قیمت مرغ در روزهای پایانی سال به 8600 تومان و قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه گوسفندی به حدود 45 هزار تومان رسیده است.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۵۶

به گزارش مهر، افزایش تقاضا در روزهای پایانی سال 96، باعث نوساناتی در بازار محصولات پروتئینی از جمله مرغ و گوشت قرمز شده به طوری که قیمت هر کیلوگرم مرغ در مراکز خردهفروشی به 8600 تومان و قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه گوسفندی نیز به 45 هزار تومان افزایش یافته است.

در همین زمینه، مهدی یوسفخانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ در عمدهفروشی در کشتارگاه 7700 تومان، پخش 7850 تومان و در مراکز خردهفروشی 8600 تومان است.

وی با بیان اینکه تقاضا در بازار افزایش یافته و همین مساله دلیل گرانی مرغ است، گفت: افزایش بیشتر قیمت برای مرغ پیشبینی نمیشود و با توجه به اینکه عرضه نیز زیاد شده و مرغداران تولیدات خود را در آستانه شب عید وارد بازار میکنند، احتمال کاهش نرخ نیز وجود دارد.

همچنین، علیاصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتوگو با مهر با بیان اینکه قیمت این نوع گوشت طی حدود سه هفته اخیر، نزدیک به
2000 تومان گران شده است، گفت: معمولا در هفتههای پایانی سال با چنین مسالهای مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه هماکنون قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرفکنندگان 45 هزار تومان است، درباره اینکه پیشبینی میکنید وضعیت قیمت طی روزهای آینده به چه صورت باشد، گفت: در حال حاضر به روزهای پایانی سال نزدیک شدهایم و هر تغییری که باید اتفاق میافتاد، رخ داده است؛ با همین روال نیز سال را به پایان خواهیم برد.

ملکی افزود: واردات نیز در حال انجام است و هماکنون نیز گوشتهای وارداتی در غرفههای میادین سطح شهر، فروشگاههای زنجیرهای، هایپرها و ... در حال عرضه است. به گفته وی قیمت هر کیلوگرم گوشت وارداتی 33 هزار تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها