گل تماشایی رونالدو به یوونتوس جهان فوتبال را تکان داد

شلیک، فراتر از سطح زمین

«رونالدو از الان می‌تواند کره زمین را ترک کند و در کره مریخ بازی کند. او اگر می‌خواهد چالش جدیدی را تجربه کند باید با ساکنان مریخ رقابت کند. بر این باور هستم که او توان انجام دادن هر چیزی را دارد». اگرچه آلوارو آربلوا، ستاره پیشین رئال مادرید سه‌شنبه شب و بعد از پایان بازی رئال و یووه این جمله را در تمجید از ستاره پرتغالی رئال بر زبان آورد، اما جمله مشترکی بود که بعد از آن بازی از ذهن خیلی‌ها گذشت. بر همین اساس بود که روزنامه‌ها و رسانه‌های فوتبالی جهان روز گذشته به تمجید از اعجوبه پرتغالی پرداختند که در 33 سالگی هنوز حرف‌ها و کارهای زیادی برای اثبات توانایی‌هایش دارد.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۹۲

تمجید رسانهها

گلوبو اسپورت در تعریف عملکرد کریس نوشت: رونالدو با گل تماشاییاش، یوونتوس را در تورین به زانو در آورد. صحبت کردن، نوشتن، تصویرسازی کردن یا توصیف رونالدو در نهایت به ذکاوت این بازیکن برمیگردد. هر فصل و در هر بازی تعیینکننده در لیگ قهرمانان اروپا یک بار بیشتر نام ستاره پرتغالی در تاریخ نوشته میشود.

ساکرنت نیز بخش زیادی از مطالب خود را به این مساله اختصاص داد و نوشت: او به نخستین بازیکنی تبدیل شد که حداقل یک گل در 10 بازی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر میرساند. او همچنین با گل تماشاییاش همه را مجبور کرد که سر پا بایستند و به تحسینش بپردازند. روزنامه اکیپ هم با بیان اینکه این رئال مادرید ترسناک است، نوشت: آنها با یک رهبر فوقالعاده به نام رونالدو توانستند با سه گل در تورین پیروز شوند. حرکت هنرمندانه ستاره پرتغالی در نیمه دوم که به هوا پرواز کرد و تصویری مشابه کارتون فوتبالیستها را خلق کرد، باعث فریب جان لوئیجی بوفون شد. کوریه دلو اسپورت نیز رونالدو را «مریخی» نام داد و به تمجید از این بازیکن پرداخت.

رکورد یکی از نشریههای مهم پرتغال نیز با تیتر «غیر قابل توصیف»، عنوان کرد: امشب شب CR7 بود که توانست یکی از بهترین گلهای دوران ورزشیاش را به ثمر برساند. رونالدو فقط چنین گلی را به ثمر نرسانده بود که این اتفاق هم افتاد. او برای چنین گلی مدتها تلاش کرده بود که در نهایت این اتفاق به بهترین شکل ممکن رخ داد.

تعریف بازیکنان یووه

بازی و گل رونالدو به قدری استثنایی بود که علاوه بر تماشاچیان حاضر در ورزشگاه تورین، بازیکنان یوونتوس نیز بعد از این بازی به تحسین بازی فوقالعاده شماره 7 رئال پرداختند. جان لوئیجی بوفون، دروازهبان و کاپیتان یووه که 11 ماه پیش هم مقابل همین رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان با نتیجه 4 بر یک تن به شکست داده بود، بعد از اولین باخت خانگی بانوی پیر در رقابتهای اروپایی از ماه آوریل سال 2013 به خبرنگاران گفت: همه ما دیدیم که رونالدو چه بازیکنی است و همیشه همینطور بوده است. او بازیکنی خارقالعاده است که در کنار لئو مسی دارد بهترین دستاوردها را کسب میکند. این یعنی این که باید ارزش آنها را با کسانی مانند مارادونا و پله مقایسه کرد چون آنها میتوانند سرنوشت بازیها را تعیین کنند و برای تیمهایشان جام ببرند. بوفون ادامه داد: با این باخت دیگر احتمالا شانسی برای پیشروی در این رقابتها نخواهیم داشت و به همین دلیل بسیار ناراحتم. با این حال نمیشود منکر این واقعیت هم شد که وقتی شما با یکسری از تیمهای خاص روبهرو میشوید، باید ذهنتان آنقدر آزاد باشد که بپذیرید آنها بی هیچ حرف و حدیثی از شما قویتر هستند.

آندره بارزالی، دفاع چپ یووه هم در تمجید از گل دوم رونالدو گفت: گل رونالدو، گل پلیاستیشنی بود. وقتی مقابل یکی از قدرتمندترین فوتبالیستهای جهان بازی میکنید، نباید فرصتی در اختیار او قرار دهید، زیرا تاوانش را پس خواهید داد. کریس در این بازی گلی به ثمر رساند که در تاریخ ماندگار خواهد شد، اما خیلی بد شد که این گل مقابل ما به ثمر رسید.

واکنش زیدان

در کنار رسانهها و بازیکنان یووه، سرمربی رئال و بازیکنان این تیم نیز از صف تعریفکنندگان رونالدو عقب نیفتادند. زیدان در کنفرانس بعد از بازی در واکنش به گل دوم رونالدو که با گل خود او به بایرلورکوزن در فینال لیگ قهرمانان سال 2002 مقایسه شد، عنوان کرد: این کاری است که از عهده کریستیانو رونالدو برمیآید. او دارد روزهای خوبی را پشت سر میگذارد و ما هم داریم نهایت استفاده را از این وضعیت او میبریم. این یکی از بهترین گلهایی بود که دیدهام، اما گل من زیباتر و زدن آن سختتر بود. وی در ادامه افزود: ما خوشحال هستیم که او را در اختیار داریم. گل رونالدو میتواند یکی از زیباترین گلهای تاریخ فوتبال محسوب شود. از این اتفاق خوشحال هستم اما کمی به او نیز حسادت میکنم.

خود رونالدو هم پس از این بازی در گفتوگو با سایت یوفا بخش زیادی از حرفهایش را به گل دوم خود اختصاص داد و گفت: گل فوقالعادهای بود. چه میتوانم بگویم! شگفتانگیز بود. انتظار نداشتم چنین گلی بزنم، اما بیاید در مورد بازی صحبت کنیم. به نظرم بازی جالبی بود و ما مقابل تیم بزرگی همچون یوونتوس موفق به زدن سه گل شدیم. البته این تعریف و تمجیدها محدود به دایره فوتبالیستها نمیشود. لبرون جیمز، فوق ستاره بسکتبال حرفهای آمریکا هم از گلی که کریستیانو رونالدو به ثمر رساند به وجد آمد و با انتشار عکسی از همان لحظه، نوشت: آیا به اندازه کافی لذت بردید؟ کریستیانو، این عادلانه نیست.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها