یک هیات ده نفره کره‌جنوبی به منظور مذاکره‌دو جانبه با کره‌شمالی و یافتن راهی برای مذاکره‌آمریکا و کره‌شمالی، حدود ساعت 14 دیروز به وقت محلی با یک جت سفید مسافربری عازم پیونگ یانگ شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۶۲

به گزارش شینهوا، چونگ ایویونگ، رئیس دفتر امنیت ملی و سو هون، رئیس سازمان اطلاعات ملی کرهجنوبی، فرستادگان ویژه مون جائه این، رئیسجمهور کرهجنوبی به کرهشمالی هستند. چونگ ریاست یک هیات ده نفره را به عهده خواهد داشت و دو روز را در پیونگ یانگ سپری خواهد کرد.

چونهای سونگ معاون وزیر وحدت کرهجنوبی، یون کون یانگ عضو دفتر ریاست جمهوری و کیم سانگ گیون مقام ارشد سازمان اطلاعات ملی کرهجنوبی از دیگر اعضای این هیات بلند پایه هستند. دفتر ریاست جمهوری کرهجنوبی اعلام کرد، این هیات در واکنش به سفر ماه گذشته کیم یو جونگ، خواهر کوچکتر رهبر کرهشمالی راهی این کشور شده است.انتظار میرود مسئولان این هیات با مقامهای بلندپایه کرهشمالی از جمله کیم جونگ اون، رهبر این کشور دیدار کنند تا بهبود روابط میان دو کرهو همچنین ایجاد محیطی برای گفتوگو میان کرهشمالی و ایالات متحده آمریکا و غیر هستهای شدن شبه جزیره کره را مورد گفتوگو قرار دهند. / ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها