پلیس آگاهی برای پیشگیری از سرقت در ایام پایانی سال هشدارهایی را خطاب به شهروندان منتشر کرد.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۰۳
هشدارهای پلیس برای پیشگیری از سرقت در ایام پایانی سال

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ به منظور پیشگیری از وقوع برخی سرقت ها و جرائم که احتمال افزایش وقوع آنها در ایام پایانی وجود دارد، گفت: رعایت برخی نکات ظریف اما بسیار مهم می تواند بیشترین تاثیر را در ناکام گذاشتن مجرمین حرفه ای در سرقت ها دارد. با توجه به اینکه در این ایام ترددهای درون شهری برای خرید، دید و بازدید و .... و مسافرت های نوروزی بیشتر از ایام دیگر سال است، شهروندان محترم را به رعایت این موارد دعوت می کنیم تا ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی شاهد کمترین حادثه و نگرانی ممکن برای مردم باشیم درحالی که پلیس در این ایام به صورت ویژه و گسترده در سطح پایتخت آماده برقراری امنیت و برخورد جدی با سارقین و مجرمین است.

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی درخصوص ترددهای درون شهری مردم برای خرید قبل از عید گفت: حتی المقدور برای جلوگیری از حمل وجه نقد زیاد از کارت های اعتباری استفاده شود. از به نمایش گذاشتن وجه و شمردن آن در انظار عمومی که موجب تحریک سارقین می شود، خودداری شود.

وی افزود: کسبه و فروشندگان از جعلی نبودن چک، تراول و وجه نقد دریافتی مطمئن باشند البته در برخی موارد رعایت این موضوع برای مشتری نیز مصداق دارد.از تنها گذاشتن کودکان خود در خودروی پارک شده، خودداری نمایند. همچنین به هنگام ترک خودرو وجوه و مدارک باارزش را در آن باقی نگذارند.
هنگام باز نمودن درب اتومبیل یا صندوق عقب و تماس تلفنی از گذاشتن کیف روی زمین خودداری شود.

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: وسائل خود را در هنگام سوار و پیاده شدن از خودرو بدون نظارت لازم رها نکنید. از چرب زبانی برخی افراد به هنگام خرید و ترددها برای کلاهبرداری یا سرقت احتمای آگاه باشند.

این مقام انتظامی در مورد مسافرت های نوروزی شهروندان افزود: از قفل و بسته بودن تمامی درب ها و پنجره ها قبل از ترک منزل مطمئن باشید.هنگام ترک منزل روی درب ورودی هیچ یادداشتی نگذارید.
در هنگام مسافرت از نگهداری وجوه نقد، طلا واشیاء قیمتی در منزل پرهیز و آنها را به بانک یا بستگان بسپارید.همسایگان امین خود در مورد برنامه تعطیلاتتان مطلع نمائید.هرکز کلیدهای یدکی منزل را خارج از پنهان نکنید.به کودکانمان در مورد مقصد ، شیوه رفتار آنان در هنگام سفر و عدم اطمینان به افراد غریبه آگاهی های لازم را بدهید.از توقف شبانه در جاده های ناآشنا و شبانه خودداری شود.اگر با وسیله عمومی مسافرت می کنید دقت شود افراد ناشناس بسته یا شئی را در لابلای وسائل شما قرار ندهند. هرگز کلیدهای خود را در اتومبیل بدون سرنشین رها نکنید.در مسافرت با وسیله عمومی دقت کنید در بین راه که مسافری پیاده می شود وسایل شما به اشتباه جابه جا نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها