فریبرز عسگری، سرمربی جدید تیم ملی تکواندو ایران:

من نماینده همه مربیانم

فریبرز عسگری، سرمربی تیم ملی تکواندو شد. روز دوشنبه هفتم اسفند بود که در جلسه‌ای هفت ساعته کمیته فنی تکواندو چهار گزینه را مطرح کردند تا هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند. فریبرز عسگری، بیژن مقانلو، سیدنعمت خلیفه و مهدی بی‌باک نفراتی بودند که باید برنامه‌های خود را برای حضور در رویدادهای جهانی، قاره‌ای و بویژه المپیک تا عصر روز شنبه به فدراسیون ارائه می‌کردند.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۹۵

از بین این نفرات بیژن مقانلو که روز جمعه از سفر آموزشی هند به تهران بازگشته بود، از حضور در جمع این نامزدها انصراف داد. مهدی بیباک، سیدنعمت خلیفه و فریبرز عسگری نیز یک به یک با حضور در کمیته فنی، برنامههای خود را تا بازیهای المپیک 2020 ارائه داده و از آن دفاع کردند. پس از حضور مربیان، کمیته فنی وارد شور شد و در نهایت فریبرز عسگری را به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی کرد. وی بزودی با معرفی همکاران خود، برنامههای تیم ملی را زیر نظر خواهد گرفت. عسگری در کارنامه موفق مربیگری خود پیش از این مدال طلا و نقره بازیهای المپیک نوجوانان 2010، نقره بازیهای المپیک 2012، نایب قهرمانی مسابقات جام جهانی 2012، کسب هفت مدال طلا، نقره و برنز بازیهای کشورهای اسلامی 2017، شش مدال طلا و یک نقره بازیهای هنرهای رزمی آسیا را به ثبت رسانده است. با عسگری تماس گرفتیم تا خودش درباره این انتخاب و برنامههایی که دارد برایمان بگوید.

تبریک میگـوییـم. سرانجـام تکواندو از بلاتکلیفی خارج شد.

این باعث افتخار بنده است که کمیته فنی به من اعتماد کرده است.این وظیفه سنگینی است که روی دوش بنده گذاشتهاند. امیدوارم قدمهای بزرگی را برای رسیدن به افتخارات بزرگ بردارم.

چطور شما از بین 4 نفر انتخاب شدید؟

در این دوره شاهد بودیم مربیان مورد نظر فدراسیون برنامههای خود را ارائه داده و با حضور در جلسه کمیته فنی از آن دفاع کردند. مهدی بیباک و سیدنعمت خلیفه نیز از مربیان مطرح دنیا هستند و همه باید کمک کنیم تکواندو در بالاترین جایگاه خود قرار بگیرد.

برنامههای شما برای تکواندو چیست؟

بدون شک هدف تمام برنامهها شایستهسالاری است. ضمن اینکه باید گام به گام پیش برویم. یعنی ابتدا باید مسابقات قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی را مد نظر قرار داد و دوم در درازمدت با حضور در بعضی از گرند پریها و تورنمنتها که امیدواریم با رصد دقیق امتیازات، این اتفاق بیفتد. یکی از اهداف ما افزایش امتیاز تکواندوکاران جوان و بالا آمدن رنکینگ آنهاست که هم مدعیان خود را برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو افزایش دهیم و هم اینکه حاشیه امنیت در تیم ملی برای تکواندوکار وجود نداشته باشد. با این برنامه رقابت در اردوی تیم ملی بالا خواهد رفت.

تغییراتی قرار است در کادر فنی رخ بدهد؟

علیمحمد بسحاق همانند گذشته کنار من خواهد بود و به احتمال زیاد یک مربی دیگر را به کادر خود اضافه خواهیم کرد. من نماینده تمام مربیان ایرانی هستم و امیدوارم همه بزرگان تکواندو همانند گذشته این شاگرد خود را مورد لطف و عنایت قرارداده و هرجا لازم دانستند بنده را راهنمایی کنند. چرا که مطمئنم بدون راهنمایی و کمک اهالی تکواندو کاری از پیش نخواهیم برد.همه اهالی تکواندو برای موفقیت و سربلندی تیم ملی تکواندو ایران کمک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها