همه ورزش‌های عجیب و غریبی که ممکن است برای شما جدید باشد

در جستجوی اندامی متقارن

همه چیز در دنیا به سرعت نور در حال تغییر است. فقط کافی است سرتان را بچرخانید تا از قافله زندگی عقب بیفتید.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۹۴

این تغییرات فقط مختص بازار موبایل و تکنولوژی نیست. هر روز رشته جدیدی در ورزش رونمایی میشود. ورزشهای عجیبوغریبی که حتی میتواند زندگیتان را از این رو به آن رو کند. ورزشهایی که جز ورزش کردن، باید رژیم غذاییتان را هم تغییر دهید. در ادامه از این ورزشها گفتهایم.

راز جوانی

پیلاتس: پیلاتس را ژوزف پیلاتس در سال 1920 پایهگذاری کرد. ورزشی که در آن تمرکز حرف اول را میزند. در تمام حرکات پیلاتس شما باید بین بدن و مغز هارمونی فیزیکی ایجاد کنید.

ویژگی: اگر عضلات ضعیفی دارید، پیلاتس انجام دهید تا عضلاتتان قوی شود. اگر به دنبال
حجیم کردن عضلات هستید دور پیلاتس را خط بکشید. دو ماه انجام پیلاتس به شما بدنی خوش فرم و شکمی صاف میدهد. بالا رفتن توان ذهنی، درمان دردهای پشت و کمرتان، صاف ایستادن و احساس جوانی نتیجه انجام پیلاتس است.

میزان سوزاندن کالری در 60 دقیقه: 150 تا 300 کالری

هزینه: از 45 تا 120 هزار تومان

فرمدهنده قوی

بادیپامپ: ویژگی خاص بادیپامپ درواقع شکل دادن سریع اندام بدنتان است. ابزار بادیپامپ خاص است. برای بادیپامپ باید از هالترهای بدون وزنه، دیسکهای با وزنههای مختلف واستپ
استفاده کنید.

ویژگی: برای شمایی که کمحوصلهاید و در مدت زمان کم میخواهید به اندام خوب برسید، بادیپامپ بهترین گزینه است.در 8 جلسه شما به هدف خود یعنی فرمدهی به بدن میرسید. در این رشته حرکات بدنسازی مثل پرسها، اسکوات و لیفتهای استفاده زیادی میشود.

میزان سوزاندن کالری در 60 دقیقه: 600 کالری.

هزینه: از 120 تا 250 هزار تومان.

چربیسوز قوی

باراسل: عمر باراسل زیاد است. در دهه 60، موسس بوریس کنیاسف باراسل را معرفی کرد. باراسل شامل بخشی از حرکات قدرتی و کششی است.

ویژگی: اگر میخواهید انعطافپذیریتان را افزایش دهید، سایز پایینتنه را کم کنید و همه این اهداف را با خوابیدن و درازکش انجام دهید، پس این ورزش را انتخاب کنید. باراسل به صورت موضعی بخشی از اندامتان را لاغر میکند و حتی در کنار ورزش، یک فیزیوتراپی هم میتواند برایتان باشد.

میزان سوزاندن کالری در 60 دقیقه: 600 تا 700 کالری

هزینه: از 200 تا 450 هزار تومان

همان دوچرخه

اسپینینگ: اسپینینگ همان دوچرخهسواری در فضای داخل سالن است. شما سوار دوچرخه ثابت سالن میشوید و ورزش میکنید، تفاوت البته در این است که به اضافه دوچرخه سواری، ورزشهای بالاتنه را هم انجام میدهید.

ویژگی: اگر از عشاق دوچرخه سواری هستید و زمانی برای دوچرخهسواری در بیرون ندارید در کلاسهای اسپینینگ شرکت کنید. اگر زانو درد دارید یا در زانو از پروتز استفاده میکنید، اسپینینگ ورزش مناسب شما نیست.

میزان کالری که در هر جلسه 60 دقیقهای میسوزانید: 600 کالری

هزینه: از 90 تا 180 هزار تومان

مانند یک سرباز

تیآرایکس: در سال 1990، رندی هتریک به علت محدودیت جا و مکان و نداشتن تجهیزات کافی روی کشتی، وسیلهای را برای بالا بردن آمادگی جسمانی سربازان طراحی کرد. در تیآرایکس با همین وسیله که در واقع بند چتربازی است، ورزش میکنید.

ویژگی: هدف از طراحی تیآرایکس بالا بردن استقامت، قدرت، تعادل، انعطافپذیری، سرعت و چابکی بوده است. شما میتوانید حتی در اتاق 10 متریتان هم بند تیآرایکس را وصل کرده و ورزش کنید. محدودیت مکانی در تیآرایکس معنی ندارد.

میزان سوزاندن کالری در 60 دقیقه: 200 تا 1000 کالری

هزینه: 180 تا 360 هزار تومان

لاغری در 90 روز

P90X :P90X در واقع به معنی حداکثر آمادگی جسمانی در 90 روز است. مربی ورزش آمریکایی تونی هروتون در سال 2009، این بسته ورزشی را ارائه داد. تناسب اندام و آمادگی جسمانی حرف اول این ورزش است. طراحی تمرینات و به کار گرفتن همزمان تمرینات دایرهای، تداومی، تناوبی و هرمی در قالب جلسههای تمرینی مختلف از یکنواختی نرمشها جلوگیری میکند. P90X در دو سری برنامه 90 روزه انجام میشود. در 90 روز اول سازگارپذیری، ماهر شدن و ریزهکاری مدنظر است و درواقع بدن آماده تغییرات و وزن کم کردن میشود. در 90 روز دوم، نرمشها به سمت تمرکز برنامهریزی میشود. با دمبل، بارفیکس، فوم رولر، توپ سوئیس بال و توپ
مدیسن بال، 90 روز دوم و تمرکز انجام میشود.

ویژگی: تنوع حرکات در این ورزش زیاد است و حداقل حسناش بجز ورزش کردن و بهبود فاکتورهای جسمیتان متنوع بودن آن است. بعد از 90 روز ورزش، استقامت قلبی ـ عروقی، انعطافپذیری، قدرت و استقامت عضلانی مناسب نتیجه کار است. اگر از عشاق سیکسپکید هستید به سراغ P90X بروید.

میزان سوزاندن کالری در 60 دقیقه: 500 تا 700 کالری

هزینه: با پرداخت 8 هزار تومان تا 18800 هزار تومان میتوانید سیدیهای P90X را تهیه کنید.

جنون تناسب اندام

Insanity : اسم ورزش به فارسی به معنی جنون است و اتفاقا یک روش دیوانهوار آمادگی جسمانی در مدت زمان 60 روزه است. Insanity ورزش بیشفعالان و ورزشکاران حرفهای است. حرکات ورزشی با دمبلها و کشهای تمرینی و انجام تمرینات پرفشار از خصوصیات این ورزش است.

ویژگی: اگر ورزشکار حرفهای هستید و میخواهید وارد دوره جدیدی از عمر ورزشیتان شوید در کلاسهای insanity شرکت کنید.Insanity یک ورزش تک نفره است و اغلب هم شما باید مربی خصوصی استخدام کنید، بنابراین هزینه تمام شده ممکن است برایتان زیاد باشد. در انتخاب مربی هم باید دقت کنید، شما با انتخاب یک مربی کارآمد است که میتوانید در 60 روز انجام ورزشهای سخت و جانگداز را تحمل کنید. اگر مربیتان خوب نباشد، ممکن است از نیمه راه انصراف دهید.

میزان کالری که در هر جلسه 60 دقیقهای میسوزانید: 700 تا 1000 کالری.

هزینه: 700 هزار تا یک میلیون و200 هزار تومان.

شاد و سرحال

Body Jam : ورزش هوازی بادیجم شبیه به ایروبیک است. در حدود 50 دقیقه زمان کلاس، زنجیرهها و حرکاتی زیبا که اغلب پرش یا چرخش هستند انجام میشود.

ویژگی: تمام حرکات بادیجم با آهنگ و پرش انجام میشود و در کل کلاس خیلی شاد و جذاب است. حتی اگر با حرکات و پرشهای بادیجم هم لاغر نشدید و به اندام موردنظرتان نرسید، حداقل این است که روحیهتان شاد شده است.

میزان سوزاندن کالری در 60 دقیقه: 530 کالری

هزینه: 120 تا 340 هزار تومان

یک ورزش سبک

T25: شانتی در 2013 T25 را ابداع کرد. ورزشی که در آن عدد 25 مهم است و شاید به خاطر همین است که همه آن را به همین نام هم میشناسند. دانشمندان بر این عقیدهاند که برای کاهش وزن و چربیسوزی در بدن، استفاده از روشهای پرفشار اینتروال با زمان کمتر از 30 دقیقه بیشترین تاثیر را دارد. پس شما در این ورزش در کمتر از 25 دقیقه میتوانید به چربیسوزی برسید.

ویژگی: شما باید هر روز به مدت 25 دقیقه ورزش کنید، ورزشهایی که عموما با نرمشهای سبک و هوازی شروع و به حرکات سنگین ختم میشود. ورزش منظم باعث لاغر شدن شما میشود.

میزان سوزاندن کالری در 60 دقیقه: 500 تا 700 کالری.

هزینه: با پرداخت 15 هزار تومان میتوانید سیدیهای این ورزش را تهیه کرده و هر روز با شانتی ورزش کنید.

لیلا شوقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها