شکست مقابل سویا موجب شد دیوار اعتماد طرفداران منچستر به مورینیو بیش از پیش ترک بردارد

آقایی که دیگر خاص نیست

وقتی در ماه جولای سال 2016 رسانه‌ها اعلام کردند مالکان آمریکایی باشگاه منچستر یونایتد هدایت تیم خود را به ژوزه مورینیو پرتغالی داده‌اند، هم آنها می‌دانستند از مورینیو چه می‌خواهند و هم مورینیو هم نسبت به انتظارات از خودش اطلاع و آگاهی داشت. او بخوبی می‌دانست که تجربیات و موفقیت‌هایش در دیگر باشگاه‌ها در اینجا زیاد به کارش نمی‌آید و هواداران در اولدترافورد پارامترهای متفاوت‌تری برای قضاوت دارند. لذت بردن هواداران نسبت به نحوه بازی تیم از هر موضوع دیگری در تئاتر رویاها مهمتر است؛ به همین دلیل بود که مت بازبی به بابی چارلتون توصیه کرد شاگردانش طوری بازی کنند که لبخند روی صورت کارگران ترافورد پارک بنشیند و تیم فرگوسن عطش فراوانی برای گلزنی در بیشتر بازی‌ها داشت. بر همین اساس، عادت و روال کار طرفداران من یونایتد طی چند دهه دست نخورده باقی مانده بود.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۶۳

قرار نبود این رویه با آمدن آقای خاص پرتغالی تغییر کند، اما حذف نابهنگام و شوکآور این تیم از لیگ قهرمانان به دست سویا به هیچ وجه برای این هواداران مانوس و ملموس نبود. آنچه بیش از همه آنها را آزار داد، نبود تاکتیکهای هجومی و موثر برای گل زدن در دو بازی رفت و برگشت مقابل سویا بود. آنها برای این ناراحتی خود، دلایل محکمی نیز داشتند. با بودن بازیکنانی همچون لوکاکو، الکسی سانچس، مارکوس راشفورد، آنتونی مارسیال، خوان ماتا، پل پوگبا و جسی لینگارد بسیاری انتظار داشتند شیاطین سرخ به راحتی و با تعداد گلهای بالا حریف اسپانیایی خود را از سر راه بردارد. اما آمار میگوید شاگردان مورینیو در 180 دقیقهای که مقابل شاگردان مونتلا بازی کردند، تنها چهار شوت به سمت دروازه حریف زدند.

تصمیم او برای بازی دادن به مروان فلینی و نیمکتنشین کردن پل پوگبا مهمترین انتقادی بود که علیه تیم مورینیو وارد میشد، اما باز هم بسیاری آن را نمونهای از رفتار مورینیو میداسند که در تیمهای سابقش نیز دیده میشد. حتی این جملهاش نیز درست بود که پس از پایان بازی گفت دنیا با حذف از لیگ قهرمانان به پایان نمیرسد، اما شیوه کنار رفتن او از این مسابقات به هیچ وجه مورد قبول و رضایت طرفداران منیونایتد نبود. او از عملکرد تیمش در این بازی دفاع کرد و حتی از نقش شانس در پیروزی سویا سخن گفت، اما کاملا مشخص بود که این حرفها ذرهای برای طرفداران تیمش قانعکننده نیست.

با تصمیماتش در مورد نحوه بازی کردن تیم و صحبتهایش بعد از پایان بازی، مورینیو بخوبی نشان داد که به عنوان سرمربی منچستریونایتد قضاوت و برداشت اشتباهی نسبت به طرفداران این تیم دارد. اگر او تصور میکرد که با چنین بازیها و عملکرد میتواند طرفداران منچستر را همراه خود داشته باشد، کاملا در اشتباه بود. بیشتر طرفداران منچستر، رویاهای خود را در مورینیو جستجو میکردند. نوع مربیگری و رفتارش در داحل و خارج از مستطیل سبز که عنوان «آقای خاص» را برایش به ارمغان آورده بود، نقطه امید خیلی از همین طرفداران شده بود.

عصبانیت هواداران یونایتد از گفتههای مورینیو

هواداران منچستریونایتد نسبت به گفتههای ژوزه مورینیو بعد از پایان بازی با سویا واکنشهای زیادی داشتند و حتی درخواستهایی مبنی بر اخراج این مربی از باشگاه داشتند. ژوزه مورینیو بعد از حذف منچستریونایتد از لیگ قهرمانان اروپا گفت: من وقتی در پورتو بودم و وقتی هم در رئال مادرید حضور داشتم، منچستریونایتد را حذف کردم و این را خوب میدانم که حذف از لیگ قهرمانان اروپا برای منچستریونایتد پایان دنیا نیست و قبلا هم بارها اتفاق افتاده است. همین گفتهها باعث جبههگیری هواداران منچستریونایتد نسبت به گفتههای سرمربی تیمشان شده و آنها این صحبت را نوعی بیاحترامی تلقی کردند. منچستریونایتد حالا باید بتواند جام حذفی را به دست بیاورد تا حداقل یک جام به هواداران خود بدهد. منچستریونایتد میتواند با برتری برابر برایتون به نیمه نهایی
جام حذفی انگلیس راه یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها