سید حسن نصرا... اسامی نامزدهای این حزب را برای انتخابات پارلمانی 2018 لبنان اعلام کرد

زنگ انتخابات در لبنان

با اعلام اسامی نامزدهای جریان مقاومت در پارلمان آینده لبنان زنگ انتخابات دراین کشور به صدا درآمد. آرایش سیاسی حزب‌ا... نشان می‌دهد این جریان به پیروزی خود سخت امیدوار است و همین مساله محور عربستان را بشدت نگران کرده است. سیدحسن نصرا... دبیرکل حزب‌ا... لبنان روز دوشنبه در سخنانی گفت: امروز نامزدهای حزب‌ا... را اعلام خواهم کرد نه نامزدهای هم‌پیمان یا آنهایی که مورد حمایت ما خواهند بود. از این رو وقتی فهرست‌ها کامل شود همه نامزدهای مربوط به دوستان و متحدان نیز اعلام خواهد شد. دبیر کل حزب‌ا... لبنان افزود: ما برخی امور را در زمینه انتخابات در نظر گرفتیم از جمله انتخابات پارلمانی دوره‌های قبل که اعضای ما نماینده و وزیر بوده‌اند. ما در دوره‌های قبل از برادرانی که هم‌اکنون وزیر هستند خواستیم انرژی مضاعفی به خرج دهند و نمایندگی را هم بپذیرند، اما ما برای دوره آتی تصمیم گرفتیم میان وزارت و نمایندگی پارلمان در سطح مسئولان حزب‌ا... به صورت جداگانه عمل کنیم. به این خاطر برخی از دوستان نماینده و برخی دیگر وزیر می‌شوند. یکی از وزیران ما در دولت آینده برادر محمد فنیش خواهد بود، از همین رو برای پارلمان نامزد نخواهد شد و از زحمات پارلمانی گذشته وی تشکر می‌کنم.
کد خبر: ۱۱۲۳۹۰۲

نصرا... گفت: بر اساس تفاهم میان جنبش امل و حزبا... در جبل لبنان ما یک نماینده خواهیم داشت و یک نماینده جنبش امل. در اینجا نیز او از بلال فرحات به خاطر تلاشهای قبلی اش تشکر و تاکید کرد: حزبا... به منظور فرصت دادن به چهرههای جدید به آنها روی آورده است. انتخابات پارلمانی فعالیت سیاسی است و حزبا... هر فردی که کفایت نمایندگی را داشته باشد از میان اعضایش انتخاب میکند.

تلاشهای دشمنان

دبیرکل حزبا... لبنان درادامه اظهاراتش به تلاشهای دشمنان برای خنثی کردن موفقیت جریان حزبا... اشاره کرد و گفت: همه میدانند که طی سالیان، صدها میلیون دلار برای خدشه وارد کردن به وجهه حزبا... هزینه شده است. ارتش سایبری اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج فارس افراد و پول را برای هجمه به منظور خدشه وارد کردن به حزبا... به کار میگیرند. هجمه گستردهای علیه برادران نماینده به منظور تخریب وجهه آنها صورت خواهد گرفت و مردم باید متوجه آن باشند. ما بحث و بررسی دقیقی در پرونده برادران انجام دادیم و آنها مورد اعتماد ما هستند و آنها را دارای صلاحیت و معتمد و مورد اطمینان برای این مسئولیت میدانیم. وی سپس به معرفی نامزدهای حزبا... در حوزههای مختلف پرداخت و گفت: نامزدهای حزبا... در حوزه سوم بقاع حسین الحاج حسن، علی المقداد، سید ابراهیم الموسوی و ایهاب حماده هستند. نامزد حوزه اول بقاع انور حسین جمعه. نامزد حوزه بعبدا حاج علی عمار. نامزد حوزه جبیل کسروان شیخ حسین زعیتر. نامزد حوزه دوم بیروت حاج امین شری. نامزدهای حوزه سوم جنوب حاج محمد رعد، حسن فضلا... و علی فیاض. نامزدهای حوزه دوم جنوب سید نواف الموسوی و مهندس حسین جشی هستند.

اسامی نامزدهای جنبش امل

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز ضمن اعلام برنامه انتخاباتی جنبش امل و اسامی نامزدهای آن در انتخابات 2018 این کشور گفت: اسرائیل دشمن است نه جمهوری اسلامی ایران. بری دریک نشست خبری ویژه اعلام کرد: ضمن تشکر از همه طوایف و مذاهب و گروههایی که به گزینههای ما اعتماد کردند باید بگویم در راس برنامه انتخاباتی ما پایبندی به قانون اساسی و منشور وفاق ملی و اصل همزیستی و گفتوگو، حفظ وحدت و حاکمیت لبنان در برابر طمع ورزیهای اسرائیل است.

بری تاکید کرد: ما به تلاش برای پیگیری موضوع استخراج منابع نفت و گاز در خشکی و دریا و تاسیس صندوق ملی و شرکت نفت، نوسازی در راستای تحقق مشارکت سیاسی واقعی برای همه شهروندان و مشارکت جوانان از طریق کاهش سن انتخاب از طریق فعال کردن شورای عالی تربیتی ادامه خواهیم دادیم و در راستای اختصاص سهم به زنان برای تقویت حضور آنها و نماینده شدن در پارلمان حرکت خواهیم کرد، زیرا عاقلانه نیست که نیمی از جامعه را زنان تشکیل دهند، اما نسبت نمایندگی آنها در این حد نباشد. بری آنگاه گفت: اسامی نامزدهای جنبش امل در انتخابات پارلمانی 2018 لبنان عبارتند از علی خریس، عنایة عزالدین، نبیه بری، علی عسیران، میشل موسی در حوزه دوم جنوب. ایوب حمید، علی بزی، یاسین جابر، هانی قبیسی، علی خلیل، انور الخلیل، قاسم هاشم در حوزه سوم جنوب. محمد نصرا... در حوزه دوم بقاع و غازی زعیتر در حوزه سوم بقاع، محمد خواجه در حوزه دوم بیروت و فادی علامه درحوزه سوم جبل لبنان.

روزنامه وال استریت ژورنال در تحلیلی درباره انتخابات آینده لبنان نوشت: انتخابات آینده لبنان، نظام سیاسی سنتی این کشور را که منحصرا بر اساس مذهب اعضای دولت پایه ریزی شده است، کاملا به هم خواهد ریخت و هوایی تازه بر فضای سیاسی و فضای کلی جامعه لبنان خواهد دمید. به همین دلیل انتخابات یاد شده برای آینده سیاسی لبنان فوقالعاده حیاتی است تا بسنجد آیا رهبران سنتی لبنان که دهههای متمادی است به نمایندگی از هریک از جوامع متمرد و سرکش این کشور در دولت گرد هم آمدهاند، همچنان اریکه قدرت سیاسی کشور را در سلطه خود خواهند داشت یا نه. انتخابات پارلمانی لبنان قرار است 6 می(16اردیبهشت) برگزار شود. انتخابات آینده در شرایطی برگزار میشود که قانون جدیدی برای انتخابات در لبنان به تصویب میرسد. به گفته حریری: این قانون جدید خونی تازه در رگهای پارلمان تزریق میکند. در انتخابات شوراهای شهر در سال 2016، ائتلافی رنگارنگ متشکل از گروههای اصلاح طلب و غیر فرقهای ظاهر شد که خواهان مبارزه و پایان دادن به فساد حاکم بر کشور بود. این ائتلاف با بهره بردن از ناکارآمدی دولت بخصوص در ارائه خدمات شهری از جمله در جمعآوری زباله یا برقرسانی قابل اتکا توانست پایگاه مردمی موفقی بهدست آورد و در انتخابات پیروز شود. حال جریانهای سیاسی تلاش میکنند با رویکردهای اجتماعی و مبارزه با فساد بتوانند موفقیت خود را در انتخابات پیش رو تضمین کنند. بعضی از ناظران پیش بینی میکنند با قانون جدید انتخابات، جنبش المستقبل به رهبری حریری که در حال حاضر بزرگترین فراکسیون پارلمان است، احتمالا یکی از بازندهها خواهد بود. درعوض گفته میشود یکی از گروههایی که تقریبا هیچ تاثیری از این قانون جدید نخواهد گرفت،حزبا... است. پارلمان لبنان 128 کرسی دارد که به دلیل تاریخ انقضا برای دو دوره فعالیتش تمدید شده است.

میشل عون در بغداد

رئیسجمهور لبنان دیروز با سفر به بغداد در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای عراقی خود شرکت کرد. وی دراین کنفرانس بیان کرد: بیروت حامی وحدت و حاکمیت بغداد است و مخالفت خود را با تجزیه عراق اعلام میکند.

به گزارش مهر و به نقل از سومریه نیوز، در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری عراق در منطقه «الجادریه» در مرکز بغداد صورت گرفت، راههای توسعه روابط دوجانبه و تبادل تجاری و اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. میشل عون پس از دیدار با همتای عراقی خود در یک کنفرانس خبری مشترک با فؤاد معصوم اظهار کرد: پیروزی بر تروریسم در عراق، اعتماد عراقیها را به امنیتشان برمیگرداند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها