ترمیناتور در راه تولید

با نهایی شدن ترکیب بازیگران نسخه احیا شده مجموعه فیلم «ترمیناتور»، این اکشن علمی تخیلی آینده‌نگرانه وارد مرحله تولید می‌شود. قرار است کلید فیلمبرداری پنجمین قسمت این مجموعه فیلم پرسروصدا، برای اواسط فصل تابستان سال جاری زده شود. همزمان با اعلام خبر شروع کار فیلمبرداری ترمیناتور تازه، زمان اکران عمومی آن هم تغییر کرد. تا قبل از این قرار بود این فیلم برای 26 جولای سال 2019 به روی پرده سینماها برود.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۶۹

اما حالا کمپانی پارامونت که تهیهکننده فیلم است، تاریخ 22 نوامبر همین سال را انتخاب کرده است. تهیهکنندگان فیلم البته دلیلی برای تعویق زمان نمایش عمومی آن اعلام نکردهاند. اما نزدیکان به پروژه میگویند، تهیهکنندگان آن میخواهند وقت و زمان بیشتری را صرف کارهای مربوط به مراحل فنی آن کنند. بخش مهم اتفاقات فیلم، در دوران بعد از فیلمبرداری رخ میدهد و نه در زمان فیلمبرداری! جلوههای ویژه کامپیوتری که نقش بسیار مهمی در داستان این اکشن علمی تخیلی دارند، در زمان تدوین به سکانسهای فیلم اضافه خواهند شد. جیمز کامرون مدیر تولید فیلم قول داده، که تماشاگران سینما و دوستداران این مجموعه فیلم، با دیدن این سکانسها و جلوههای ویژه آن احساس رضایت و خشنودی کنند.

جولای سال گذشته جیمز کامرون که خالق اکشن آیندهنگرانه و علمی تخیلی ترمیناتور است، صحبت از احیای داستان آن و ساخت فیلم جدیدی براساس ماجراهای نسخه اصلی آن کرد. رسانههای گروهی این صحبت را زمینهای برای تولید قسمت تازه و متفاوتی از مجموعه فیلم ترمیناتور ارزیابی کردند. تحلیل آنها درست از آب درآمد و کمی بعد کامرون گفت در نگارش فیلمنامه این فیلم همکاری دارد و آن را تهیه میکند. بزودی اعلام شد بیلی ری وظیفه نوشتن فیلمنامه را به عهده دارد. خبرها حکایت از این میکرد که کامرون خودش پشت دوربین فیلمبرداری قرار نخواهد گرفت و وظیفه کارگردانی به تیم میلر دوست صمیمی کامرون سپرده شد. میلر همان کسی است که سال قبل اکشن کمیک استریپی و ابرقهرمانانه پرفروش «ددپول» را روی پرده سینماها داشت.

در نسخه تازه نبرد سنگین انسان و ماشین با هم، دیهگو بونتا، بازیگر مکزیکی تبار سینما یکی از نقشهای مهم را بازی میکند. سازندگان فیلم نگفتهاند او چه نقشی در داستان آن دارد؛ اما به این بازیگر گفته شده باید نقش انسانی را بازی کند که از راز مهمی اطلاع دارد و کاراکتر آرنولد دنبال اوست. مکنزی دیویس بازیگر جوان دیگری که یکی از نقشهای محوری فیلم را به عهده دارد، و مدتی قبل در «بلید رانر 2049» خوش درخشید، در پروژه ترمیناتور یک سرباز تروریست است که از آینده راهی کره زمین شده و نقش مهمی در نبرد آدمها با روباتها بازی میکند. ظاهرا او همان دختر هجده سالهای است که قبل از این اعلام شده بود باید نقش دنی راموس، شخصیت اصلی زن فیلم را بازی کند. لیندا همیلتن بازیگر نقش اصلی زن نسخه اصلی فیلم، در قسمت تازه حضور پررنگی دارد. او همبازی آرنولد در ترمیناتور تازه است و دوباره نقش سارا کانر خود را تکرار میکند. بازیگر نقش کاراکتر منفی و خبیث ماجرا، هنوز انتخاب و پیدا نشده است. اما نام تعدادی از بازیگران نام آور و بزرگ سینما در این رابطه شنیده میشود. در این فهرست نام لیام نیسن، ژان کلود ون دم، استالونه، دیو باتیستا، دواین جانس و حتی وین دیزل، مل گیبسن، بروس ویلیس، هریسون فورد و ریچارد گیردیده میشود. حضور این نامهای بزرگ حکایت از آن میکند که کاراکتر منفی داستان حضور، نقش و موقعیت بسیار تعیینکنندهای در روند داستان فیلم دارد.

به نوشته هالیوود ریپورتر، ترمیناتور تازه یک تریلوژی خواهد بود. از قرار معلوم، آرنولد در آن یک انسان معمولی است و نه یک ترمیناتور. سپتامبر سال قبل گفته شد ماه مارس سال جاری میلادی کار فیلمبرداری قسمت اول این سهگانه شروع میشود. ششمین قسمت مجموعه فیلم ترمیناتور برای جیمز کامرون دنبالهای بر ترمیناتور2 (1991) خواهد بود. او در مصاحبههای مختلف خود، سه ترمیناتور بعدی را (که هیچ دخالتی در ساخت و تولید آنها نداشت) مورد نکوهش قرار داد. به باور او این فیلمها که در سالهای 2003، 2009 و 2015 روی پرده سینماها رفتند، نتوانستند حق مطلب را در مورد بلاک باستر معروف او ادا کنند. البته منتقدان و تماشاگران هم در این رابطه با کامرون هم نظر بودند. آنها هم مثل کامرون این سه فیلم را کارهایی ضعیف ارزیابی کردند که در حد و اندازه دو فیلم کلاسیک کامرون نبودند. ششمین قسمت ترمیناتور را کمپانی پارامونت با همکاری شرکت فیلمسازی اسکای دنس و با هزینهای صد میلیون دلاری تهیه میکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها