پیشنهاد اروپا به حماس

یک روزنامه لبنانی اعلام کرد، با ادامه تحریم‌های تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه و وخیم شدن اوضاع این منطقه، برخی طرف‌های اروپایی پیشنهادی به حماس ارائه کرده‌اند تا شاید جلوی انفجار وضعیت در نوار غزه گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۳۷

روزنامه الاخبار در این باره نوشت: این پیشنهاد به منظور مقابله با گامهای تنبیهی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه و از سوی طرف بینالمللی به حماس ارائه شده تا در صورت تحمیل تحریمهای بیشتر از سوی عباس علیه غزه و شانهخالی کردن کامل وی از نوار غزه، درباره آن تأمل شود. کشورهای اروپایی اداره امور انسانی و معیشتی ازجمله پرداخت تمام حقوق کارمندان غزه (چه کارمندان وابسته به تشکیلات و چه کارمندان حماس) را به عهده خواهند گرفت به شرطی که کمیتهای اروپایی تمام درآمد نوار غزه را که اکنون رژیم صهیونیستی به نفع تشکیلات خودگردان در دست دارد، تحویل بگیرد.

برای این که این پیشنهاد مورد اعتراض تلآویو قرار نگیرد پیشنهاد مذکوربندی دارد که بر اساس آن حماس باید تعهد دهد از ادوات نظامی خود استفاده نکند و هیچ تنشی در مقابل رژیم صهیونیستی ایجاد نکند و به روش امنیت مقابل غذا، آرامش مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی حفظ شود. حماس هنوز به طرح مذکور پاسخ نداده و قصد بررسی آن را دارد./ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها