عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به‌وجود 10 هزار کودک کار در پایتخت، گفت: وضعیت کودکان خیابانی ‌اسفناک‌تر از کودکان کار است.
کد خبر: ۱۱۲۶۱۸۹

به گزارش خانه ملت، همایون هاشمی با تاکید بر اینکه باید میان کودک کار و خیابانی تمایز قائل شد، افزود: کودکان کار افرادی هستند که تحت استثمار و بهرهکشی برخی افراد سودجو قرار گرفته، درآمد برخی خانوادهها وابسته به آنهاست و تا حدودی وضعیت بهتری نسبت به کودکان خیابانی دارند؛ برخی از این کودکان دارای سرپرست بوده و برخی نیز بی سرپرست هستند و از سویی اقامت شبانگاهی نیز دارند.

وی با هشدار نسبت به اینکه کودکان خیابانی در معرض انواع بیماریهای عفونی و آسیبهای اجتماعی قرار دارند، تصریح کرد: شرایط کودکان خیابانی اسفناک است و بخش عمده وقت آنها در خیابانها سپری شده و با انواع و اقسام آسیبهای اجتماعی مواجه هستند.

هاشمی با بیان اینکه یازده دستگاه در ساماندهی کودکان خیابانی مسئولیت دارند، عنوان کرد: متاسفانه برخی از این دستگاهها به وظیفه خود به درستی عمل نمیکنند و هنوز شاهد کودکان کار در سطح خیابانها هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم جمعآوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی، بیان کرد: واحد اجتماعی شهرداری و سازمان بهزیستی در امر جمعآوری کودکان کار دخیل هستند البته بازتوانی و بازگشت این کودکان به زندگی عادی کاری بسیار مشکل است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری موثر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستگاهها برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی، ادامه داد: دستگاه قضا باید با افراد سودجویی که از کودکان بهره کشی میکنند و آنها را تحت استثمار قرار میدهند به صورت قاطع و جدی برخورد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها