عمده شکایت‌های بهداشتی

رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت گفت: ‌شکایت از اماکن مسکونی دارای فعالیت غیرمجاز و غیربهداشتی با 14درصد، نانوایی‌ها 12درصد و بقالی و سوپرمارکت 9 درصد عمده شکایات مردمی در بهمن است.
کد خبر: ۱۱۲۵۲۵۲

به گزارش جامجم، محراب آقازاده افزود: از عمده تخلفات بهداشتی که در اماکن مسکونی انجام میشود میتوان به بسته بندی، تهیه و توزیع غیرمجاز مواد غذایی از قبیل سبزی خرد شده، انواع ترشیجات، خرد کردن گوشت و مرغ، استفاده از بستهبندیهای غیرمجاز و غیربهداشتی برای انواع مواد غذایی، تهیه مواد غذایی در شرایط نامناسب و محیط غیربهداشتی بدون داشتن جواز و کارت معاینه معتبر بهداشتی، دفع غیر بهداشتی فاضلاب به انهار عمومی و نگهداری دام و طیور در منزل مسکونی در داخل شهرها اشاره کرد.

آقازاده بیان کرد: کل تماسهای برقرار شده با سامانه بهداشت 190 در بهمن امسال 20هزار و 703تماس بوده که از این تعداد، 6355 خبر و شکایت در سامانه به ثبت رسیده است و بقیه تماسها منجر به راهنمایی، آموزش و مشاوره شده است که جنسیت تماس گیرندگان نیز 73 درصد مردان و 27 درصد زنان بودهاند. وی ادامه داد: از اخبارو شکایات مربوط به مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف نیز مقدار 8019 کیلوگرم مواد کشف، جمعآوری و معدومسازی شد که بیشترین این مواد غذایی شامل انواع شیرینیجات، سوسیس و کالباس، ترشیجات، نوشیدنیها، تنقلات، فرآوردههای گوشتی و پروتئینی بوده است.

به گفته آقازاده، سامانه بهداشت 190 بهطور شبانهروزی و در تمام ایام هفته، آماده دریافت شکایتهای بهداشت محیط و بهداشت حرفهای است و هموطنان میتوانند از اقصی نقاط کشور با شماره تلفن 190 با این سامانه تماس بگیرند و شکایات بهداشتی خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها