خداحافظی با فیلم‌سوزی؟!

همین چند وقت پیش بود که ویدئویی از فریادهای احمد نجفی را در سازمان سینمایی و در اعتراض به عملکرد شورای صنفی نمایش در فضای مجازی دیدیم. پیش از این تهیه‌کننده و بازیگر هم بویژه در همین امسال، بارها شاهد اعتراضات و گلایه‌های صاحبان آثار سینمایی درباره ناعدالتی در اکران عمومی و تکرار مکرر واژه‌ای به نام فیلم‌سوزی بودیم.
کد خبر: ۱۱۲۱۶۴۱

حالا علی سرتیپی، تهیهکننده سینما و رئیس کانون پخشکنندگان سینمای ایران ظاهرا از راهکاری تازه برای برونرفت از این وضعیت ارائه کرده است. سرتیپی بیان کرد این کانون، پیشنهادهای مورد نظر برای تغییر آیین نامه شورای صنفی نمایش را به خانه سینما و وزارت ارشاد داده است.

علی سرتیپی با اشاره به پیشنهادهای این کانون نسبت به تغییر آییننامه شورای صنفی نمایش در سال 1397 به مهر گفت: کانون پخشکنندگان سینمای ایران نظرات خود را به صورت کتبی به وزارت ارشاد و خانه سینما ارائه کرده است و امیدواریم در سال 97 با توجه به افزایش تعداد سالنهای سینمایی و افتتاح پردیسهای سینمایی در تهران و شهرستانها که طی چند ماه آینده صورت میگیرد، شرایط بهتری برای اکران همه فیلمها فراهم شود و در سال آینده فیلمسوزی و سینماسوزی کمتری داشته باشیم.

این تهیهکننده سینما بیان کرد: همچنین قرار است نظارت بیشتری بر اکران و پخش فیلمها برای جلوگیری از تخلفات کمتر صورت گیرد و گستردگی اکرانها در سطح تهران و به دنبال آن زمان اکران کمتر شود، اما تعداد سالنها افزایش پیدا کند تا در چنین شرایطی تعداد بیشتری فیلم در تعداد بیشتری سالن اکران شود.

سرتیپی گفت: معتقدم سال آینده سال بسیار خوبی برای سینمای ایران به شمار میرود و مانند همان اتفاقی که سال 95 رخ داد، سال 97 نیز نقطه عطفی برای سینمای ایران خواهد بود و شاهد جهش خوبی در این سینما خواهیم بود. با توجه به نوع فیلمهایی که در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر وجود داشت و با توجه به فیلمهای خوبی که خارج از جشنواره ماندند که همگی شامل آثاری با موضوعهای مختلف سیاسی، اجتماعی و جنگی هستند، با فروش گیشه قابل توجه که تامینکننده همه سلیقههاست، روبهرو خواهیم بود.

او بیان کرد: سینمای ایران در سال 1397 تبدیل به یک سال متفاوت خواهد شد و شاهد افتتاح سالنهای بسیاری خواهیم بود. به عنوان مثال پردیس سینمایی اطلس در مشهد با 11 سالن در روز 13 بهمن افتتاح شد، همچنین یک پردیس سینمایی با هشت سالن نیز در شیراز و سالن سینمای باغ کتاب در تهران نیز افتتاح شده است.

رئیس کانون پخشکنندگان سینمای ایران ادامه داد: همچنین قرار است سینماهایی مانند آستارا در تجریش و پردیس سینمایی پرشین در نازیآباد اوایل سال 97 به سینماهای کشور اضافه شوند. سه سالن سینمایی در شرق تهران نیز قبل از عید نوروز افتتاح میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها