همه ما دوست داریم یک گوشی درجه یک در جیبمان داشته باشیم. یکی از همان پرچمداران دوست‌داشتنی که حداقل برای خریدشان باید دو تا چهار میلیون هزینه کنیم، اما معمولا داستان گوشی‌های هوشمند به همین‌جا ختم نمی‌شود و داشتن یک پلن B یا همان گوشی شماره 2 برای بعضی‌ها حیاتی و مهم است. جایی که دیگر حاضر نیستید پول میلیونی برای گوشی دهید، ولی در عین حال دنبال محصولی هستید که کار شما را لنگ نگذارد البته بعضی وقت‌ها و باتوجه به توان خرید کاربران، این پلن‌های B در نقش اول داستان نیز حضور پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۹۰

پس چه بهتر که بتوانند از عهده وظایفی که یک گوشی هوشمند انجام می‌دهد، برآیند. در این شماره از «نبض بازار» کلیک سراغ گوشی‌های هوشمندی رفته‌ایم که با کمتر از 500 هزار تومان می‌توانید صاحب آنها شوید.

راند اول

در این رقابت سه گوشی از شرکت‌های هوآوی، موتورولا و بلو را که بتازگی به بازار ایران راه پیدا کرده، قرار داده‌ایم. گوشی‌هایی اقتصادی که برای جیب شما نقشه نکشیده‌اند.

گوشی موتورولا مدل Moto C است که نسبت به دو رقیب دیگر قیمت بالاتری دارد. این گوشی دو سیمکارته با صفحه‌ نمایش 5 اینچی، یک دوربین پنج مگاپیکسلی را در پشت بدنه خود جای داده است. دوربینی که شاید فقط برای ثبت تصاویری در نور بسیار خوب روز مناسب باشد. حسگر دوربین سلفی دستگاه دو مگاپیکسل است و فقط در مکالمه تصویری کاربرد دارد. Moto C، یک گیگابایت رم دارد و از پردازنده Mediatek MT6737M چهارهسته‌ای استفاده می‌کند. جالب است بدانید همین دستگاه، سیستم‌عامل اندروید 7 را پشتیبانی می‌کند تا نیازی به به‌روزرسانی‌های پردردسر اندروید نداشته باشید. همچنین 16 گیگابایت حافظه داخلی و قابلیت پشتیبانی از 128 گیگابایت حافظه جانبی در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهد.

راند دوم

رقیب بعدی که هوآوی مدل Y3 2017 3G است، مانند Moto C از دو سیمکارت پشتیبانی می‌کند که البته یکی از آنها به‌صورت مشترک برای کارت حافظه نیز به کار می‌رود. صفحه‌نمایش هوآوی Y3 پنج اینچی بوده و از محافظ صفحه گوریلا گلس بهره می‌برد. پردازنده گوشی هوآوی،Mediatek MT6580M است تا از این لحاظ کمی پایین‌تر از موتورولا قرار بگیرد. در مورد حافظه داخلی نیز هوآوی باز هم پایین‌تر از موتورولا است و تنها هشت گیگابایت حافظه داخلی در کنار یک گیگابایت رم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، اما هوآوی این عقب‌ماندگی را با یک دوربین قوی‌تر جبران کرده است.

دوربین اصلی Y3 یک حسگر هشت‌مگاپیکسلی دارد که توانایی آن هم در ثبت تصاویر قابل قبول است، اما در جلوی دستگاه و در مورد دوربین سلفی همه چیز مانند گوشی قبلی است و چیزی بیشتر از یک دوربین دو گیگابایتی دست شما را نمی‌گیرد.

راند آخر

رقیب تازه‌وارد و ناشناخته یعنی گوشی بلو مدل Advance 4.0 L3 آخرین گوشی پیشنهادی ماست. تلفن همراهی که تقریبا نصف دودستگاه دیگر قیمت دارد. این گوشی هم از دو سیمکارت پشتیبانی می‌کند، با این تفاوت که شیار کارت حافظه از سیمکارت جدا شده و می‌توان از سه‌تای آنها با هم استفاده کرد. این دستگاه تنها 512 مگابایت رم دارد و با چهار گیگابایت حافظه داخلی این تفاوت قیمت را کاملا توجیه می‌کند. جالب این‌که حداکثر امکان پشتیبانی از کارت حافظه نیز هشت گیگابایت است تا مساله حافظه به یک مشکل اساسی در این گوشی تبدیل شود. دوربین جلوی این گوشی چهار اینچی یک دوربین 3.2 گیگابایتی است و در جلوی دستگاه نیز مانند دو رقیب دیگر یک دوربین سلفی دو مگاپیکسلی قرار دارد. گوشی هوشمند بلو از تراشه Spreadtrum SC7731G استفاده می‌کند تا از این نظر هم پایین‌تر از دو دستگاه دیگر قرار بگیرد. اما این نکته را در نظر بگیرید که با 250 هزار تومان صاحب یک گوشی هوشمند با اندروید 6 خواهید شد.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها