همه چیز درباره میکروپیگمنتیشن

آبروداری برای ابرو!

زیبایی برای بسیاری از خانم‌ها یک دغدغه همیشگی است و دوست دارند هیچ نقصی نداشته باشند، این حساسیت بیشتر برای چهره وجود دارد و بسیاری از خانم‌ها تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا صورت‌شان به قول معروف صاف و روشن بدرخشد البته این موضوع را نباید از یاد برد که زیبایی یک مساله نسبی است.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۷۵

یکی از اجزای صورت که خانمها حساسیت بسیار زیادی نسبت به آن دارند، ابروهاست. بسیاری از خانمها دوست دارند که ابروهای پر پشتی داشته باشند و برای رسیدن به این خواسته، انواع و اقسام کارها را انجام میدهند از زدن روغن نارگیل و بادام و ...، گرفته تا انجام کارهایی مانند تاتو و میکروپیگمنتیشن که این روزها برای خانمها بسیار شناخته شده است.

دکتر داریوش دائر، متخصص پوست، مو و زیبایی، درباره میکروپیگمنتیشن، شما را آگاه میکند.

چه فرقی با تاتو دارد؟

میکروپیگمنتیشن در واقع روشی برای قرار دادن دانههایی رنگی در حد فاصل لایه بالایی (اپیدرم) و میانی (درم) پوست محسوب میشود. از این کار، برای رنگین کردن نواحی مورد نظر بهره میبرند. شاید خیلی از افراد تصور کنند که میکروپیگمنتیشن در واقع همان تاتو است ولی چنین تصوری درست نیست و بین میکروپیگمنتیشن و تاتوی سنتی تفاوتهایی وجود دارد. برای مثال، در تاتوی سنتی از سوزنهایی غیراستریل و اغلب درشت استفاده میشود که علاوه بر دردناک بودن، خطر انتقال بیماریهای منتقل شونده از طریق خون همچون هپاتیت، سل و ایدز را نیز در بر دارند. اما در میکروپیگمنتیشن، از سوزنهای مخصوص با ابعاد، قطر و تعداد متفاوت، متناسب با وسعت منطقه و ناحیه مورد نظر استفاده می‌‌شود. سوزنهای میکروپیگمنتیشن، تیز، استریل و یکبار مصرف هستند و دستگاه با تعبیه موانعی بین محل قرارگیری سوزن و اجزای ثابت، مانع برگشت و نفوذ خون به سایر نواحی میشود و خطر انتقال بیماریها در حد صفر کاهش پیدا میکند.

خداحافظی با مشکلات

از دیگر کاربردهای میکروپیگمنتیشن، ترمیم و بازسازی قسمتهایی از مخاط بدن است که به شکل مادرزادی یا در اثر تصادف یا سوختگی شکل طبیعی خود را از دست دادهاند. مثال بارز این مورد، استفاده از روش میکروپیگمنتیشن در ترمیم و بازسازی لب شکری یا ترمیم ناحیه نیپل و هاله سینه در خانمها، کم رنگ کردن جای اسکارهای (جوشگاهها) باقی مانده از زخمها یا سوختگیها و همچنین رفع و پوشش تغییر رنگ ناشی از بیماری پیسی (ویتیلیگو) و حالات ماه گرفتگی است. البته به غیر از این موارد، برای زیبایی نیز از آن بهره گرفته میشود و برای آرایش طولانی مدت و زیبایی نواحی مختلف مانند لبها، ریشه مژهها یا افزایش حجم لبها مورد استفاده قرار میگیرد.

رها شدن از طاسی!

شاید خیلی از افراد تصور کنند که میکروپیگمنتیشن تنها برای بهبود شکل ظاهری (حالت ابرو)، کم پشتی ابروها یا تغییر رنگ آنها به کار میرود، در حالیکه این باور نادرست است و این روش تنها برای ابروها نیست و کاربردهای مهمتر دیگری هم دارد. برای مثال، از این روش برای هاشور زدن و پوشاندن نواحی طاسی یا کمپشتی سر بهره گرفته میشود بهطوری که این روش طی سالهای اندک گذشته به سرعت جای خود را در مجامع علمی و متخصصین کاشت مو و زیبایی باز کرده است. امروزه در اغلب کنگرهها یا گردهماییهای مربوط به علم بیماریهای مو و کاشت مو، از روش میکروپیگمنتیشن سر بهعنوان راهی برای پوشاندن نواحی طاسی و رفع نواقص ناشی از ریزش مو نام برده میشود.

رنگهایی که میمانند

شاید برخی از خانمها تصور کنند میکروپیگمنتیشن را میتوان بعد از مدتی پاک کرد در حالیکه اغلب موارد میکروپیگمنتیشن دائمی و طولانی مدت هستند و گاهی در نواحی خاصی نیاز به ترمیم و کار مجدد بر ناحیه، وجود دارد. برای حذف رنگ، به گذشت زمان نیاز است و احتمال ازبین بردن کامل آن با لیزر نیز بهطور صد در صد وجود ندارد.

بیشتر بدانید

در میکروپیگمنتیشن، اندازه بین سوراخهای ایجاد شده بر سطح پوست استاندارد و از پیش تعیین شده است و نیازی به تخمین چشمی و تنظیم دستی سوزنها برای پوشش دادن ناحیه مورد نظر با رنگ دلخواه وجود ندارد. علاوه بر این، به دلیل فشار تنظیم شده دستگاه برای وارد کردن سوزنها در حد فاصل دو لایه سطحی و میانی پوست، قرار دادن رنگها به شکل متوازن و متقارن انجام میشود و از سطحی یا عمقی قرار داده شدن رنگدانهها، (که باعث نمای سایه ـ روشن در منطقه میشود) جلوگیری خواهد کرد.

برخلاف تاتو که در آن مواد مضر به کار میرود، در میکروپیگمنتیشن، کیفیت رنگ وجود دارد و از رنگهای استاندارد، بدون مواد مضر و فلزات سنگین و سازگار با بافت استفاده میشود ضمن اینکه تست حساسیت قبل از انجام کار (در منطقه وسیع) مدنظر قرار میگیرد و بعد از اینکه اطمینان از عدم حساسیت حاصل شد، این کار باید صورت بگیرد. برای این منظور باید زمان صرف کرد و در صورت عدم بروز واکنشهای آلرژیک بعد از 7 روز، کار اصلی و نهایی انجام خواهد شد.

بیحسی در کار است؟

شاید برخی از افراد تصور کنند که میتوان میکروپیگمنتیشن را بدون بیحسی انجام داد در حالیکه این روش کاملا بدون درد نیست و باید با استفاده از بیحسکنندههای موضعی و در مواردی بلوک کردن اعصاب ناحیه، به سطح قابل قبولی از بی‌‌حسی و کاهش درد رسید.

بهاره جلالوند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها