تیتراژ سریال در جست‌وجوی آرامش و فیلم سینمایی سیانور را محمد معتمدی خوانده است؛ خواننده جوانی که موسیقی را نزد استادان نامدار آموزش دیده و بیشتر از ده سال است که فعالیت حرفه‌ای دارد.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۸۰

معتمدی در چهار اپرای عروسکی به کارگردانی بهروز غریبپور از جمله اپرای مولوی، حافظ، سعدی و خیام به جای عروسک نقش اصلی آواز خوانده است. صحنه دیدار شمس و مولانا از اپرای مولوی که در آن محمد معتمدی در نقش مولوی و همایون شجریان در نقش شمس به هنرنمایی پرداختند، از صحنههای به یاد ماندنی و تاثیرگزار این اپراهای عروسکی بوده است.

موسیقی سنتی ایران آن سوی مرزها هم طرفداران خودش را دارد حتی در شهری مانند آنتالیا. قرار است این شهر در اردیبهشت ماه میزبان محمد معتمدی باشد که برای دومین بار با علی رهبری همکاری میکند. این بار معتمدی با ارکستری به صحنه میرود که رهبری آن چند ماهی است به علی رهبری سپرده شده است. معتمدی به دعوت ارکستر دولتی آنتالیا سوئیتهای «مادرم ایران» به آهنگسازی و رهبری ارکستر علی رهبری را در تالار اسپندوس شهر آنتالیا اجرا میکند. این دومین همکاری معتمدی با علی رهبری بعد از تولید و اجرای قطعه «تختی» ساخته پوریا خادم و اجرای ارکستر فیلارمونیک کشور چک است که آبان ماه سال 95 در استودیو اسمچکی پراگ انجام گرفت.

به گفته دستاندرکاران برگزاری کنسرت آنتالیا، این برای اولین بار است که یک خواننده ایرانی به دعوت رسمی یک مجموعه دولتی در فهرست «آبونمان» سالانه برنامه یک ارکستر قرار گرفته است. مجموعه سوئیتهای «مادرم ایران» ساخته علی رهبری است. این مجموعه دارای هفت موومان است که هر قسمت از آن به یکی از بزرگان ادب و هنر ایران تقدیم شده است. در این سوئیتها از گوشههایی از موسیقی سنتی و سرود «ای ایران» نیز الهام گرفته شده است.

قطعه با کلام «عاشقم بر همه عالم» برای ارکستر بزرگ سمفونیک، روی شعر سعدی تقدیم به استاد روح ا... خالقی، قطعه بیکلام «عربیزاسیون» به مصطفی کمال پورتراب، قطعه بدون کلام «دعای بچهها» به رحمتا... بدیعی، قطعه با کلام «مادرم ایران» برای ارکستر بزرگ سمفونیک روی شعر محمدفرید ناصری تقدیم به محمدرضا شجریان، قطعه بیکلام «نوحه خوان» برای ویولن و ارکستر تقدیم به حسین علیزاده، «اشک مادر (یتیمی درد بیدرمان)» تقدیم به مادر؛ همدم رهبری، قطعه با کلام «دنیای بدون جنگ» برای ارکستر بزرگ سمفونیک روی شعر محمدفرید ناصری تقدیم به استاد حسین دهلوی، آثاری هستند که برای سوئیت «مادرم ایران» در نظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها