پانزدهمین روز عملیات جست‌وجو در منطقه سقوط هواپیمای آسمان، با کشف بقایای پیکر جان باختگان، کارت ملی قربانیان و سلاح مامور امنیت پرواز به پایان رسید. دیروز جعبه سیاه هواپیما پس از حواشی و ادعای یک نماینده درباره درگیری بر سر آن، تحویل شعبه بازپرسی پرونده شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۸۹

مدیر مرکز هماهنگی و کنترل عملیات سازمان امداد و نجات هلالاحمر درباره عملیات جستوجو در منطقه به جامجم گفت: عملیات جستوجو از روز شنبه با مساعد شدن وضعیت جوی در ارتفاعات دنا، دوباره از سر گرفته شد. ساعت 9 صبح 18 نفر از امدادگران همراه تیم مدیریت بحران با بالگرد به ارتفاع 4050 متری منتقل شدند. آنها بعد از 15 دقیقه پیاده روی به منطقه سانحه رسیدند.

حسین درخشان افزود: دو تیم هم به صورت آماده باش در کمپ پشتیبانی حضور داشتند. تیم مدیریت بحران طبق برنامه جستوجو برای یافتن جعبه سیاه را آغاز کرده و امدادگران هم بهدنبال پیکر جانباختگان بودند. حوالی ظهر اعلام شد جعبه سیاه هواپیما پیدا شده که این موضوع تائید شد.

وی ادامه داد: امدادگران هلال احمر و ارتش هم تا عصر در جستوجوی پیکر قربانیان بودند و بعدازظهر با سه پرواز پیکرها به ورزشگاه سی سخت منتقل شد. با تاریک شدن هوا 14 نفر از امدادگران در منطقه شب مانی کردند.

مدیر مرکز هماهنگی و کنترل عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به عملیات روز یکشنبه هم گفت: از روز یکشنبه بالگردها به دو فروند افزایش پیدا کرد. با اعزام نیروهای جدید به منطقه از صبح یکشنبه 28 نفر جستوجو در منطقه را آغاز کرده و عصر قطعات پیکر جانباختگان را به بالگردها منتقل کردند. با توجه به وضعیت جوی، گروهی از امدادگران در منطقه میمانند و از صبح دوشنبه عملیات از سر گرفته میشود. پیش بینی شده وضعیت جوی روز سه شنبه در منطقه نامساعد شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد دیروز با تائید خبر تحویل جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده به دادستانی دنا، از تحویل آن به شعبه ویژه بازپرسی خبر داد.

مهرداد کرمی گفت: جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده تحویل مقام قضایی در شهرستان دنا شده و در اختیار شعبه ویژه بازپرسی در یاسوج قرار میگیرد.

در شرایطی که یکی از اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام کرده بود بر سر دریافت جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده درگیری بهوجود آمده، سازمان هواپیمایی کشوری این موضوع را تکذیب کرد.

پارسایی عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس صبح دیروز ادعا کرد پس از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما گروهی سعی داشتهاند با اعمال فشار به استانداری جعبه سیاه را از مسیر دادستانی منتقل نکرده و مستقیما بدون رویت آن، به تهران ارسال کنند.

با این حال، جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به ایسنا این موضوع را تکذیب کرد و گفت: نمایندگان این سازمان در حین دریافت جعبه سیاه با دادستانی همکاریهای لازم را به عمل آورده و هیچ درگیری و مشکلی در این زمینه بهوجود نیامده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد هم از انتقال 51 بافت انسانی مجزا از پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران ـ یاسوج به پزشکی قانونی خبر داد و گفت: این بافتها در قالب پنج محموله به پزشکی قانونی تحویل داده شدند.

کامروز امینی عنوان کرد: در حال بررسی این موضوع هستیم که بافتهای کشف شده متعلق به چند نفر است، که البته طی انجام آزمایشها مشخص خواهد شد. تاکنون پیکر کامل تحویل ما داده نشده است و همه موارد صدمات بسیار شدید دارند.

دیروز امدادگران در منطقه سانحه کارت ملی تعدادی از مسافران و سلاح یکی از ماموران امنیت پرواز را پیدا کرده و تحویل مقامات قضایی دادند.

همچنین برخی کارشناسان درباره علت حادثه به تسنیم گفتند:بیاطلاعی خلبان از وضعیت نامساعد جوی علت این سانحه بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها