با مشارکت بیش از 19 میلیون مخاطب رقم خورد:

پایتخت برگزیده نوروز تلویزیون

با پایان مهلت شرکت مخاطبان در جشنواره مردمی انتخاب برترین‌های نوروزی و شمارش نظرات و اعلام نتایج، مجموعه تلویزیونی پایتخت5 به کارگردانی سیروس مقدم به عنوان برترین سریال نوروز 97 انتخاب شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۱۵

به گزارش جامجم، شروع این نظرسنجی مردمی از روز اول فروردین در رسانه ملی کلید خورد و شبکههای مختلف سیما در برنامههای ویژه تحویل سال خود و نیز زیرنویسهایی که در طول پخش سریالها و برنامههای تولیدی نوروزی به چشم میخورد، مخاطبان را به شرکت در این نظرسنجی و اعلام نظر در خصوص برترینهای نوروز دعوت کردند. این نظرسنجی عمومی که با مشارکت همه شبکههای رسانه ملی همراه بود در حوزههای مختلف سریالها، برنامههای ترکیبی، مسابقات، بازیگران زن و مرد و نیز مستندها برگزار و تولیدات هر بخش نزد افکار عمومی و نگاه مخاطبان به محک گذاشته شد. مخاطبان هم از این طرح و نظرسنجی نوروزی استقبال کرده و به گفته روابط عمومی رسانه ملی، بیش از 19 میلیون و 212 هزار نفر از مخاطبان از طریق سامانههای معرفی شده به اعلام نظراتشان و انتخاب برترینها پرداختند.

محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با اعلام پایان کار این نظرسنجی مردمی، از شرکت بیش از 19 میلیون مخاطب در این نظرسنجی خبر داده و برترینهای هر بخش را معرفی کرد.

رنجبران گفت: صدا و سیما در ایام نوروز با تدارک برنامهای تحت عنوان «سین سیما» که از شبکه سه سیما پخش میشد، نظرسنجیاش را برای ارزیابی عملکرد شبکههای مختلف در تولیدات نوروزیشان آغاز کرد و مخاطبان نظر خود را از طریق سیستم پیامکی و اپلیکیشن سروش اعلام کردند. آخرین زمان شرکت در نظرسنجی جشنواره نوروزی سیما ساعت 12 شب 22 فروردین بود و آرا و نظرات مردمی در حال پردازش است تا نتایج آن برای اعلام از طریق سیما در جمعه آینده و همزمان با اعیاد شعبانیه فراهم شود.

پایتخت در اوج، هما اول

بنا به این گزارش، روابط عمومی رسانه ملی نتایج این نظرسنجی را به ترتیب شبکهها، برنامهها و نفرات برتر جشنواره اعلام کرد.

بر این اساس در شبکه نسیم، مهران مدیری با اجرای برنامه گفتوگومحور «دورهمی» و اخذ یک میلیون و 400 هزار رای به عنوان مجری برگزیده مردم انتخاب شد. برنامه «کودکشو» یک میلیون و صد هزار رای، برنامه دورهمی 935 هزار رای و فریدون آسرایی، خواننده تیتراژ برنامه کودکشو 530 هزار رای از مخاطبانشان کسب کردند.

سروش جمشیدی، بازیگر نقش قیمت در دورهمی هم با کسب 825 هزار رای به عنوان بازیگر برگزیده برنامههای ترکیبی انتخاب شد.

شبکه یک سیما امسال با پایتخت رکورددار بود. سریال پایتخت با کسب 710 هزار رای به عنوان سریال برگزیده نوروز و ریما رامینفر، بازیگر اصلی این مجموعه هم با کسب 372 هزار رای به عنوان بازیگر برگزیده نوروز تلویزیون انتخاب شد.

«ایرانگرد» هم مجموعه مستند نوروزی شبکه یک سیما بود که امسال سری سومش روانه آنتن شد و مخاطبان با ارسال 325 هزار رای، این برنامه را به عنوان مجموعه مستند برگزیده نوروزی تلویزیون انتخاب کردند.

استقبال مردم از نوروز تلویزیون

به گزارش جامجم، روابط عمومی رسانه ملی همچنین میزان آرای مردمی شرکتکننده در نظرسنجی را به تفکیک هر شبکه به شرح زیر
اعلام کرد:

شبکه یک با بیش از دو میلیون و 727 هزار رای، شبکه دو با بیش از یک میلیون و 115 هزار رای، شبکه سه با بیش از سه میلیون و 479 هزار رای، شبکه چهار با 291 هزار رای، شبکه پنج با بیش از سه میلیون و 254 هزار رای، شبکه آموزش با 201 هزار رای، شبکه مستند با بیش از 229 هزار رای، شبکه نسیم با بیش از پنج میلیون و 606 هزار رای، شبکه افق با 138 هزار رای، شبکه قرآن با بیش از 545 هزار رای، شبکه نهال با 95 هزار رای و شبکه امید با بیش از 455 هزار رای شبکههایی بودند که مردم در ایام نوروز تماشاگر برنامههایشان بوده و به آنها رای دادند.

در این نظرسنجی هر مخاطب میتوانست فقط یک بار اما در چند رشته رای دهد. آخرین نتایج این نظرسنجی عمومی در ویژهبرنامه «ناگهان باران» به تهیهکنندگی محسن رفیعی و همچنین در برنامه صبحگاهی «حالا خورشید» که با اجرای رضا رشیدپور در صبح روز عید مبعث روی آنتن رفت، اعلام شدند.

جشنواره انتخاب برترینهای نوروز در قالب جشنواره «سین سیما» هر روز ساعت 16 و 30 دقیقه به دبیری ناصر کریمان، اجرای پیمان طالبی و با تهیهکنندگی علی زاهدی از شبکه سه سیما روی آنتن رفت و مخاطبان توانستند آرای خود را به برنامههای نوروزی، سریالهای نوروزی، برنامههای ترکیبی، بازیگران و مجریان موردنظر از طریق شماره پیامکی #162* و اپلیکیشن پیامرسان سروش از طریق کد دستوری #97*162* به جشنواره سین سیما ارسال کنند.

رادیوییها هم شنیده شدند

به گفته روابط عمومی رسانه ملی، کسب بیش از 610 هزار رای در جشنواره صدا از توجه مخاطبان به برنامههای نوروزی این رسانه شنیداری حکایت داشت.

در جشنواره برترینهای نوروزی رادیو که با حضور شبکههای سراسری رادیو ایران، جوان، تهران، سلامت، صدا، فرهنگ و ورزش برگزار شد، برگزیدگان به این ترتیب رتبههای برتر را کسب کردند: رادیو جوان با برنامه «عیدِ من» در رتبه اول قرار گرفت؛ رتبه دوم به رادیو ایران با پخش برنامه «عیدانه بخند» رسید و رادیو تهران هم با برنامه «گل و بلبل» سوم شد. رادیو فرهنگ با «سازِ نوروز» در رتبه چهارم، رادیو ورزش با «عصر بهاری» در رتبه پنجم، رادیو صبا با «روز صبا، نوروز صبا» در رتبه ششم و رادیو سلامت با «به سمت بهار» حائز دیگر رتبههای برترینهای نوروزی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها