محمد اصفهانی در برنامه همین نزدیکی در اولین سوال، پاسخگوی این بود که چطور در مدت زمان زیاد توانسته صدا و کیفیت آثارش را حفظ کند.
کد خبر: ۱۱۲۴۳۳۴

او گفت نسل‌های جدیدتر به‌دلیل استفاده از تجربه‌ها، باهوش‌تر از قدیمی‌ها هستند و این‌که بتوانی نظر هر نسلی را جلب کنی، برمی‌گردد به دریافت‌های درستی که از محیط اطراف می‌گیرید. این خواننده در بخشی از برنامه، سال‌های فعالیتش در عرصه موسیقی را 20 سال عنوان کرد.

سوال دیگری که با تعجب اصفهانی همراه بود، درباره تشابه صدایش با یکی از سازهای موسیقی بود که اصفهانی پاسخ داد وقتی ده ساله بود یک نفر به او گفت صدایش شبیه ویولن است. صحبت از موسیقی پاپ امروز و خواننده‌هایش که شد، اعتقاد داشت بیشتر از میزان معمول به بزرگ‌ترهای این عرصه احترام می‌گذارند.

محیط‌بان افتخاری هستم

در برنامه زنده‌رود وقتی از مهران احمدی درباره اولین تجربه کارگردانی‌اش در این سن سوال شد، پاسخ داد در بسیاری از فیلم‌ها دستیار و برنامه‌ریز بوده است تا امروز که این اعتماد و اطمینان را به‌دست آورده که می‌تواند فیلمی‌ را کارگردانی کند. یادی از سال‌های 63 کرد که با حامد بهداد کانون پرورش فکری می‌رفتند و بعدها در دانشگاه با هم بودند. درباره دریافت پیشنهاد بازی در آثار غیرایرانی گفت، پیشنهاد داشته اما با مشکلات بسیار باز هم به ایران تمایل دارد و جایی نمی‌رود. درباره نقش بهبود در سریال پایتخت هم صحبت شد او گفت خیلی آن را می‌پسندد و از بهترین نقش‌هایش است و بعد از آن نشان حامی ‌محیط‌زیست را گرفته و محیط‌بان افتخاری است و لباس محیط‌بانی دارد تا جایی که وقتی در مازندران پوشید مردم فکر کردند واقعا محیط‌بان است.

نظر مردم اولویت دارد

مصطفی کیایی در برنامه دورهمی‌ گفت، نظر مردم درباره فیلم‌هایش برای او در درجه اول اهمیت است، حتی اگر برنده جایزه‌ای نباشد. در بخشی از برنامه هم گفت که ساخت فیلم استاندارد که فروش مناسبی داشته باشد برای او در اولویت است. حتی ادعا کرد که فیلم اول باید سرگرم کند و این‌که فیلمی ‌ساخته شود که فقط چند نفر به دیدن آن بروند اصلا مورد تائید او نیست. وقتی از او درباره دلیل کارگردان شدن سوال شد گفت، ابتدا به بازیگری تمایل داشت، اما وقتی کارگردانی برایش جدی شد آن را ادامه داد و عنوان کرد به‌دلیل نوع مسئولیت در مقام سازنده یک اثر، کارگردانی موضوع ویژه و مهم‌تری است. کیایی در دورهمی ‌گفت که آدم آرامی‌ است به غیر از زمان رانندگی که شیوه رانندگی غیراصولی دیگران، او را بسیار عصبانی و ناراحت می‌کند.

کتاب‌های پزشکی هم می‌خوانم

ناصر فیض در روزی که مهمان برنامه کتاب‌باز بود درباره نوشتن آثار طنز گفت، باید طنز به شکلی باشد که در عین این‌که حرفی دارد و تفکری ایجاد می‌کند، فردی را هم ناراحت نکند. وقتی از او درباره نوع کتابخوانی‌اش سوال شد، پاسخ داد که سروده‌های قدیمی‌ترها را بسیار مطالعه می‌کند، در کنار این‌که آثار نویسنده‌های ترک را هم زیاد می‌خواند. نکته جالب این‌که گفت علاوه بر ادبیات، کتاب‌های پزشکی را می‌خواند و حتی در دوره‌ای از یک دانشگاه پزشکی پذیرش گرفته بود و یک ماه و نیم مقدماتش را فراهم کرد، اما این اتفاق نیفتاد. فیض ادامه داد به‌دلیل مطالعه کتاب‌های فراوان پزشکی، این توانایی را دارد که در مورد هر بیماری حرف بزند. او به این موضوع اشاره کرد که اتفاقا دانستن علوم متفاوت به کمک سرودن می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها