دربی امشب شهر مادرید تا حدودی تکلیف تیم دوم را مشخص می‌کند

نبرد نایب‌قهرمانی در لالیگا

رئال مادرید در فصل جاری عملکرد متفاوتی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا داشته است. شاگردان زیدان هر چه در جریان بازی‌های اروپایی با ثبات بوده و رقبای سرسختی را از پیش‌رو برداشته است، در مسابقات لالیگا پرنوسان بوده و نتوانسته همچون سال‌های گذشته در کورس قهرمانی باشد. فاصله 13 امتیازی رئال با بارسای صدرنشین موجب شده تنها هدف مادریدی‌ها کسب نایب‌قهرمانی باشد. این تیم در حال حاضر با 63 امتیاز در رده سوم قرار دارد و با تیم دوم یعنی اتلتیکو مادرید تنها چهار امتیاز فاصله دارد. بر همین اساس دیدار امشب دو تیم شهر مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو می‌تواند راه را برای نایب‌قهرمانی یکی از این دو تیم هموار کند.
کد خبر: ۱۱۳۳۰۸۸

این دو تیم تاکنون در تمام بازیهای داخلی و اروپایی 218 بار مقابل یکدیگر قرار گرفتهاند که سهم رئالیها 109 و سهم اتلتیکو 55 پیروزی بوده است. با این حال تیم سیمئونه امشب میخواهد رکورد موفق خود در سانتیاگو برنابئو را ادامه دهد. اتلتیکو در چهار بازی قبلی خود در زمین رئال، سه پیروزی و یک تساوی به دست آورده است. این در واقع بدترین آمار رئالیها در بازیهای خانگی مقابل همشهری خود در تاریخ لالیگا به حساب میآید.

با توجه به عملکرد موفق رئال در خط حمله و نمایش مثبت اتلتیکو در خط دفاعی، تماشاگران امشب منتظر یک بازی تماشایی هستند. رئالیها در فصل جاری با زدن 228 شوت در چارچوب در این زمینه از تمام تیمهای اسپانیایی جلوتر است. جایگاه دوم در اختیار اتلتیکو با 96 شوت قرار دارد. با توجه به آمادگی بالای این روزهای کریس رونالدو، مدافعان اتلتیکو کار سختی برای محافظت از دروازه خود دارند. ستاره پرتغالی با زدن 21 گل در 30 بازی مقابل اتلتیکو، بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ این دربی گلزنی کرده است. در طرف مقابل، آنتونیو گریزمن با زدن پنج گل به رئال، بهترین عملکرد را میان شاگردان سیمئونه در این زمینه دارد.

علاوه بر گریزمن، دیهگو کاستا نیز میتواند بازیکن مهمی در بازی امشب برای سیمئونه باشد. این مهاجم پرتغالی که در نقل و انتقالات زمستانی به اتلتیکو پیوست، 11 بازی انجام داده سه گل به ثمر رسانده و دو پاس گل نیز داده است. یکی دیگر از نقاط قوت اتلتیکو در این فصل، خط دفاعیاش است که با دریافت 14 گل بهترین عملکرد را میان 20 تیم لالیگا داشته است. زیدان و شاگردانش به دنبال این هستند که با کسب پیروزی در این دیدار فاصله امتیازی خود را با همشهریشان به یک امتیاز رسانده و در ادامه فصل امیدوار به کسب مقام دوم باشند. رئالیها با کسب پیروزی خدمت بزرگی نیز به بارسا کرده و نزدیکترین رقیب این تیم را متوقف میکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها