آرسنال شب سختی در لیگ اروپا مقابل میلان تحول یافته دارد

بازگشت هیجان به سن‌سیرو

طرفداران میلان چند سالی بود که در انتظار یک بازی دلچسب و هیجانی در ورزشگاه سن سیرو منتظر نشسته بودند. روسونری‌ها طی یک دهه گذشته و با آغاز دوران افول‌شان در فوتبال اروپا، کمتر توانستند در مقابل رقبای خود یک بازی زیبا را به نمایش بگذارند. دربی این شهر مقابل اینتر نیز معمولا با برد نراتزوری‌ها به پایان می‌رسید و دیگر جذابیتی برای نیمه سیاه و قرمز این شهر نداشت. اما حالا و بعد از آمدن گنارو گتوزو به عنوان سرمربی میلان، همان هیجان و تعصبی که در بازی شماره هشت سال‌های نه‌چندان دور میلان دیده می‌شد، از بازی این تیم دیده می‌شود. با این اوصاف بازی امشب آنها در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا مقابل آرسنال می‌تواند بعد از مدت‌ها، طرفداران این تیم را از دیدن یک بازی فوق‌العاده به وجد بیاورد.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۹۵

آخرین باری که طرفداران میلان شاهد یک بازی هیجانی در سن سیرو بودند، مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان در سال 2007 بود که شاگردان آنچلوتی مقابل منچستریونایتد قرار گرفتند.

میلان با نسل طلایی آن روزهای خود متشکل از مالدینی، کاکا، پیرلو، سیدورف و اینزاگی شاگردان فرگوسن را شکست داده و در همان سال آخرین قهرمانی خود را در فوتبال اروپا جشن گرفتند.

نکته جالب این که گتوزو که در آن بازی یکی از بازیکنان خط میانی میلان بود، این بار باید در قامت سرمربی مقابل یک تیم دیگر انگلیس قرار بگیرد.

البته اوضاع این روزهای میلان گتوزو در مقایسه با آرسنال یا آرسن ونگر دقیقا مثل دو روی متفاوت یک سکه است. آمار و نتایج این دو تیم در حداقل پنج بازی گذشته خود بخوبی گویای این وضعیت است. میلان در پنج بازی قبلی خود در لیگ اروپا و سری A ایتالیا پنج بازی به دست آورده و ممکن است با ادامه این روند، شانس کسب سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا را هم داشته باشد. در طرف مقابل آرسنال تلخترین دوران فوتبالی خود را در زمان مربیگری ونگر تجربه میکند. آنها در پنج بازی گذشته خود چهار شکست و تنها یک پیروزی داشته و کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد تقریبا به امری محال تبدیل شده است. کارشناسان و هواداران فوتبال آیندهای رو به رشد برای میلان با گتوزو متصورند و در طرف مقابل، زمزمه اخراج ونگر از آرسنال بلندتر از هر زمان دیگری به گوش میرسد.

این هفتمین بازی این دو تیم در مسابقات اروپایی به حساب میآید. در شش بازی گذشته، سهم هر کدام از تیمها دو پیروزی بوده است. البته میلانیها در گلزنی موفقتر بوده و توانستهاند شش بار مقابل آرسنال به گل برسند. دو مورد از این تقابلها در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در
فصل 8-2007 و 12-2011 بود که در بار نخست آرسنال و در دفعه دوم میلان موفق به صعود شد. میلان تاکنون 34 بار مقابل تیمهای انگلیسی بازی کرده که 11 پیروزی و 12 شکست به دست آورده است. در طرف مقابل، آرسنال نیز 31 بار مقابل تیمهای ایتالیایی بازی کرده که سهمش 15 پیروزی و هشت شکست بوده است. یکی از مهمترین پیروزیهای این تیم مقابل حریفان ایتالیایی در فینال جام یوفا فصل 94-1993 مقابل پارما بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها