رئیس جمهوری آمریکا از تصمیمات سرنوشت سازی که طی ۴۸ ساعت آینده درباره سوریه اتخاذ خواهد کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۴۰
ترامپ: تا ۴۸ ساعت آینده تصمیمات مهمی درباره سوریه گرفته می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز دوشنبه در اظهاراتی اعلام کرد: ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده درباره نحوه پاسخ به حمله شیمیائی شنیعی که در سوریه به انجام رسید، تصمیم می‌گیرم.

رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار با مقامات نظامی این کشور در این خصوص اعلام کرد: درباره سوریه تصمیمات اساسی را اتخاذ می کنم.

وی با محکوم کردن این رویداد ادعا کرد: هدف قراردادن غیرنظامیان بیگناه، اقدام شنیعی است. همه گزینه ها در این باره روی میز است.

ترامپ مدعی شد: بالاخره می فهمیم که این حمله کار ایران، روسیه، رژیم اسد یا همه آنها بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا دیروز با مقصر دانستن ارتش سوریه و بدون اشاره به جنایت های این کشور از عراق و سوریه تا افغانستان و قاره آفریقا، در این باره نوشت: رئیس جمهور پوتین، روسیه و ایران مسئول حمایت از اسد حیوان هستند. آن ها بهای سنگینی را برای این کار خود خواهند پرداخت.

در همین رابطه، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دیروز اعلام کرد که این سازمان نمی‌ تواند صحت گزارش‌ های منتشره درباره حمله شیمیایی در «دوما» واقع در سوریه را تأیید کند.

منابع محلی چند روز پیش از وقوع حمله شیمیایی به شهر «دوما» در نزدیکی پایتخت سوریه خبر داده اند.

گزارشات اولیه از کشته شدن ۷۵ نفر و مصدوم شدن حداقل ۱۰۰ نفر حکایت دارد.

گفتنی است، وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.

گفتنی است، دولت سوریه بر اساس توافق خود با سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در سال ۲۰۱۳، ذخائر اینگونه تسلیحات را تحت نظر بازرسان این سازمان کاملاً نابود کرده بود.

سال گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با بهانه قرار دادن حمله شیمیایی دولت سوریه به خان شیخون، بیش از ۷۰ موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص واقع در سوریه شلیک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها