست و قاتل پنج شش ضربه به بدن پسر بچه وارد کرده بود. در حال حاضر تحقیقات از متهم در پلیس آگاهی ادامه دارد تا انگیزه او از قتل مشخص شود اما به نظر میرسد، مقاومت پسر بچه و ناکامی متهم در اجرای نقشهاش انگیزه قتل باشد.

رئیس پلیس خراسان رضوی در پایان به خانوادهها توصیه کرد، نظارت بیشتری بر رفت و آمد فرزندان خود داشته باشند و آموزشهای لازم را به آنها درباره ارتباط با افراد غریبه بدهند. همچنین رانندههای سرویس در صورتی که نمیتوانند به دنبال دانش آموزان بروند، موضوع را به والدین آنها اطلاع دهند.

جنایت در انبار

در دومین جنایت دختر پنجساله قربانی نقشه شوم مرد معتاد شد. ظهر پنجشنبه کودکی پنجساله به نام سلاله در روستای گری از توابع شهرستان آققلا به طرز مرموزی ناپدید شد. خانوادهاش وقتی از یافتن او ناامید شدند در تماس با پلیس موضوع را گزارش کردند. ماموران با حضور در روستا تحقیقات خود را آغاز کردند که در ادامه جسد سلاله در یک انبار کشف شد. ماموران به مرد معتادی که در روستا حضور داشت مشکوک شده و در کمتر از دو ساعت او را در مراتع شناسایی و دستگیر کردند. متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به قتل اعتراف کرد اما هنوز انگیزهاش از قتل مشخص نشده است.

شرور روستا

به گفته پدربزرگ سلاله، قاتل سابقه شرارت داشت و مردم روستا از دستش عاصی بودند.

عبدالناصر گری به ایسنا گفت: ساعت 11 و 30 دقیقه صبح روز پنجشنبه متوجه شدیم که سلاله گم شده و خبری از آن نیست. بلافاصله با در جریان گذاشتن پلیس و جستوجو کردن، فردی را که به او مشکوک بودیم پیدا کردیم.

پدربزرگ سلاله با اشاره به این که قاتل سابقه شرارت نیز داشته است، تصریح کرد: تمام افراد منطقه از دست این فرد عاصی بودند. ما سریع به فکر افتادیم که حتما کار آن باشد و این باعث شد تا به او شک کنیم. قاتل پس از ربودن سلاله، او را به یکی از انبارهای منطقه منتقل کرد و دست و پایش را بست و سلاله به دلیل خفگی جانش را از دست داد.

آزار سلاله رد شد

رئیس کل دادگستری استان گلستان در تشریح آخرین وضعیت این پرونده به جامجم گفت: متهم به قتل مردی 40 ساله و معتاد و بومی همان منطقه است. به خاطر مصرف موادمخدر، اظهارات متفاوتی را درباره قتل مطرح میکند. یک بار مدعی است که کودک را خفه کرده و دفعه بعد میگوید، او را در انبار رها کرده است.

هادی هاشمیان با اشاره به گزارش پزشکی قانونی عنوان کرد: بر اساس گزارش پزشکی قانونی، در این پرونده آزار و اذیتی صورت نگرفته و سلاله خفه شده است. در تماس با دادستان شهر آققلا آخرین وضعیت پرونده را بررسی کرده و دستورات لازم برای رسیدگی سریع به پرونده را صادر کردم.

وی ادامه داد: قاتل در بازجوییهای اولیه گفته، برای درخواستی به خانه یکی از اقوام کودک رفته بودم، اما با پاسخ منفی آنها روبهرو شدم. هنگام خروج از خانه برای انتقامگیری، دختربچه را ربودم و بعد از انتقال به انبار یکی از روستاییان خفه کردم. قصد داشتم جسد او را دفن کنم که از بلندگوی مسجد، ناپدید شدن دختربچه اعلام شد. به همین دلیل، جسد را در همان انبار رها کردم.

محمد غمخوار

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها