بازیگر نقش عمر شیشانی این عبارت فیلم «به وقت شام» را بمبی در فضای مجازی می‌داند.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۴۶

این روزها با اکران فیلم به وقت شام تقریبا همه مردم با تصویر یک داعشی با ریشهای نارنجی و بلند و دیالوگ «چطوری ایرانی» آشنا هستند، افرادی که پای تماشای این فیلم نشستهاند از شخصیت این نقش اطلاع داشته و میدانند او کسی نیست جز «ابو عمر شیشانی» یکی از سرکردههای داعش که در سال 2016 سوریه به هلاکت رسید.

این فرمانده داعشی به «عمر چچنی» هم مشهور بود. نام اصلی این تروریست گرجی تبار «تَرخان باتیراشویلی» است. او متولد 1986 در گرجستان بود و پیشتر در ارتش گرجستان خدمت میکرد، اما از شش سال پیش به بهانه بیماری، خدمت در ارتش را رها کرد و به گروههای ستیزهجوی افراطگرا پیوست. شیشانی یکی از اعضای بلند پایه فرماندهی داعش بود. از او تحت عنوان وزیر جنگ داعش و مشاور نظامی ابوبکر بغدادی رهبر داعش یاد میشد. او همچنین یکی از اعضای شورای رهبری داعش در شهر رقه بود.

«جوزف سلامه» بازیگر لبنانی فیلم، ایفاگر نقش ابو عمر شیشانی در فیلم به وقت شام تازه ترین ساخته ابراهیم حاتمی کیاست. عکس این بازیگر، این روزها با این جمله که «اگر مدافعان حرم نبودند، این تصویر و امثال آن را باید پشت آیفونهای منازل میدیدیم»، در شبکههای مجازی دست به دست میشود و چطوری ایرانی که او در فیلم حاتمیکیا میگوید، به یکی از تکیه کلامهای مخاطبان به وقت شام بدل شده است.

خبرگزاری فارس، سراغ این بازیگر تئاتر لبنانی رفته و با او گفتوگویی انجام داده است. او در این مصاحبه که فایل تصویری اش هم منتشر شده، بازی در به وقت شام را تجربه شگفتانگیزی دانسته که نتیجه خیلی خوبی هم داشته است.

این بازیگر 33 ساله که دانشآموخته تئاتر بوده و همه زندگیاش را صرف این هنر کرده، درباره زندگی شخصیاش میگوید: من متأهل هستم؛ یعنی دو ماه قبل از شروع به وقت شام ازدواج کردم و در ماه عسل بودم که بلافاصله برگشتم و در فیلم به وقت شام، ایران شرکت کردم.

او همچنین درباره مطالعه فیلمنامه به وقت شام اظهار میکند: وقتی فیلمنامه را خواندم بسیار شوکه شده بودم، چراکه خیلی تأثیرات خاصی داشت. از نظر من شبیه فیلمهای هالیوود بود و در حقیقت از فیلمنامه ترسیدم، چراکه من تا آن روز کارهای بزرگی در سینما انجام نداده بودم.

سلامه میافزاید: وقتی به ایران آمدم تا وارد تیم بازی فیلم به وقت شام شوم، صحنههایی را از نزدیک دیدم که بسیار عجیب و البته عالی بود و این شد که من نقش فردی را بازی کردم که در واقعیت یک شخص شیطانی بود و باید کاری میکردم تا همه مردم از آن فرد نفرت داشته باشند، یعنی باید به گونهای بازی میکردم تا حس نفرت را به مخاطب بدهم.

بازیگر نقش ابوعمر شیشانی با ابراز علاقه برای سفر به ایران میگوید: من واقعا میخواهم همین الان به ایران بیایم، چراکه مردم ایران در اینستاگرام من را فالو میکنند و برای من نوشته میفرستند و من میخواهم این مردم را ببینم؛ مردمی که کارم را دوست دارند و من واقعا میخواهم کار دیگری را نیز در ایران داشته باشم و هیچ مشکلی با این موضوع ندارم.

سلامه در بخشی از گفتوگو از مصاحبه شونده میپرسد: عکس لحظهای که دیالوگ چطوری ایرانی را میگویم را در همه جای فضای مجازی میبینم، همه جا با تصویر چطوری ایرانی و با موضوعات مختلف پخش شده است و من نمیدانم این خوب است یا بد؟ و وقتی که میشنود اتفاق خوبی است، توضیح میدهد: هر جملهای را در اختیار من میگذاشتند یک مترجم نیز داشتم، تا به من بگویند آن را چگونه ادا کنم و چهرهام را چگونه تغییر دهم. در واقع من معنی دیالوگ چطوری ایرانی را میدانستم، اما نمیدانستم این جمله مانند «بمب» خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها