به دنبال موفقیت نسخه‌های سینمایی تعدادی از مجموعه‌های پربیننده تلویزیونی، حالا قرعه به نام «سوپرانوها» افتاده که ماجراجویی‌های سینمایی خود را روی پرده دنبال کند. منتقدان هنری از بازگشت داستان و کاراکترهای این مجموعه درام جنایتکارانه خوشحال هستند. درهمین حال، آن‌ها ابراز امیدواری می‌کنند که نسخه سینمایی بتواند موفقیت نسخه تلویزیونی را تکرار کند. داستان نسخه سینمایی پیش درآمدی بر داستان مجموعه تلویزیونی خواهد بود، یعنی داستان و ماجراهای آن در دورانی قبل از شروع داستان و ماجراهای قسمت اول فصل اول سوپرانوهای تلویزیونی اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۲۴

دیوید چیس، خالق این درام پرطرفدار تلویزیونی، تهیهکننده اصلی نسخه سینمایی است. مجموعه سوپرانوها در شش فصل تهیه شد و در فاصله سالهای 1999 تا 2007 روی آنتن رفت. شبکه HBO، این مجموعه را در 86 اپیزود تولید کرد. بازیگرانی هم چون جیمز گاندولفینی (که در سال 2013 و مدتها بعد از پایان فیلمبرداری و تولید مجموعه، به دلیل سکته قلبی درگذشت)، مایکل ایمپریولی و ادی فالکو در نقشهای اصلی مجموعه ظاهر شدند. داستان مجموعه درباره یک خانواده مافیایی به نام سوپرانو بود، که رئیس خیالی مافیا به حساب میآمدند. این خانواده در شهرهای نیوجرسی و نیویورک فعالیت داشتند. جیمز گاندولفینی در نقش تونی سوپرانو، چهره اصلی این جمع خانوادگی بود.

نسخه سینمایی سوپرانوها را چیس با همکاری شرکت مستقل فیلم سازی نیولاین تولید میکند. چیس این روزها در کنار لاورنس کونر، مشغول نگارش فیلمنامه نسخه سینمایی است. کونر، نویسنده اصلی فیلمنامه نسخه تلویزیونی سوپرانوها بود. داستان فیلمنامه نسخه سینمایی در دهه 60 میلادی اتفاق میافتد و دورانی را به تصویر میکشد که درگیریهای قومی و نژادی بدنام نوارک رخ داد. در سال 1967 درگیریهای نژادی، نقاط زیادی از خاک آمریکا را دربرگرفت. این درگیریها با نام «تابستان گرم و طولانی 1967» شناخته شد. طی چهار روز 12 تا 17 جولای در شهر نوارک در نیوجرسی، خشونتهای نژادی به اوج خود رسید و 26 کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشت. فیلم با نام موقت «جمعی از آدم خوبهای نوارک» جلوی دوربین میرود و زمان اکران عمومی، نام اصلی آن اعلام خواهد شد. نشریه ددلاین با خبر شده که تعدادی از کاراکترهای نسخه تلویزیونی در نسخه سینمایی آن هم حضور دارند که از بین آنها میتوان به کاراکتر پدر تونی سوپرانو، جیوانی (جانی بوی) و نسخه جوانتر شده همسر اولیویا اشاره کرد. از آنجا که داستان فیلم به سالها قبل از شروع ماجراهای نسخه تلویزیونی برمیگردد، طبیعی است کاراکترهای این نسخه باید جوانتر از دوران حضور در نسخه تلویزیونی باشند.

واحد توزیع کمپانی برادران وارنر، پخش بینالمللی فیلم را به عهده گرفته است. تابی امریش، مدیر این واحد میگوید: «بسیار خوشحالیم که با این پروژه همکاری میکنیم. دیوید چیس داستانپردازی ماهر و خلاق است و همکاریاش با HBO، میتواند اثری تماشایی و بدیع خلق کند. مطمئنم تماشاگران و دوستداران مجموعه تلویزیونی، از اقدام تازه او برای تولید فیلم سینمایی سوپرانوها خوشحال شده و از آن استقبال خواهند کرد. ملاقات دوباره با داستان و کاراکترهای این مجموعه تلویزیونی محبوب و موفق، برای همه ما باعث خرسندی است.» دیوید چیس هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری فیلم سینمایی خود تعیین نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها