برخلاف تبلیغات رسانه‌های غربی، کنار رفتن خانواده کاسترو از قدرت در کوبا به معنای پایان راه کاستروها دراین کشور نبوده و راه مبارزات انقلابی آنها همچنان در این کشور ادامه دارد .
کد خبر: ۱۱۳۶۰۹۲

میگوئل دیاز کانل، جانشین رائول کاسترو در سخنانی به مناسبت این نقل وانتقال سیاسی بر همین موضوع تاکید کرد و گفت « کوبا به کاسترو احتیاج دارد. »

روز پنجشنبه گذشته رائول کاسترو با رأی مجمع ملی کوبا رسماً ریاستجمهوری این کشور را به میگوئل دیاز کانل واگذار کرد . به گزارش ایسنا از مجموع 604 نماینده این مجمع، 603 نماینده به کانل 57 ساله که تنها نامزد جانشینی کاسترو در این سمت بود، رأی موافق دادند. میگوئل دیاز کانل اعلام کرد: دستکم تا ماه جولای که مجمع ملی کوبا نشست مجددی خواهد داشت، کابینه کاسترو روی کار خواهد بود. او همچنین در اظهارات مفصل خود گفت: من به مجمع ملی کوبا اعلام میکنم رائول کاسترو به عنوان دبیر اول حزب کمونیست کوبا همچنان رهبری اتخاذ تصمیمها درباره آینده کوبا را به عهده خواهد داشت. کوبا به او احتیاج دارد تا افکار و پیشنهادهایش را برای آرمانهای انقلابی ارائه کرده و ما را درباره هرگونه اشتباه یا نقصی مطلع کند و به ما درس بدهد تا ما همواره آماده رویارویی با امپریالیسم باشیم. در عین حال، رائول کاسترو درسخنرانی اش به او اجازه داد تا سال 2031 چهره مسلط در سیاست کوبا باقی بماند. کاسترو در این سخنرانی 90 دقیقهای همچنین گفت میخواهد دیاز کانل برای دو دوره پنج ساله رهبر دولت کوبا بماند و همچنین برای دو دوره پنج ساله هنگامی که خودش رهبری حزب کمونیست را در سال 2021 ترک میکند، او به عنوان رهبر حزب کمونیست کوبا جانشینش شود.

دیاز کانل نیز متعهد شد اولویت او حفظ نظام کمونیستی کوبا و اصلاح نظام اقتصادی این کشور و پاسخگو کردن دولت کوبا به مردم باشد. او گفت میخواهد یک طرح بلندمدت ارائهشده از سوی حزب کمونیست و مجمع ملی کوبا را اجرا کند که اجازه رشد کسب و کارهای خصوصی را میدهد اما بخشهای مهم اقتصاد نظیر مخابرات، انرژی و معدن همچنان در دست دولت خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز نارضایتی از این انتقال قدرت در کوبا، گفت: شهروندان کوبایی هیچ قدرت واقعی برای تاثیرگذاری در نتیجه یک انتقال قدرت غیردموکراتیک ندارند. مایک پنس، معاون رئیسجمهور آمریکا نیز در توییتی نوشت: آمریکا تا زمانی که کوبا انتخابات آزاد و عادلانه نداشته باشد و زندانیان سیاسی را آزاد نکند، آرام نخواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها