بارسلونا با پیروزی 2 بر یک بازی خانگی خود مقابل والنسیا در هفته 32 لالیگا، هم خود را به قهرمانی در این فصل فوتبال اسپانیا نزدیک‌تر کرد و هم رکوردی از خود بر جای گذاشت که شاید تا سال‌ها دست نیافتنی باشد. تیم ارنستو والورده حالا با 82 امتیاز در صدر لالیگا قرار دارد و در صورت قهرمانی در فینال کوپا دل‌ری در هفته آینده، می‌تواند در اولین سال فعالیت این مربی اسپانیایی یک دوگانه مهم به دست آورد. از سوی دیگر، آبی اناری‌پوشان با پیروزی در بازی شنبه شب رکورد جدیدی در زمینه پیروزی‌های پیاپی در لالیگا به نام خود ثبت کردند.
کد خبر: ۱۱۳۴۸۸۵

تا پیش از این رکورد بازیهای متوالی بدون باخت در لالیگا در اختیار تیم رئال سوسیهداد با 38 بازی متوالی بدون باخت بود که در فصل 80-1979 به ثبت رسیده بود. با پیروزی که مسی و همتیمیهایش مقابل والنسیا به دست آوردند، این تیم به رکورد 39 بازی پی در پی بدون باخت رسیدند. تا پیش از این بهترین رکورد بارسا در این زمینه 31 بازی بدون باخت بود که در فصل 11-2010 تیم پپ گواردیولا آن را بر جای گذاشت. آخرین باخت این تیم به آوریل سال گذشته بازمیگردد که تیم تحت هدایت لوئیز انریکه مقابل رئال سوسیهداد تن به شکست 3 بر 2 داد. از آن زمان به بعد بارسا در هفت بازی باقیمانده از لالیگا در فصل گذشته و 32 بازی فصل جاری هرگز شکست نخورده است. در مجموع بارسا توانست بیش از یک سال (8 آوریل 2017 تا 14 آوریل 2018 ) مغلوب تیمی در لالیگا نشود. هنوز چند هفته به پایان لالیگا باقی مانده است و شاگردان ارنستو والورده میتوانند این رکورد را بهبود ببخشند و بر تعداد آن بیفزایند.

در این میان گزارشها نشان میدهد که برخی بازیکنان بارسا نقش بسزایی در ثبت این رکورد داشتهاند. مهم ترین فرد در این زمینه لیونل مسی است که در این فصل توانست در 39 هفته لالیگا 39 گل به ثمر برساند (میانگین بیش از یک گل در هر بازی چون او برخی بازیها را از دست داد). ستاره آبیاناریها 14 پاس گل نیز داد. او در این مدت در 6/48درصد گلها تاثیرگذار بوده است. دیگر گلزن برتر تیم کاتالانی لوئیس سوارس است. مهاجم اروگوئهای به همراه مسی توانسته است 67 گل از 109 گل تیمش را به ثمر برساند. این دو بازیکن در 4/61 درصد گلها تاثیرگذار بودند یعنی دو گل از هر سه گل به آنها اختصاص داشته است.

در ثبت رکورد 39 بازی بدون شکست مارک آندره تراشتگن نیز نقشی برجسته داشته است. دروازهبان بارسلونا در 19 بازی به حریفان اجازه گلزنی نداد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها