خبرچین/ مروری بر مهم‌ترین اخبار دیروز

پیامک بدون اجازه نفرستید

مهم‌ترین خبر دیروز، پیدا شدن جعبه‌سیاه هواپیمای آسمان بود که پس از کلی تلاش بالاخره به دست دادستانی رسید تا معلوم شود چه شد این هواپیما با 66 سرنشینی که داشت، به‌جای فرودگاه یاسوج، سر از دنا درآورد. البته پیدا شدن این جعبه سیاه آن‌قدرها هم بی‌حاشیه نبود و اول گفتند پیدا نشده بعد معلوم شد پیدا شده و بالاخره باید از حالا به بعد منتظر ماند و دید اطلاعاتش چطور ابعاد نامعلوم پرونده را روشن می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۱۱

ابعاد پرونده سقوط هواپیما حتی اگر روشن شود، تکلیف حضور زنان در ورزشگاه‌ها بعید است به این زودی‌ها معلوم شود. هرچند جانی اینفانتینو، رئیس فیفا گفته مقامات دولتی وعده داده‌اند زنان به ورزشگاه آزادی بروند، اما حرف و حدیث‌ها در این رابطه ادامه دارد. آخرین حاشیه این ماجرا برمی‌گردد به انتشار خبر دیدار معاون روحانی با برخی مراجع تقلید که دفتر آیت‌ا... مکارم شیرازی درباره آن نوشته است: «اخیرا در اخبار بعضی رسانه‌ها آمده بود معاون رئیس‌جمهور در امور زنان گفته است درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها، خدمت حضرت آیت‌ا... العظمی مکارم رسیدم و توضیحاتی دادم و ایشان نسبت به این موضوع قانع شدند. به اطلاع همه مخاطبان عزیز می‌رساند این خبر به طور کامل دروغ و کذب محض است و نامبرده ملاقاتی با معظم له نداشته و گفت‌وگویی نکرده است.»

دیروز چند خبر خوب هم داشتیم. یکی این که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مقررات جدیدی برای ارائه خدمات محتوایی پیامکی تصویب کرده که بر مبنای این مصوبه، ارسال پیامک بدون اخذ اجازه قبلی از مشترک توسط اپراتورها ممنوع شد. بنابراین احتمالا از این به بعد بابت دینگ و دینگ‌های اعصاب خردکن پیامک‌های تبلیغاتی عصبانی نمی‌شوید. خبر خوب دیگر هم این که تعداد شاغلان در ایران زیاد شده؛ البته خیلی خوشحال نشوید، در خبرها آمده تعداد شاغلان اتباع غیرایرانی 5/14درصد زیادتر از قبل شده و در ماجرای بیکاری ایرانی‌ها، در بر همان پاشنه‌ای می‌چرخد که می‌چرخید!

کمی هم از خبرهای آن طرف آب برایتان بگوییم. خبر اول این که همان انگلیسی‌هایی که در جریان بارش برف سنگین در تهران، خیلی نگران ما بودند که به‌خاطر برف دچار مشکل در معابر شده‌ایم، حالا خودشان چنان در برف گیر کرده‌اند که ارتش مجبور شده به کمک دولت بیاید. بر اثر بارش برف، دست‌کم سه نفر جان خود را از دست داده‌اند. خبر دیگر هم مربوط به سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشورمان است که گفته مدیر تلگرام بعضی همکاری‌های سازنده را با ایران دارد اما از طرف آمریکایی‌ها تحت فشار است. او نگفته ایران می‌خواهد با نتیجه این فشارها چه کند.

و در نهایت، خبری از دیدار ظریف و کری منتشر شده است. این دیدار که در مونیخ صورت گرفته، درحالی است که مدت‌ها بود رسانه‌ها خبری از این دو سیاستمدار منتشر نکرده بودند. در جریان مذاکرات هسته‌ای چنان عکس‌های این دو در صفحه اول روزنامه‌های جهان جاخوش می‌کرد که برخی پیش‌بینی می‌کردند این دو برنده جایزه صلح نوبل شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها