گزارش جام‌جم از پشت پرده ترور صالح الصماد توسط سعودی‌ها

ترور به سبک اسرائیلی

یک بار دیگر دست‌های جنایتکار صهیونیستی ـ سعودی از آستین به در آمد و یکی از فرماندهان مقاومت را در یمن طعمه خود کرد. به گفته شورای عالی سیاسی یمن، صالح الصماد، رئیس فقید این شورا روز پنجشنبه گذشته در یک حادثه مشکوک به شهادت رسید. شورای عالی یمن ضمن اعلام حالت فوق‌العاده و سه روز عزای عمومی در این کشور گفت انتقام خون شهید الصماد را از عاملان این جنایت خواهد گرفت. به گفته بیانیه این شورا جنایت ترور شهید صالح الصماد بدون پاسخ نمی‌ماند و پاسخ ما دردناک و زلزله‌وار خواهد بود. سردمداران دشمن باید بفهمند بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد .
کد خبر: ۱۱۳۷۲۹۶

به گفته این شورا، الصماد در حمله ائتلاف سعودی به استان الحدیده به شهادت رسیده است. خبر شهادت صالح الصماد بعد از یک جلسه فوقالعاده شورای عالی سیاسی یمن که دوشنبه شب برگزار شد، اعلام گردید. شورای عالی سیاسی یمن گفت به کشورهای متخاصم ثابت خواهیم کرد رهبری، دولت، سازمانها و ملت یمن، امتی قوی است که هرگز آرام نخواهد نشست و انعطاف به خرج نخواهد داد. سرتیپ محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع و محمد عبدالکریم الغماری، رئیس ستاد کل نیروهای ارتش یمن تاکید کردند، اقدام متجاوزانه ائتلاف عربی در هدف قرار دادن صالح علی الصماد بدون پاسخ نخواهد ماند. این دو مقام نظامی یمن در بیانیهای اظهار کردند: زمان آن رسیده که موشکهای بالستیک ما، آنها را از هم بدرند و تمام تاسیسات استراتژیک آنها را هدف بگیرند.

یک شباهت شوم

فیلم منتشر شده از لحظه هدف قرار گرفتن رئیس شورای عالی سیاسی یمن توسط عربستان سعودی، حکایت از شباهت زیاد این عملیات به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی دارد. به گفته کارشناسان، گسترش روابط عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی موجب شده تا سعودیها از تجارب صهیونیستها در این ترور استفاده کنند و این امر در تصویر منتشر شده از لحظه شهادت صالح الصماد بخوبی نمایان است. حمله منجر به شهادت صالح الصماد توسط پهپاد صورت گرفته و تصاویر نشان میدهد این یک روش کاملا اسرائیلی است. شورای سیاسی یمن بلافاصله ضمن تسلیت شهادت صالح الصماد از انتخاب مهدی المشاط به عنوان جانشین او خبر داد. از زمان آغاز تجاوز نظامی عربستان علیه یمن، پس از عبد الملک الحوثی، رهبر جنبش انصارا...، صالح الصماد دومین شخصیت تحت پیگرد سعودیهای وهابی شمرده میشد. صالح الصماد، ملقب به ابو فضل، یکم ژانویه 1979 میلادی در شهرستان سحار در استان صعده، در شمال یمن متولد شد. وی پیش از آنکه ریاست شورای عالی سیاسی یمن را عهده دار شود، کشاورزی ساده بود که پس از طی مدارج عالی در سال 2011 به ریاست دفتر سیاسی جنبش انصارا... انتخاب شد.

شهید الصماد، فارغالتحصیل رشته علوم دینی دانشگاه صنعا شده بود. وی پس از فراعت از تحصیل، مدتی به عنوان آموزگار در مدارس صعده تدریس میکرد. الصماد از آغاز سومین جنگ از جنگهای ششگانه، جنبش انصارا... را در نبرد با رژیم یمن همراهی کرد، وی پس از سال 2011 مسئولیت ریاست دفتر سیاسی جنبش انصارا... را به دست گرفت و در سال 2016 رئیس شورای عالی سیاسی شد. رئیس این شورا در واقع به نوعی رئیسجمهور یمن به حساب میآمد که از سوی انصارا... معرفی شده بود. الصماد یکی از رهبران و فرماندهان بزرگ سه جنگ اخیر حوثیها با عربستان سعودی و رژیم اسبق حاکم بر یمن شمرده میشد، به همین دلیل دشمنانش که بخوبی به اهمیت و جایگاهش در جبهه مقاومت یمن و جنبش انصارا... پی برده بودند، بارها و در مناطق و نقاط مختلف تلاش کردند وی را ترور کنند. وی چند روز پیش در یک سخنرانی گفته بود: ملت یمن دارای توانمندیها و امکانات مورد نیاز برای مدرنیزه کردن سیستمهای موشکی خود هستند.

واکنشها

وزارت دفاع یمن در بیانیهای اعلام کرد ترور صالح الصماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن جنایتی است که بدون پاسخ نخواهد بود. محمد البخیتی، یکی از اعضای شورای سیاسی جنبش انصارا... یمن نیز در واکنش به این اقدام جنایتکارانه گفت عربستان و امارات آماده مواجهه با پاسخ این جنبش به شهادت صالح الصماد باشند. وی افزود: عربستان و امارات تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند. ما حق داریم کسانی را که مسئولان دردها و رنجهای مردم ما هستند، هدف قرار دهیم. عربستان مسئول تشدید اوضاع از طریق ارتکاب جنایات پی در پی در یمن است. البخیتی تاکید کرد: این پاسخ علیه عربستان در محورهای زمینی و هوایی و از طریق موشکهای بالستیک خواهد بود.

قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق نیز در واکنش به شهادت صالح الصماد گفت، این جنایتهای وحشتناک اراده و مقاومت مردم یمن را از بین نخواهد برد.

وی در توییتر خود نوشت نتیجه تجاوز عربستان به یمن ناامیدی و شکست خواهد بود و افزود: رژیم عربستان چه زمانی خواهد فهمید که دست به هر جنایت وحشتناکی که بزند،نمی تواند اراده و مقاومت مردم یمن را از بین ببرد. ائتلاف 14 فوریه بحرین نیز با صدور اطلاعیهای این جنایت وحشیانه را محکوم کرد و گفت: شهید الصماد همواره در کنار توده مردم بوده و رهبری است که در تاریخ ماندگار و جاودانه خواهد شد. جنبش «کرامت» عربستان نیز با انتشار بیانیهای، شهادت رئیس شورای عالی سیاسی یمن را به مردم، دولت و جنبش انصارا... تسلیت گفت و تاکید کرد آلسعود برای رضایت صهیونیسم جهانی و آمریکا جنگ یمن را آغاز کرد.در ادامه این بیانیه همچنین جنایت آلسعود در هدف قرار دادن یک مراسم عروسی در روستای حجه یمن و کشتار زنان و مردان و کودکان بیگناه محکوم و اعلام شد این جنایت که به کشته و زخمی شدن 88 شهروند یمنی منجر شد، به دست رژیم بن سلمان و سلاحهای آمریکاییاش صورت گرفت و این خونهای پاک به توفانی تبدیل خواهد شد که در نهایت عرش طاغوتیان را دیر یا زود خواهد لرزاند.

روزنامه رای الیوم در شماره دیروز خود با محکوم کردن جنایت حمله جنگندههای متجاوز سعودی به یک جشن عروسی در استان حجه در شمال غرب یمن، سکوت رسانهای، منطقهای و بینالمللی در مقابل این فاجعه را تأسفبار دانست و خواستار قصاص عاملان آن شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها