کفاشیان: در بازی ایران و کره، نزدیک بود سکته کنم

بچه‌هایم سـر دربی کری دارند

علی کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون و معاون اول مهدی تاج، می‌گوید در دربی طرفدار هیچ تیمی نیست. یک گفت‌وگوی متفاوت با کفاشیان داشتیم و او با خنده گفت در خانه‌شان سر استقلال و پرسپولیس کری دارند و او وارد این چیزها نمی‌شود. عضو کمیته اجرایی afc همچنین توضیحاتی درباره خبری که اخیرا درباره اش منتشر شد، می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۹۳

آقای کفاشیان دربی هم نزدیک است. شما قرمز هستید یا آبی؟

من طرفدار تیم ملی هستم، ولی در خانه پسرهایم سر استقلال و پرسپولیس با هم کری دارند. (خنده)

یعنی شما وارد کریخوانیهای آنها نمیشوید؟

نه، من فقط نگاه میکنم.

استرس هم موقع تماشای بازی فوتبال میگیرید؟

بله، یادم هست تیم ملی ایران با کره جنوبی بازی داشت و خیلی حساس بود. اگر میبردیم، میرفتیم جام جهانی. باورتان نمیشود. دو سه بار در طول بازی نزدیک بود از استرس سکته کنم. خیلی حالم بد بود. چند بار به من آب قند دادند. استرس داشت مرا میکشت. خدا را شکر آن بازی را بردیم و رفتیم جام جهانی و اتفاق خیلی خوبی افتاد.

پس شما هم گاهی استرس میگیرید؟ چون میگویند مدام میخندید و شاد هستید.

استرس که میگیریم و اینطوری نیست که استرس نداشته باشیم. خیلی وقتها بوده در بازیهای تیم ملی من استرس گرفته ام و این طبیعی است. یادم هست دوره قبلی که میخواستیم به جام جهانی برویم، بازیها خیلی سخت بود. برخی به من میگفتند چرا کیروش بداخلاق است و دعوا میکند؟ گفتم بگذارید دعوا کند، ولی فقط تیم ملی را به جام جهانی ببرد که خدا را شکر آن اتفاق افتاد و شما ببینید ما چقدر از آن صعود سود کردیم و چقدر مردم خوشحال شدند.

شما در گذشته رابطه خوبی با کیروش داشتید، ظاهرا الان رابطهتان به هم خورده است.

نه اتفاقا همدیگر را میبینیم و خیلی گرم سلام و علیک میکنیم.

در این مدت تا به حال شده که بنشینید و حرف بزنید. به هر حال یک زمانی رفیق بودید.

نه خب. در حد همان سلام و علیک بوده و غیر از آن چیز خاصی نبوده.

ایشان گلایه داشت که شما در کنفدراسیون چرا روی تصمیمگیریها اثر نمیگذارید و کلا آنجا چهکار میکنید؟

ببینید من به کیروش ایراد نمیگیرم. به هر حال ایشان بهترینها را برای تیم ملی میخواهد ولی مساله ایناست که من یک نفره در کمیته اجرایی نیستم. به عنوان یک ایرانی فقط یک رای در کنفدراسیون دارم و وقتی کار به رایگیری میرسد، دستم را بالا میبرم ولی وقتی دیگر اعضا موافقت نمیکنند و دستشان را بالا نمیبرند، من چهکار میتوانم کنم؟

می گویند شما نامهای امضا کردهاید که علیه باشگاههای ایرانی بوده؟

کدام نامه؟

همین که AFC هزینههای باشگاههای ایرانی را ندهد.

(تعجب میکند) چه کسی این را گفته است؟ من از فدراسیون فوتبال به AFCنامه زدم که باید پول باشگاههای ایرانی را بدهید. گفتم چون کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته بازی در کشورهای ثالث برگزار شود، باید هزینه باشگاههای ایرانی را پرداخت کند.

پس چرا چنین خبری منتشر شده است؟

من هم نمیدانم. متاسفانه از این خبرها درباره من زیاد منتشر میشود. ببینید کمیته مالی کنفدراسیون تصمیم گرفت تا پول باشگاهها را ندهد. من به دبیر کل کنفدراسیون نامه نوشتم که باید به خاطر سفر ما به کشورهای ثالث پول بدهید. دلیلش هم مشخص بود. در نامه نوشتم این یک تصمیم سیاسی است که دولت عربستان گرفته و ربطی به فوتبال ندارد. کنفدراسیون فوتبال هم حمایت کرده و به همین دلیل شما یا فدراسیون فوتبال عربستان باید هزینه میزبانی را به ما بدهند که البته کنفدراسیون تا این لحظه موافقت نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها