سارا عرفانی، نویسنده توانایی است که تا به امروز کتاب‌های مختلفی روانه بازار نشر کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۴۷۴

کتابهایی همچون؛ لبخند مسیح، از جنس خدا، زندگینامه داستانی شهید نصرتاله ا...کرمی سردار استقامت، زندگینامه داستانی سردار شهید میرقاسم میرحسینی، زنگ عبور، پروانهای که سوخت، زندگینامه داستانی شهید مجتبی نواب صفوی و... که بیشتر این کتابها هم با استقبال مخاطب روبهرو شده و توانستهاند به چاپهای متعدد دست پیدا کنند. علاوه بر اینها سارا عرفانی در طول فعالیت حرفهای خود در عرصه نویسندگی موفق به دریافت جوایز معتددی شده است که میتوان از جوایزی چون؛ رتبه اول جشنواره سراسری بانوی فرهنگ در سال 85، به عنوان نویسنده جوان به خاطر کتاب لبخند مسیح، نامزد دریافت جایزه جشنواره حبیب غنیپور به خاطر کتاب لبخند مسیح، رتبه اول جشنواره در هوای بهاری به خاطر داستان کوتاه پارسا، نامزد دریافت جایزه کتاب سال شهید حبیب غنیپور به خاطر کتاب هدیه ولنتاین، برگزیده جشنواره رضوی در سال 94 به خاطر کتاب «پنجشنبه فیروزهای»، رتبه نخست جشنواره جایزه مردمی کتاب در سال 95 برای کتاب «پنجشنبه فیروزهای» و... نام برد که آینده درخشانی را برای این نویسنده جوان ترسیم میکنند. پیشنهادهای این هفته که خانم عرفانی زحمت آنها را کشیدهاند را میتوانید در ادامه بخوانید.

کتاب

پیشنهاد من «بیکتابی» از آقای محمد رضا شرفی خبوشان است. این کتاب درباره بخشی از تاریخ ایران است که در آن به روایت اتفاقاتی میپردازد که منجر به خارج شدن برخی کتابهای نفیس و ارزشمند از کشورمان شدهاند. در مسیر تعریف این قصه و نحوه خروج این کتابها ما با مشکلات و همچنین خیانتهایی که برخی افراد به کشورمان کردند آشنا میشویم. این کتاب چون هم از لحاظ محتوا و هم از لحاظ تکنیک و قالب حرفهای و سودمند است و توانسته جایزه هم کسب کند.

توضیحات تکمیلی

رمان «بیکتابی» اثر محمد رضا شرفی خبوشان از سوی انتشارات شهرستان ادب در سال 1395 و در 260صفحه روانه بازار کتاب شده است. داستان این کتاب مربوط به زمان قاجار است. مظفرالدین شاه کتابداری به نام لسانالدوله را به ریاست کتابخانه منصوب میکند. از اثرات این انتصاب همین بس که وجود هر نسخه و اوراقی از نسخ معروف در موزههای جهان مربوط به این دوره است که این فرد از کتابخانهها خارج کرده است. در این دوره 5000جلد از نسخ نفیس کتابخانه گلستان به سرقت میرود. این موارد با به توپ بسته شدن مجلس تنیده شده، شخصیت اصلی دلال کتاب است که در این اثر به کتابسازی، کتابداری و صحافی و برخی هنرهای مرتبط با کتاب میپردازد و مخاطب را از زوایای دیگر از تاریخ کتابپردازی مطلع میکند.

بازی

وقتی در خانواده و فامیل دور هم جمع میشویم بازیهای مختلفی انجام میدهیم اما اگر بخواهم یک بازی را مشخصا نام ببرم بازی «استوژیت» را نام میبرم چرا که یک بازی سرگرم کننده و در عین حال فکری و استراتژیک است.

توضیح تکمیلی

استوژیت ترکیبی شگفتانگیز از خلاقیت و قدرت ذهنخوانی است. ماجرای این بازی از این قرار است که تعبیرکننده خوابهای پادشاه که استوژیتاک اعظم نام دارد در حال ترک قصر بوده و قرار است کسی جای او را بگیرد . حال این شما و دیگر بازیکنان هستید که باید برای گرفتن این مقام عالی با هم رقابت کنید و عنوان استوژیتاک اعظم را به دست آورید! استوژیت دارای 96 کارت با تصویرهای مختلف و جذاب میباشد که هر کدام از این کارتها نشاندهنده یکی از خوابهای پادشاه است. در آغاز بازی که کارتها را مخلوط کرده و به هریک از بازیکنان شش عدد کارت میدهیم. هر یک از بازیکنان مهره رنگی خود را انتخاب کرده و آن را ابتدای صفحه بازی قرار میدهد. کارتهای امتیازدهی نیز بر اساس رنگ مهره هر بازیکن بین بازیکنان تقسیم میشود.

سفر

چون در فصل بهار قرار داریم من شیراز را پیشنهاد میدهم و در شیراز مخصوصا نارنجستان قوام را توصیه میکنم حتما مردم سفر کنند و ببیند و لذت ببردند. درختهای نارنج و عطر بهار نارنج روح انسان را نوازش میدهد.

توضیح تکمیلی

نارنجستان قوام یا موزه شهرام در زمان قاجار تاسیس شد. این مجموعه که در بین عامه مردم به باغ قوام معروف است بهواسطه نام بنای بیرونی خود امروز به نارنجستان قوام معروف است. این مجموعه از عناصر متعددی تشکیل یافته که عمدهترین این عناصر عبارت است از حمام گچینه، حسینیه قوام، مکتب خانه قوام (خانه عرقیها)، اندرونی قوام (منزل زینت الملک)، دیوان خانه قوام (نارنجستان)، حمام اختصاصی قوام و...

موسیقی

کارهای آقای معتمدی را بیشتر از کارهای دیگر میپسندم. موسیقی سنتی به فرهنگ اصیل و ایرانی ما نزدیک تر است و همچنین شعری که در موسیقیهای سنتی مورد استفاده قرار میگیرد قوام بیشتری دارد.

توضیحات تکمیلی

سیدمحمد معتمدی دانشآموخته رشته کارگردانی است. معلم آواز او حمیدرضا نوربخش بوده است. او فراگیری آواز و همچنین ساز نِی را به صورت خودآموز از سنین نوجوانی آغاز کرد. از سال 1376 شروع به فراگیری شیوه آواز طاهرزاده نزد حمیدرضا نوربخش کرد. او تاکنون با گروههای متعددی فعالیت داشته که از جمله آنها میتوان به گروه خورشید (مجید درخشانی)، همنوازان شیدا (محمدرضا لطفی)، ارکستر ملی ایران (فرهاد فخرالدینی)، هم آوایان (حسین علیزاده) و گروه ادیب (که خود وی پایهگذار آن است) اشاره کرد. از او آلبومهایی چون ای عاشقان، وطنم ایران، آلبوم سایه جان، بودن و سرودن و.. به بازار موسیقی عرضه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها