جام جم آنلاین: اخبار ناگهانی ممکن است اثرات هیجانی نامطلوبی داشته باشد و حتی به شما شوک وارد کند.
کد خبر: ۱۱۲۴۱۹

به گزارش ای دایتس ، محققان دانشگاه جان هاپکینز دریافته اند شوک ناگهانی که استرس هیجانی اعمال می کند می تواند منجر به ضعف عضله قلب شود که بسیار شبیه به حمله قلبی اما بازگشت پذیر است.
این حالت کاردیومیوپاتی استرسی یا سندرم قلب شکسته نام دارد. زمانی که فرد پس از چند روز افزایش آدرنالین و دیگر هورمون های استرس که موقتا به قلب شوک وارد می کنند ، تشخیص این حالت از حمله قلبی واقعی دشوار است.
محققان دریافته اند بدن برخی افراد در پاسخ به استرس ناگهانی مقادیر زیادی کاتکول آمین (بویژه آدرنالین و نورآدرنالین) ، همراه با محصولات جانبی آنها و پروتئین های تولید شده بوسیله دستگاه عصبی تحریک شده به خون رها می کند.
این ترکیبلت شیمیایی موقتا برای قلب سمی بوده ، عضله را بی حس کرده و نشانه هایی مشابه با علائم مشخصه یک حمله قلبی مانند درد قفسه سینه ، مایع در شش ها ، تنگی نفس و نارسایی قلب را ایجاد می کنند.
آزمایشات بیشتر نشان دادند اینگونه موارد با حمله قلبی تفاوت های مشخصی دارند. برای مثال هیچ انسدادی در عروق قلب وجود ندارد.
آزمایشات خون نیز علائم حمله قلبی مانند افزایش آنزیم های قلبی که در اثر آسیب عضله قلب به خون رها می شوند را نشان نمی دهند.
به هرحال در یان مورد نیز مانند سایر موارد مربوط به سلامت ، پیشگیری بهتر از درمان است. پس مراقب قلبتان باشید ، نگذارید آن را بشکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها