جمهوریخواهان آمریکا علیه جیم کری بازیگر و کمدین کانادایی تبار هالیوود موضعگیری کرده‌اند. توئیت‌های تند این بازیگر علیه دانلد ترامپ و سخنگوی مطبوعاتی‌اش، خشم برخی از جمهوریخواهان و مدافعان ترامپ را برانگیخته است.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۶۱

جیم کری با نوشتن مطلبی زیر عکس کارتونی سارا هاکبی سندرزسخنگوی مطبوعاتی چاق کاخ سفید، جنجال به پا کرد. او در زیر این عکس کارتونی نوشت: «این تصویری از یک به اصطلاح مسیحی است که تنها هدفش در زندگی دروغ گفتن برای شرورهاست.» بهدنبال پخش این مطلب، موجی از حملات راست گراهای آمریکایی به او شروع شد. در کنار شبکههای اجتماعی، شبکه تلویزیونی فوکس (که از حامیان سرسخت ترامپ است و از سیاستهای غلط و جنگ طلبانه او حمایت میکند) هم به کمک دست راستیهای تندرو آمد. آنها یک صدا به کری و دیدگاههای او حمله کرده و این پرسش را مطرح کردند که چه کسی به او سیتی زن شیپ آمریکا را داده است! در این بین پدر خانم سندرز ـ مایک هاکبی شهردار سابق آرکانزاس و کاندیدای ریاست جمهوریخواهان اخراج کری از آمریکا شد. اما جیم کری نهتنها از بابت توئیت قبلی خود معذرتخواهی نکرد، بلکه کارتونی از ترامپ را در لباس جادوگر داستان فیلم کلاسیک «جادوگر شهر از» را به اشتراک گذاشت و از علاقهمندان درخواست کرد درباره آن نظر دهند. این اولینبار نیست که جیم کری کارتونهایی انتقادی از ترامپ و جمهوریخواهان را به اشتراک میگذارد. قبل از این او کارتونی از ترامپ را در مقام یک غارنشین منتشر کرده بود. او همچنین پرترهای از مارکو روبیو با دستهایی خونین را نیز به اشتراک گذاشته بوده است. این سناتور 46 ساله جمهوریخواه، از مدافعان سرسخت حمل آزادانه سلاح در سطح عمومی است.

جیم کری از سال 2004 به عنوان شهروند آمریکا پذیرفته شد. این در حالی بود که او از سه دهه قبل از آن، در سینما و تلویزیون این کشور فعالیت میکرد. کری فعالیت بازیگری اش را در سال 1983 شروع کرد و با بازی در نقش اصلی «ماسک» و «ایس ونچورا» در سال 1994، تبدیل به یکی از ستارگان سینمای هالیوود شد. در نبود یک چهره مقتدر کمدی، کری توانست با شیرین کاری هایش لقب مطرحترین کمدین دهه را به خود اختصاص دهد. بتمن برای همیشه، دروغگو دروغگو و بروس قدرتمند از دیگر کارهای معروف کری هستند. بسیاری از منتقدان سینمایی او را دنباله رو راه و روش جری لوئیس کمدین کلاسیک سینما میدانند.

کری هم مثل لوئیس، تلاش داشت با بهره گرفتن از میمیک صورت تماشاگران را بخنداند. بازیگر 56 ساله که زمانی یکی از گرانترین ستارگان سینما بود، در سالهای اخیر کم کار شده و موقعیت درخشان دو دهه قبل خود را ندارد. با این حال از او به عنوان یکی از پنجاه بازیگر هالیوود اسم برده میشود، که بالاترین دستمزدها را برای بازی در فیلمهای سینمایی گرفتهاند. آخرین کار کری روی پرده سینما، «جنایات خاموش» محصول مشترک آمریکا و لهستان بود. فیلم که سال 2016 به روی پرده رفت، کری را در نقش کارآگاهی دارد که مشغول تحقیق درباره قتل یک تاجر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها