یک عکس، یک متن

عکس سال ورد پرس

عکس تظاهرکننده ونزوئلایی در میان شعله‌های آتش، برنده رقابت «عکس سال وردپرس 2018» شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۱۸

به گزارش فارس، هرساله جایزه رقابت وردپرس به عکاسی تعلق میگیرد که با خلاقیت و مهارت بصری، تصویری از رویدادی با اهمیت بالای ژورنالیستی ثبت کند.

امسال هیات داوران جایزه عکس وردپرس، عکس رونالدو اشمیت با عنوان «بحران ونزوئلا» را شایسته دریافت این جایزه تشخیص داد.

در این عکس «خوزه سالازار بالزا» 28 ساله در درگیری با پلیس در کاراکاس در شعلههای آتش میسوزد. سالازار بر اثر انفجار بنزین باک یک دستگاه موتورسیکلت دچار حریق میشود که پس از این حادثه با شدت سوختگی درجه یک و دو از مرگ نجات مییابد.

اشمیت برنده امسال، عکاس آژانس خبری فرانسپرس است که در دفتر مکزیک فعالیت میکند. این عکس همچنین برنده جایزه اول بخش تک عکس اسپات نیوز شده است. ماجالنا هرِرا، مدیر عکاسی جئو فرانس و رئیس هیات داوران این دوره وردپرس در مورد انتخاب این عکس گفت: عکس سال، رویدادی را به ما میگوید که از اهمیت کافی برخوردار است. این عکس همچنین سوالاتی را به همراه دارد و لزوم نمایش دیدگاه از آنچه در دنیای سال جاری اتفاق افتاده است. در این رقابت 4548 عکاس از 125 کشور دنیا با تعداد 73 هزار و 44 عکس حضور داشتند. رقابت و ارزیابی در چهاربخش تخصصی هر کدام با هیات داوران ویژه و نیز بخش هیات داوران عمومی طی چندین دور در زمانی سه هفتهای انجام گرفت.

حمایت از محیطزیست به سبک دیکاپریو

بازیگر سرشناس هالیوودی با شرکت در برنامهای با حضور دکتر جین گودال که برای آخر هفته تدارک دیده شده بود، به تحقیقات درباره زندگی شامپانزهها کمک کرد.

به گزارش مهر، لئوناردو دی کاپریو از حاضران در برنامهای خیریه بود که با حضور دکتر جین گودال پرچمدار تلاش جهانی برای حمایت از شامپانزهها در سراسر جهان و زیستگاههایشان ترتیب داده شد.

موبی، موسیقیدان و فعال حقوق حیوانات نیز در این رویداد شرکت داشت. کریستین دیویس بازیگر فیلم «جنسیت و شهر» و نیکول ریچی
طراح مد نیز از دیگر حاضران در این رویداد بودند.دی کاپریو و موبی هر دو سفیر صلح سازمان ملل هستند.

بازیگر برنده اسکار برای فیلم «بازگشته» که توجه خود را بر تغییرات آب و هوایی گذاشته با جین گودال که همه عمر برای حفاظت از میراث طبیعی و حیات وحش تلاش کرده، آشنایی قبلی دارد. این برنامه با عنوان «گردهمایی با حضور دکتر جین گودال و دوستان» در بورلی هیلتون هتل برگزار شد و همزمان دیکاپریو تصویری از خودش را با گودال و موبی در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و نوشت: یک روز الهامبخش در لس آنجلس. موبی نیز همین تصویر را به اشتراک گذاشت و نوشت: یک روز با دو نفر از محبوبترین هواداران محیط زیست.

اولین رئیسجمهور زن دنیا

ویگدیس فینبوگادوتیر، سال 1930 در کشور ایسلند به دنیا آمد. او معلم و یک سیاستمدار کارکشته بود و از سال 1980 تا سال 1996 بهعنوان رئیسجمهور این کشور خدمت کرد. او اولین رئیسجمهور زن در جهان است که در یک انتخابات ملی به قدرت رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او در خانوادهای قدرتمند و بانفوذ به دنیا آمد. مادرش رئیس انجمن پرستاران این کشور بود. پدر او نیز یک مهندس سرشناس عمران در کشورش بود. این زن نامدار در دانشگاههای سوئد و سوربن فرانسه تحصیل کرد و سپس به دانمارک رفت و در رشته هنر درس خواند. او سپس به تدریس هنر و تاریخ پرداخت و مدیر یک تئاتر بزرگ شد و در ادامه، اجرای نمایشهای تلویزیونی را به عهده گرفت.این کار باعث شد در بین مردم کشورش شناختهتر شود. فینبوگادوتیر در طول تابستان بهعنوان مترجم نیز برای توریستها همکاری میکرد، در سال 1980 خودش را نامزد انتخابات ریاستجمهوری ایسلند کرد. او با کسب 34 درصد کل آرا، بهعنوان چهارمین رئیسجمهور کشور ایسلند انتخاب شد. کارهای او درزمینه فرهنگ، هنر و اقتصاد باعث شد او دو بار دیگر نیز توسط مردم ایسلند بهعنوان رئیسجمهور انتخاب شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها