آلبوم موسیقی «نوایی (آن دگر 2)» از زنده یاد استاد «غلامعلی پور عطایی»، آلبوم معروف و فراموش نشدنی از آثار ارزنده هنرمند فقید، پور عطایی است که قطعات «نوایی»، «تربت»، «از من چرا رنجیده ای»، «قریه» و «سروی» را شامل می‌شود. این آلبوم دربردارنده اشعاری از مولاناست و کار اجرای موسیقی مقامی اش را حسین رضایی‌نیا، حسین خدایی‌نیا و مرتضی و مجید یگانه انجام داده‌اند. نام آلبوم همه را یاد اجرای «نوایی» با صدای زنده‌یاد غلامعلی پورعطایی می‌اندازد، اجرای بی نظیر این هنرمند موسیقی نواحی برای همیشه در ذهن‌ها ماندگار شده و فراموش نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۷۱۸

این آلبوم، مجموعهای است که به استاد فقید غلامعلی پورعطایی تقدیم شده است. بهطور خلاصه میتوان گفت موسیقی غلامعلی پورعطایی با یک موسیقی کوبهای محور ترکیب شده و فضایی نو را پدید آورده است. حسن خدایی نیا، حسین رضایینیا و سوگند عباسی دیگر نوازندگان این آلبوم بودهاند. با دانلود قانونی این آلبوم از موسیقی ارزشمند نواحی ایران حمایت کنیم.

سه اجرای آمده در این اثر و قطعات طی سه سال تنظیم شدهاند و سازهای کوبهای و کمانچه به نواخته ها، جلوهای دیگر بخشیدهاند. همچنین فضای کوبهای محوری که دیگر سازها را در بر گرفته، فضایی نو را پدید آورده است.

در شرایطی که هنوز هم میزان انتشار و فروش آلبوم سایر موسیقیها بسیار بالاتر از فروش و همچنین انتشار آلبومهای موسیقی نواحی است، انتشار هر آلبومی در حوزه این نوع موسیقی را باید غنیمتی دانست و از آن استقبال کرد. البته طبیعتا در شرایط کنونی بازار، موسیقی نواحی نیاز به حمایت بیشتری دارد و جا دارد با معرفی بیشتر و بهتر این نوع موسیقی به مخاطبان، سرمایهگذاریهای بیشتری از سوی دولت در این عرصه انجام شود.

پیشتر هم شماره یک این آلبوم منتشر شده و با اقبال مواجه شده، شامل دو بخش بود. هر بخش، سه قطعه یا روایت دارد: بخش اول با محوریت موسیقی مقامی (خراسانی) شامل روایتهای «دور مشو»، «حیلت رها کن» و «جرس» و بخش دوم با محوریت سازهای کوبهای شامل روایتهای «بیایید»، «طبال» و «هیچ مگو» است. در بخش دوم تلاش شده تا سازهای کوبهای در عین این که در خدمت ارکستر هستند، هر یک شخصیت خود را حفظ کنند. ترانههای آلبوم سروده مولانا، جامی و کارو است و غلامعلی پورعطایی، هنرمند دوتار نواز تربتجامی و عبدا... ساورعلیا آنها را خوانده اند؛ یکی فریاد «حیلت رها کن عاشقا، دیوانه شو دیوانه شو» سر داده و دیگری میخواند «کشتی ما بر لب دریا رسید، خیر نبیند که دل ما شکست». مجید یگانه راد و مرتضی یگانه راد علاوه بر آهنگسازی و تنظیم، خود به نوازندگی نیز پرداخته بودند.

این دو اثر ارزشمند و شنیدنی بی شک نیاز به حمایت و شنیده شدن دارند، البته در این شکی نیست اگر آن را تهیه کنید، از شنیدنش لذت خواهید برد. همچنین میتوانید نسخه مجازی آن را از روی سایت بیپ تونز خریداری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها